Archief - 9/11 aanslagen anders bekeken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
GTM zei:
Ik veronderstel trouwens dat de boeken die jij dan gelezen hebt ook geschreven zijn door 'left-wing lunatics' zoals moore.

Nope, en niet alleen boeken. Toch gaat mijn voorkeur van 't relaas van de feiten naar die 'left-wing lunatics' zoals MM. Waarom? Omdat hij absoluut beter aansluit bij mijn manier van denken.

Mich

Legacy Member
reteiP zei:
Mich: ik denk dat de kracht van de inslag van het vliegtuig het staal in de funderingen heeft beschadigd tot in het plastisch gebied, en niet het vuur.
Anders zou je het bovenste deel eerst zien vallen op het onderste wat niet zo is, onderaan begeeft de toren.

En dat is wat ik bedoelde met men zin over die kerosine dat die buiten de toren brandde. Niet volledig natuurlijk, maar die ontploffing en brand waren niet sterk genoeg om het staal in de wapening te vervormen.
(en door uitzetting kan ook niets kapot gegaan zijn want de uitzettingscoëfficienten van staal en beton zijn gelijk.)
Klopt niet, de toren was berekend om de impact van een vliegtuig te weerstaan. Het is trouwens niet het staal als wapening in de beton die begaf, want nogmaals, het wtc is (was) een staalskelet. Met andere woorden, nix anders dan staal en kolommen, en het zijn die die het hebben begeven.

@Terrorist Hell
Inderdaad, de eerste ogenblikken reageer je emotioneel. Maar ik denk dat die tijd ondertussen al lang voorbij is, nietwaar ;). Ik blijf bij mijn standpunt, de torens zijn ingestort door een combinatie van factoren die ik reeds heb opgesomd.

*edit:
Terrorist_Hell zei:
Denk je nu echt dat een verdieping niet meerdere kan dragen? Ok, de wet van Newton is onweerlegbaar, maar dan mag de weerstand die het voorwerp of wat dan ook ondervindt, niet al te groot zijn opdat het zou z'n beweging zou kunnen verderzetten. En dat is naar mijn mening bij de WTC's niet het geval. Je kunt niet zomaar 'n simpel vb. (3 planken vallen op 1) als vergelijkingspunt nemen uiteraard.
Goeie opmerking. We hebben te maken met impactbelasting. Dit wil zeggen dat het gewicht van de neervallende vloer wordt vermenigvuldigt met een impactfactor ook wel stootcoëfficiënt genoemd. Deze factor neemt toe met de hoogte, in dit geval de verdiepingshoogte. Het effect van de impactbelasting kan vele malen groter zijn dan het effect van het statische gewicht van de vloer.

Dit is meteen de laatste zin die ik hier ga typen over dit onderwerp. Blijkbaar nemen mensen nog steeds de (volgens mij) simpele waarheid aan, maar iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen mening. Ik denk dat je voor meer antwoorden best naar iemand kent die meer verstand heeft van zaken, bv een doctor/prof gespecialiseerd in de hoogbouw ofzo.

Bacon

Legacy Member
Mich zei:
Ik veronderstel dat je met opwaartse kracht de normaalkracht van de grond bedoeld, ik zou niet weten welke kracht er anders nog inwerkt. En hier maak je meteen je eerste fout: bij hoogbouw vertrekt men normaal van een stijve binnenkern met een skelet daarrond. Bij de bouw van het WTC heeft men dit anders aangepakt: het WTC beschikte enkel over skeletbouw, hetgeen ervoor zorgde dat de torens recht naar beneden kon vallen.

Als 1 deel van een toren naar beneden valt (neerwaartse kracht) zorgt het deel dat nog staat voor opwaartse kracht. En voila, weerstand.
-
Het WTC beschikte NIET ALLEEN over skeletbouw, je vergeet de 48 kolommen aan de binnenkant, het gewicht van de torens was voor zover ik weet 50/50 verdeelt over het buitenste skelet en de binnenste kolommen. Waar er maar (in het slechtste geval volgens het officiële rapport) 10 van beschadigd waren.

Mich zei:
Bewijs bovenstaande eens aub.

Je kan het vergelijken met andere branden die soms dagen duurden, waar duidelijk een vlammenzee was. Hier was het zwarte rook, duidend op een zuurstofarme en dovend vuur.
Er waren mensen op het verdiep die nog leefde na de inslag, wat duid op een lage temperatuur.
Je kan ook altijd de officiële warmte-analyse nagaan. Waar een max temperatuur was gemeten van 650°C, als je echter naar de afbeelding van die analyse bekijkt merk je dat dit op 2 of 3 zeer kleine plaatsen is.
Of je kan de opname van de brandweer nagaan die zegt dat vuur op 2 kleine haarden na uit is.


Mich zei:
Er was wel weerstand, de torens hebben even gebrand voor ze zijn ingestort, remember...

Met weerstand wil ik zeggen dat er geen weerstand was van de vloeren/kolommen/skelet eens de toren begon te vallen, een steen in vrije val had dezelfde afstand in dezelfde tijd afgelegd. Zoiets is onmogelijk voor een gebouw dat bestaat uit staal en beton.


Mich zei:
Inderdaad, sommigen weigeren de simpele waarheid in te zien en zoeken overal complotten achter. Spijtig voor alle mensen die die dag gestorven zijn imo.

"Sommigen", de meerderheid van de Amerikanen zijn er van overtuigd dat de overheid er voor iets tussenzit.
En een massa mensen die familie of vrienden verloren zijn die dag doen al 5 jaar niets anders dan antwoorden proberen te krijgen die de overheid simpelweg weigert. En mensen zoals gij gaan zo'n mensen in 1 ruk zwartmaken en de acties van de overheid goed spreken. Gij moest u schamen ...

Mich

Legacy Member
Bacon zei:
"Sommigen", de meerderheid van de Amerikanen zijn er van overtuigd dat de overheid er voor iets tussenzit.
En een massa mensen die familie of vrienden verloren zijn die dag doen al 5 jaar niets anders dan antwoorden proberen te krijgen die de overheid simpelweg weigert. En mensen zoals gij gaan zo'n mensen in 1 ruk zwartmaken en de acties van de overheid goed spreken. Gij moest u schamen ...
Hola, welke acties van de overheid spreek ik goed? Ik zeg nergens dat ik akkoord ga met bush/het witte huis int algemeen. En ik moet mezelf daarvoor schamen. Bedankt alvast ;).

En over de rest van uw uitleg kan ik kort zijn: er klopt zo goed als niets van. Zowel over de temperatuur als over de brand sla je de bal compleet mis. Lees m'n bovenstaande post nog maar eens. En voor de rest: mail op tijd iemand met verstand van zaken, hij zal met plezier alles wat jij zegt weerleggen.

Bacon

Legacy Member
Ja want er zijn geen mensen met verstand van zaken die hetzelfde beweren als ik hé :)

En ik heb je post gelezen, je vermeld echter niets over branden/temperatuur.

Elvis P

Legacy Member
Bacon zei:
Ik gooi een theorie overboord omdat er feiten zijn die ze weerleggen en die ik ZELF kan vaststellen. Niet omdat iemand anders het mij zegt.
bs, tenzij ge zelf specialist zijt in die wetenschappen kunde nooit volledig zelf "vaststellen" da alles klopt (ene site beweert iets met formules en zo, andere site beweert het tegendeel, ook mooi met bewijzen en zo, voor iemand die nie op hetzelfde niveau van kennis zit zijn alletwee die dingen even juist), tenzij uw bewijzen puur op het visuele afgaan, wat toch ook nie echt ideaal is (hoe kunde bvb van buiten op de grond gefilmd een goed zicht krijgen van hoe de brand midden in da gebouw is?)
Tis gewoon zoals iemand ier al gezegd eeft da ge voor u eigen beslist welke bewijzen juist of nie juist zijn, en dan doet alsof het echt feiten zijn zoals de zon die elke dag opkomt

Elvis P

Legacy Member
Bacon zei:
Door logisch te denken.
Ma das toch een mopje ofzo? o_O
Logisch denken verklaart mss een paar dingen, maar zeker nie genoeg om tot dezelfde conclusies als jij te komen
Precies een net iets te goed gedacht over uw eigen logisch redeneervermogen denkek :P

Nuja heeft geen zin om te proberen, je bent (onterecht) 200% zeker van je gelijk..
Trouwens wel vreemd om andere mensen naïef te noemen da ze bepaalde dingen zomaar geloven, terwijl je zelf zomaar alles gelooft van die conspiracy bronnen (jaja ze worden bewezen en blabla, de anti-conspiracy bronnen ook).
Als je de ene bron zomaar gelooft, waarom de andere die het tegendeel bewijst dan nie? Of waarom twijfel je dan gewoon nie zonder volledig zeker te zijn van 1 kant? Je gelooft wat je zelf wil geloven en that's it

Bacon

Legacy Member
Conclusies?

1 conclusie die ik al 2 keer heb uitgelegd.

En ja, daar heb je echt niets anders voor nodig dan je logisch verstand.

GTM

Legacy Member
Piejie zei:
Dun omdat hij weigert ze terroristen te noemen, steunt hij ze? Rare redenering vind je dat ook niet?

Hij zegt eigenlijk: 'Het zijn geen terroristen maar dappere strijders die voor hun gelijk opkomen, en ze zullen winnen ook.' Hij steunt ze wel degelijk.

Jij noemde een pagina terug Moore toch een "left-wing lunatic" of ben ik mis?

En heb ik toen zitten zagen op deze post?
https://www.beyondgaming.be/forums
Neen, natuurlijk niet. Pas toen ik die link ging weerleggen, werd het zogezegd allemaal te kinderachtig. :ironic:

Elvis P

Legacy Member
Bacon zei:
Conclusies?

1 conclusie die ik al 2 keer heb uitgelegd.

En ja, daar heb je echt niets anders voor nodig dan je logisch verstand.
Correctie: daar heb JIJ niets anders voor nodig om tot hetgeen te komen dat je WIL

slash

Legacy Member
Bacon zei:
Conclusies?

1 conclusie die ik al 2 keer heb uitgelegd.

En ja, daar heb je echt niets anders voor nodig dan je logisch verstand.

ge doet precies alsof ge den enige zijt die logisch kan denken

Terrorist_Hell

Legacy Member
Mja, wat is logisch denken? Je kunt het officiële verhaal steunen of het counteren. Beiden zijn in feite logisch denken omdat je 'n oorzaak-gevolg theorie opstelt. Maar nogmaals, het officiële verhaal lijkt me iets te rooskleurig. Daarom redeneer 'k even door, als bron dus o.a. deze film, om te zien of 'n complot al dan niet uit te sluiten valt. En je mag me naïef noemen, maar ik zie geen graten in het volgen van deze 'hypotheses', want ze raken meer kant & wal dan de officiële. En dus sluit 'k me aan bij Bacon.

Bacon

Legacy Member
Elvis P zei:
Correctie: daar heb JIJ niets anders voor nodig om tot hetgeen te komen dat je WIL

Correct, ik en al die andere die er hetzelfde over denken. Je gaf zelf toe te twijfelen, wel, daarin verschillen we dan.

Anoniem0

Legacy Member
Mich zei:
Normaal gezien reply ik nooit op threads in general, maar dit is het gepaste moment. Het is verbazingwekkend hoe snel mensen denken alle wijsheid in pact te hebben door enkele pseudo-wetenschappelijke artikelen ed. Ik heb 9/11 op tv gezien, ik kwam net van school. Zowel m'n vader (al meer dan 20 jaar architect) en m'n broer (burg ing bouwkunde) hebben met hun eigen ogen de torens zien instorten en zich nooit vragen gesteld met de manier waarop dit gebeurd is. Alles wat er op 9/11 is gebeurd, is trouwens perfect wetenschappelijk te verklaren.


Voor zover ik 9/11 heb meegemaakt, vlogen de vliegtuigen in de torens en bijgevolg was de brand in de toren zelf. Ik snap niet wat je met bovenstaande zin bedoeld.


Mss dat bij jou zwaartekracht scheef werkt, maar ik hoop van harte dat hij (net zoals het in het echt ook zo is) verticaal naar beneden werkt, wat verklaart waarom de torens zo 'recht' vielen. De torens zijn naar beneden gevallen door de hoge temperatuur, het staal bereikt z'n plastiche drempel en kan nix meer dragen. Het gevolg is dat een paar verdiepingen instorten, en al het puin op de daaronder gelegen verdiepingen terecht komt. Dat kan op zijn beurt dit niet dragen, enz. Gevolg: de toren valt verticaal naar beneden, punt. Ongelooflijk wat mensen hier achter willen zoeken, terwijl de oplossing gewoon voor de hand ligt.


da is dus hetzelfde als ik zeg.
en ik geloof dat je vader en je broer wss ook hetzelfde zeggen.
ik zit ook al een jaartje of 10 in de bouw en architectuur.
ik geef u gewoon voor 100 % gelijk.

eindelijk iemand met gezond verstand.

en bacon da wil dus niet zeggen dat hij of ik pro bush zijn.
het is zoals een paar posts terug.
de aanslag op de wtc torens hebben ze gebruikt als 'trigger' voor een oorlog.
zoals die beschrijving dat ze iets nodig hadden zoals pearl harbor.
of dat ze het gepland hebben da gaat ge nooit weten.
ma ik weet allezins da ze er heel goed gebruik van gemaakt hebben.

equal

Legacy Member
allahmcbeal zei:
ik geef u gewoon voor 100 % gelijk.

eindelijk iemand met gezond verstand.
niet te bescheiden doen hé...






De meeste mensen zijn bang om de realiteit onder ogen te zien. Net zoals een verslaafde in de ontkenningsfase, willen velen zelf al worden de bewijzen in hun gezicht gegooid het "probleem" niet erkennen.

Voor meer informatie over 9/11... IRAK... Bush en alles wat er aan vast hangt, visit....

Have you been deprogrammed?

Bacon

Legacy Member
allahmcbeal zei:
of dat ze het gepland hebben da gaat ge nooit weten.

Dus laten we ons er bij neerleggen? Het gaat hier over je eigen vrijheid niet die van de Amerikanen.

Mich

Legacy Member
allahmcbeal zei:
da is dus hetzelfde als ik zeg.
en ik geloof dat je vader en je broer wss ook hetzelfde zeggen.
ik zit ook al een jaartje of 10 in de bouw en architectuur.
ik geef u gewoon voor 100 % gelijk.

eindelijk iemand met gezond verstand.

en bacon da wil dus niet zeggen dat hij of ik pro bush zijn.
het is zoals een paar posts terug.
de aanslag op de wtc torens hebben ze gebruikt als 'trigger' voor een oorlog.
zoals die beschrijving dat ze iets nodig hadden zoals pearl harbor.
of dat ze het gepland hebben da gaat ge nooit weten.
ma ik weet allezins da ze er heel goed gebruik van gemaakt hebben.
Toch nog iemand die hetzelfde denkt als ik. Ik zou bijna beginnen gaan te denken dat niemand deze weg nog geloofd :oink: . Soit, je kan blijven discussiëren natuurlijk, ik vind dat ik al genoeg dingen heb gezegd. De meesten kwamen van een student bouwkunde, een prof zou waarschijnlijk nog veel verder kunnen gaan, maar dat zou ons mss te ver leiden. Nog één puntje waar ik op wil reageren:

Het WTC beschikte NIET ALLEEN over skeletbouw, je vergeet de 48 kolommen aan de binnenkant, het gewicht van de torens was voor zover ik weet 50/50 verdeelt over het buitenste skelet en de binnenste kolommen.

Toch zit je fout, het is niet omdat er 48 kolommen inzitten dat het ineens een kern heeft. Het wtc is en blijft een skeletbouw structuur, staat in elke handboek bouwkunde waar het WTC als voorbeeld in wordt vermeld. Die kolommen kunnen trouwens weinig doen tegen de impact. Ff staven met een voorbeeldje:

laat een blok van 80kg op een plank van 4meter lang vallen met 2 steunpunten, dan moet ge het gewicht van dat blok x14 doen.
Wat zou er nu gebeuren als je een verdieping van 500kg/m² van 3 meter op een ander verdieping laat vallen? Denk je echt dat er veel weerstand zal zijn? Neen, natuurlijk niet, en het wtc is daar het spijtige voorbeeld van. Of er nu 48 kolommen staan of niet, da maakt weinig uit, het is de overspanning ertussen die toch zal begeven.

Piejie

Legacy Member
GTM zei:
Hij zegt eigenlijk: 'Het zijn geen terroristen maar dappere strijders die voor hun gelijk opkomen, en ze zullen winnen ook.' Hij steunt ze wel degelijk.
Sorry hoor, maar "dappere strijders" kan ik nergens terugvinden in de vertaling. En zonder dat kan je totaal niet opmaken dat hij hen steunt of niet. Hij zegt enkel dat ze gaan winnen. En daar zal hij met de loop der tijd zeker z'n gelijk in halen btw.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Bacon zei:
Ik gooi een theorie overboord omdat er feiten zijn die ze weerleggen en die ik ZELF kan vaststellen. Niet omdat iemand anders het mij zegt.
Ooit gehoord van relativiteit, een theorie die op het eerste zicht ondmogelijkte verklaren valt en alles behalve logisch is. Toch is dit momenteel één van de meest waarheidsgetrouwe astrofysische theoriën...
het is misschien niet echt in overeenstemming met wat jij zegt, maar als je enkel op logica vertrouwt zit je fout.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan