Archief - nieuwe pc voor bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azertyalex

Legacy Member
kbeb me een klein beetje bedacht,
kzal er toch van den eerste keer een cpu-koeler insteken.
welke is een goeie en past in mijn kast?

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Hehe alex
Heb je je bedacht omwille van myn post?

Anyway ik neem de scythe mugen 2 rev B voor myn pc. Heb veel positieve dinges erover gelezen en hy is de beste qua prys/ prestatie en past ook in de cm690 ii case

Mag k vragen wrm je de cm690 ii basic case neemt en niet de advanced versie, ik ben ook nog aant twyfelen tussen die 2

azertyalex

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Hehe alex
Heb je je bedacht omwille van myn post?

Anyway ik neem de scythe mugen 2 rev B voor myn pc. Heb veel positieve dinges erover gelezen en hy is de beste qua prys/ prestatie en past ook in de cm690 ii case

Mag k vragen wrm je de cm690 ii case basic neemt en niet de advanced versie, ik ben ook nog aant twyfelen tussen die 2

ja omwille van die post.
die cpu-koeler is toch echt wel een lelijk ding? nie?
is de koelpasta van in de doos van de 2500k dan goed?
van die case weet ik het eigenlijk niet echt.
de lite is goedkoper dan de advanced aangezien ik op een budget zit.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Die basic versie heeft 2 fans van 120mm. Van voor en van achter. Kzou u aanrade om 2 extra 140mm fans van bove te plaatse voor goeie airflow. Da ga ik in ieder geval doen

azertyalex

Legacy Member
@makaveli
ik zou eens kijken bij azerty denk dat het daar goedkoper is voor jou:
Azerty
is 5 euro duurder maar met dirt 3

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Die basic & advance zyn exact dezelfde cases. By de advance zitte er gwn extra features

azertyalex

Legacy Member
Die basic versie heeft 2 fans van 120mm. Van voor en van achter. Kzou u aanrade om 2 extra 140mm fans van bove te plaatse voor goeie airflow. Da ga ik in ieder geval doen
als ge dan die twee fans vanboven doet moet je de achterste fans omdraaien
anders heb je 1fan die inblaast en 3fans die uitblazen.
als je de achterste inblaast in het beter.
of beneden een fan en boven een is nog beter. warme lucht gaat ook altijd naar boven hé.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ben van plan om het volgende te doen:
2 x 140mm fans van voor die inblaze
1 x 120 mm fan van onder die inblaast

2 x 140 mm fans van bove die uitblaze
1 x 120 mm fan van achter die uitblaast

Wat denk je daarvan?

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja die 2 x 120mm zitte al by de case
Dus gwn 4 extra aanschaffe vn 140m

DanielG

Legacy Member
Azertyalex, hoe lang gaat deze topic nog gaan jong :p?

Extra fans zijn niet nodig. Jouw systeem gaat goed genoeg gekoeld zijn met 2 fans. 2x120mm en 4x140mm. Thahaha :d. Uw systeem gaat ijskoud hebben. Das compleet onnodig. Je beseft ook, hoe meer fans, hoe meer lawaai ook é.

Je hoeft helemaal geen extra fans te hebben. Ik ken iemand die de CM 690 II ook heeft en dat koelt zonder problemen met 2 fans. Desnoods als je merkt dat het te warm wordt, koop dan 1, mss 2 extra. Mr 4 is erover. 6 fans in een case + nog uw CPU-koeler. Dat is geldverspilling.

Walden

Legacy Member
Ik ben deze topic ook aan het volgen en ik denk dat ik verre van de enige ben die dat ook doet met het aantal mensen die een nieuwe pc gaat aanschaffen voor BF3. Dus voor mij part mag deze regelmatig worden geupdate, aangezien ik veronderstel dat velen anderen hier ook zitten te kijken ;) Zal die van mij toch pas binnen een maand kunnen betalen.

Maar dus laatste wijziging is misschien het toch toevoegen van een scythe mugen II omdat het eenvoudiger is om dat meteen te doen bij het een in elkaar steken van de computer? En die extra fans zijn dus niet meer nodig? En is het dan aangeraden om voor de Advanced of de Basic te gaan wat betreft de case?

DanielG

Legacy Member
@Koolcast: In orde behalve pak een goedkopere DVD-RW. Pak mr de goedkoopste op Azerty.

@Walden: Het is idd wel gemakkelijker om de Scythe Mugen 2 er direct op te zetten. Maar zo moeilijk is het niet om het achteraf te plaatsen. Zeker bv met de CM 690 II want die heeft een CPU cutout vanachter. Dus dan moet je zelfs jouw moederbord er niet uithalen.

Extra fans zijn niet nodig. De CM 690 II gaat alles goed genoeg kunnen koelen. 4 extra fans is overkill. Je kan ntrlk extra fans erinsteken mocht je merken dat je systeem niet genoeg koelt maar bij de meeste personen zal dit meer dan voldoende zijn.

Keuze tss de advanced en basic, is persoonlijk. Zoveel verschil is er niet. De Advanced heeft gwn een paar extra features zoals een hotswap-bay, SSD-bracket, grakahouder,... Je moet jezelf dan de vraag stellen. Wil je daar het extra geld voor betalen? Maar dat is dan uw persoonlijke keuze. Kunnen wij moeilijk meehelpen.

Ik hoop dat dit het allemaal een beetje duidelijk maakt ;).

azertyalex

Legacy Member
dan blijft het tot nu toe bij dit:
Azerty
ik vind eigenijk ook wel dat het lang duurt maarja des te beter hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan