Archief - Alcohol op fuiven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zou je naar een fuif waar geen alcohol geserveerd wordt?


  • Totaal aantal stemmers
    513
  • Opiniepeiling gesloten.

bhaalspawn

Legacy Member
Als mensen mij meevragen en het gezelschap valt mee, zou ik waarschijnlijk wel gaan.
Zelf voorstellen om naar zo'n fuif te gaan, zal ik echter nooit doen of de dj moet echt wel vet zijn.

Ik nuanceer mijn mening dus naar 'ja, onder voorwaarde' :p maar aangezien dat er niet tussen staat zal ik niet stemmen :p

Virz

Legacy Member
neen! Kan me amuseren zonder bier maar moest er op affiche staan 'no alcohol-party' zal je mij er toch niet zien.

HighWire

Legacy Member
Ik kan mij ook perfect amuseren zonder alcohol maar het hoort er gewoon bij vind ik... (ni bij de fuif eh, bij het uitgaan in het algemeen...) en ik heb het dan over in de gezelligheid iets drinken eh...

Ni in de zin van: u eigen volledig van de wereld zuipen...

Kheb er trouwens een leuke spreuk over, ge hoort veel mensen zeggen: kga men verdriet verdrinken... Ewel, voor die mensen heb ik slecht nieuws: verdriet kan zwemmen! :D

Hail Priest!

Legacy Member
Enerzijds ben ik geneigd om te zeggen dat het me niet veel uitmaakt. Zoals al gezegd de pils op de gemiddelde fuif is qua kwaliteit 'gene vette'. Bier in plastic bekers is sowieso een heel pak minder en vaak wordt er ook slecht getapt.

Maar wat rest er ons anders op een fuif dan ons te bezatten?

Muziek? Neen, tenzij je into alles wat elk uur op TMF & JimTV gedraaid wordt, bent ...
Sociaal contact? Uiteraard! Maar als ik voor mezelf spreek kan ik geen hele avond, toch minstens 6u, vullen door enkel en alleen te babbelen met vrienden/kennissen/... Een fuif is in mijn mening ook niet echt de juiste gelegenheid om allerhande complexe persoonlijke zaken te vertellen e.d. Het is eerder de plaats voor het rondbazuinen van leuke fait-divers. En daarmee vul je dus geen avond ...

Om het kort te zeggen: NEEN, als ik naar een fuif wil ik het op een zuipen zetten. Na enkele biertjes is mijn plastic-beker-bier-allergie over. Wij (vriendengroep) amuseren ons dan simpelweg meer. Niet dat we dat zonder alcohol helemaal niet doen!

Wat ik mij nu afvraag; waarom is er tegenwoordig een veelal negatieve houding is t.o.v. alcohol en zijn fervente consumenten? Zolang je geen anderen mensen last bezorgt, is er toch niets mis met 'een stevig stuk in je kloten' zuipen? Of wel?

Tot pils! :)

Hellrabbit

Legacy Member
bah, bij mij wordt die plastic-beker-allergie juist erger naarmate de avond verstrijkt

hoera voor nachtwinkel/automaat bier !!

coap

Legacy Member
een goe pintje en wa feest muziek

een alcohol vrije party , lol

zarathustra

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Verklaar u nader...
Ge gaat dus nooit naar fuiven of ... ?


dat zeg ik toch ? :p

die dingen draaien om 3 dingen: muziek ==> I couldn't care less, alcohol ==> meh, sociaal contact ==> niet direct mijn beste kant. (prolly wegens de 2 voorgaande punten :p )

Mr.Anderson

Legacy Member
zarathustra zei:
dat zeg ik toch ? :p

die dingen draaien om 3 dingen: muziek ==> I couldn't care less, alcohol ==> meh, sociaal contact ==> niet direct mijn beste kant. (prolly wegens de 2 voorgaande punten :p )

Mja :p kvond da gewoon raar dat ge nooit eens naar een fuif ging ;)

Genious

Legacy Member
dan zou ik het gewoonweg eens deftig beginnen te overwegen zelfs.

want al die mensen die eerst hun halve liter drugsopl nodig hebben 'om los te komen' :wtf:
Ge zijt wie ge zijt, dat klinkt zo verkeerd dat ge bepaalde grenzen (die uiteindelijk aspecten zijn van uw persoon) moet doorbreken door alcohol te gaan drinken.

Nu, het is die mensen hun leven he, maar mij niet gezien.

Project Loony

Legacy Member
Genious zei:
dan zou ik het gewoonweg eens deftig beginnen te overwegen zelfs.

want al die mensen die eerst hun halve liter drugsopl nodig hebben 'om los te komen' :wtf:
Ge zijt wie ge zijt, dat klinkt zo verkeerd dat ge bepaalde grenzen (die uiteindelijk aspecten zijn van uw persoon) moet doorbreken door alcohol te gaan drinken.

Nu, het is die mensen hun leven he, maar mij niet gezien.
Ik denk er zowat hetzelfde over.

Als ik ga feesten dan ga ik om plezier te maken, en ik heb daar werkelijk geen alcohol voor nodig. (Niemand eigenlijk, je moet er gewoon wat moeite voor willen doen.)

Dus al die personen die nu 'nee' gestemd hebben zouden niet eens naar een feestje van een makker die verjaart gaan, of iets dergelijks, als er geen alcohol te krijgen valt? Hoe zielig is me dat...

Tha_nOn

Legacy Member
ik zou daar wel naartoe kunnen gaan omdat al mijn fuiven zonder alcohol geschieden, dus voor mij zou da geen verandering geven

alléja 'al' mijn fuiven, zo een fuifbeest da ik ben jong

ClayDavis

Legacy Member
Project Loony zei:
Dus al die personen die nu 'nee' gestemd hebben zouden niet eens naar een feestje van een makker die verjaart gaan, of iets dergelijks, als er geen alcohol te krijgen valt? Hoe zielig is me dat...


het gaat ier wel degelijk om een fuif waarop staat : no alcohol

dus niet om een 'feestje' voor iemands verjaardag waar niet mag gedronken worden omdat de ouders thuiszijn (in sommige gevallen volgt er daarachter toch nog een drinkfestijn :D)

Hiapoe

Legacy Member
Ik drink geen alcohol, rook niet en neem geen drugs (behalve cafeine ;))
Ik zou eigenlijk zowiezo niet naar fuiven gaan, maar als er niet gedronken wordt, niet gerookt wordt en niemand stoned rondloopt zou ik mij er wel nog kunnen amuseren...
Als er PC's aanwezig zijn dan tenminste...

Hmmm, geef mij maar een rookvrije, drugs- en alcoholvrije LAN party!! :D

Cyclone

Legacy Member
NEEN! goed zot om daar naartoe te gaan :p
wa is er leuker als u bezatten en de volgenden dag van niks nimmer weten.

Project Loony zei:
Dus al die personen die nu 'nee' gestemd hebben zouden niet eens naar een feestje van een makker die verjaart gaan, of iets dergelijks, als er geen alcohol te krijgen valt? Hoe zielig is me dat...

kheb nog geen een feestjen bij kammeraden geweten zonder alcohol ze :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Cyclone zei:
NEEN! goed zot om daar naartoe te gaan :p
wa is er leuker als u bezatten en de volgenden dag van niks nimmer weten.
Die volgende dag in een aula/klas zitten?

Hiapoe

Legacy Member
hitman47 zei:
het gaat ier wel degelijk om een fuif waarop staat : no alcohol

dus niet om een 'feestje' voor iemands verjaardag waar niet mag gedronken worden omdat de ouders thuiszijn (in sommige gevallen volgt er daarachter toch nog een drinkfestijn :D)

Nuja, ik ben 25 jaar oud... dus al dat puberaal gedrag is toch niet meer aan mij besteed... als ik een verjaardag vier van vrienden, dan zijn de ouders er natuurlijk niet bij, want die zijn ofwel al dood, ofwel wonen die 100 km verder :p jaja kbegin oud te worden... :cry:

En een keer ge 20+ zijt doet ge zowiezo op een verjaardag van een vriend geen drankfestijn... (alé als ge enigszins volwassen zijt tenminste...)

Hiapoe

Legacy Member
Cyclone zei:
NEEN! goed zot om daar naartoe te gaan :p
wa is er leuker als u bezatten en de volgenden dag van niks nimmer weten.

kheb nog geen een feestjen bij kammeraden geweten zonder alcohol ze :p

Ik ben onlangs nog met een hoop maten weggeweest...
Wat hebben we gedaan:
- Terraske gedaan
- Op restaurant gegaan
- Nog een terraske gedaan
Niemand is zat, de meesten drinken een paar glazekes wijn en ne leffe of iets da ze graag drinken... maar den avond wordt gevuld met babbelen en plezier maken...
Overdreven drinken is voor pubers en mensen me problemen die ze willen wegdrinken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan