allahmcbeal zei:
die mensen da naar beneden sprongen waren wel feitelijk stomme kloten he.
twas daar niet eens warm... het brande niet eens... ma toch sprongen ze naar beneden
Begrijpend lezen is toch moeilijk hé. Als je natuurlijk alleen leest wat je wil lezen kan ik verstaan dat je nog altijd de oorzaak mist.
Ik zei "vele" plekken. Zoals je weet is het nodig om OVERAL een verzwakking in het staal te creëren vooraleer hij gaat inzakken.
De mensen in de opening, de zwarte rook, en de weinige vlammen op ALLE videobeelden zijn bewijs dat de vuren simpelweg NIET HEET GENOEG WAREN om staal te doen verzwakken. Zeker niet in een uur tot uur en half.
Dat er mensen naar beneden springen is niet meer dan normaal, en de temperatuur, zoals je zelf zegt, moet maar op of iets boven de 65°C liggen.
Dat is nog altijd geen 500 °C. Enkele springende mensen zijn dus geen bewijs voor hoge temperaturen die staal kunnen verzwakken.
De officiële warmteanalyse toont dit zelf aan.
allahmcbeal zei:
dus ge steekt iets in brand me kerosine... ma als die brandstof op is gaat warempel het vuur uit. want heel da gebouw bestaat uit niet brandbaar materiaal.
Yep grotendeels ja. Voorzorgsmaatregelen heet zoiets. En zoals je vast weet waren de vuren op 9/11 aan het uitgaan nadat de kerosine weg was. Je kan hiervoor de videobeelden raadplegen of het radioverkeer met 1 van de brandweermannen in de toren.
allahmcbeal zei:
en als ge 1 verdiep uit da gebouw neemt. valt wat erboven ligt op de vloerplaat eronder.....logisch he
en dat kan zeker die impact niet dragen waardoor ge het domino effect creeert.
Eigenlijk niet, zoals je tekening zelf duidelijk maakt draagt de middenkolom een enorme massa, is deze kolom vanzelf verdwenen dan? Zoals je weet bevind de vloer zich rond deze kolom, als die zou inzakken zou het middenste deel van de toren simpelweg blijven staan. Of dacht je dat het dak stevig genoeg was om de middenkolom tot niets te herleiden?
Trouwens, als je toch zo zeker bent van je pancake theorie, kan je ons dan vertellen wat er gebeurt met de vertraging die er moet optreden door de weerstand van de vloeren? En wat gebeurt er met de middelste 48 steunkolommen waarvan er in het slechtste geval 10 van beschadigd waren?
En hoe zit het met die rookpluimen die naar buiten schieten ver onder het instortend gedeelte en niet overeenstemmen met de snelheid van de instorting zelf en bovendien een hermetische afsluiting overbrugt en op 1 van de videobeelden 20 verdiepingen lager verschijnt binnen 1 seconde?
Weeral een aantal fysica-wetten die je moet breken voor deze oplossing vind je niet?
allahmcbeal zei:
quote vanop de site
The World Trade Center was not defectively designed. No designer of the WTC anticipated, nor should have anticipated, a 90,000 L Molotov cocktail on one of the building floors. Skyscrapers are designed to support themselves for three hours in a fire even if the sprinkler system fails to operate. This time should be long enough to evacuate the occupants. The WTC towers lasted for one to two hours—less than the design life, but only because the fire fuel load was so large. No normal office fires would fill 4,000 square meters of floor space in the seconds in which the WTC fire developed. Usually, the fire would take up to an hour to spread so uniformly across the width and breadth of the building. This was a very large and rapidly progressing fire (very high heat but not unusually high temperature). Further information about the design of the WTC can be found on the World Wide Web
Veel grote getallen, fantasie en sensatie. Eerst en vooral, die molotov cocktail ontplofte buiten het gebouw. Hij vulde dus ook geen 4000 m² ruimte (er waren overlevenden).
En er was helemaal geen uniform vuur over de de hele vloer. Videobeelden zijn hier meer dan genoeg bewijs voor.
Heel die quote is een leugen, als ge zelf de videobeelden van die dag bekijkt zou dat duidelijk moeten zijn. Anders (voor den tiende keer) eens vergelijken met andere branden in wolkenkrabbers...