Mich zei:
Ik veronderstel dat je met opwaartse kracht de normaalkracht van de grond bedoeld, ik zou niet weten welke kracht er anders nog inwerkt. En hier maak je meteen je eerste fout: bij hoogbouw vertrekt men normaal van een stijve binnenkern met een skelet daarrond. Bij de bouw van het WTC heeft men dit anders aangepakt: het WTC beschikte enkel over skeletbouw, hetgeen ervoor zorgde dat de torens recht naar beneden kon vallen.
Als 1 deel van een toren naar beneden valt (neerwaartse kracht) zorgt het deel dat nog staat voor opwaartse kracht. En voila, weerstand.
-
Het WTC beschikte NIET ALLEEN over skeletbouw, je vergeet de 48 kolommen aan de binnenkant, het gewicht van de torens was voor zover ik weet 50/50 verdeelt over het buitenste skelet en de binnenste kolommen. Waar er maar (in het slechtste geval volgens het officiële rapport) 10 van beschadigd waren.
Mich zei:
Bewijs bovenstaande eens aub.
Je kan het vergelijken met andere branden die soms dagen duurden, waar duidelijk een vlammenzee was. Hier was het zwarte rook, duidend op een zuurstofarme en dovend vuur.
Er waren mensen op het verdiep die nog leefde na de inslag, wat duid op een lage temperatuur.
Je kan ook altijd de officiële warmte-analyse nagaan. Waar een max temperatuur was gemeten van 650°C, als je echter naar de afbeelding van die analyse bekijkt merk je dat dit op 2 of 3 zeer kleine plaatsen is.
Of je kan de opname van de brandweer nagaan die zegt dat vuur op 2 kleine haarden na uit is.
Mich zei:
Er was wel weerstand, de torens hebben even gebrand voor ze zijn ingestort, remember...
Met weerstand wil ik zeggen dat er geen weerstand was van de vloeren/kolommen/skelet eens de toren begon te vallen, een steen in vrije val had dezelfde afstand in dezelfde tijd afgelegd. Zoiets is onmogelijk voor een gebouw dat bestaat uit staal en beton.
Mich zei:
Inderdaad, sommigen weigeren de simpele waarheid in te zien en zoeken overal complotten achter. Spijtig voor alle mensen die die dag gestorven zijn imo.
"Sommigen", de meerderheid van de Amerikanen zijn er van overtuigd dat de overheid er voor iets tussenzit.
En een massa mensen die familie of vrienden verloren zijn die dag doen al 5 jaar niets anders dan antwoorden proberen te krijgen die de overheid simpelweg weigert. En mensen zoals gij gaan zo'n mensen in 1 ruk zwartmaken en de acties van de overheid goed spreken. Gij moest u schamen ...