Archief - nieuwe pc voor bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azertyalex

Legacy Member
is dit een goede deal? :
AzGameSystems Smart Intel Core I5 2500K @ Azerty 396 euro
+223 euro voor "ati HD 6950 2GB dirt 3"
+75 euro voor "XFX XXX Edition P1-650X-NLH9"
+46 euro voor Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
+75 euro voor Cooler Master CM 690 II Basic - Midtowermodel
is wel boven prijs maar met een koeler. miss beter voor later?

Caracalla

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Een PII 965 gaat te kort komen zeg je ? Ik wil je best geloven, daar je aangeeft de Alpha gespeeld te hebben, maar het lijkt me erg sterk.
Als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat minder 5% van de huidige pc's het spel zal kunnen draaien, aangezien het percentage mensen dat een SandyBridge heeft erg klein is.

Wat valt bij jouw onder 'ferm te kort komen' ? Niet voluit kunnen spelen met 4xAA of dat het spel onspeelbaar is zelfs met alles op het laagste ?

Ja, 'k moet mezelf misschien nuanceren :)
Nu, de topic starter wil een gaming PC voor BF3 omdat de graphics op de PS3 niet voldoende meer zijn zegt hij.

Dus dan veronderstel ik dat hij de game in alle pracht en praal wil spelen.

Als je inderdaad alles volle bak open wilt zetten, ga je minimum een i5 2400 nodig hebben.
Zoals ik dus zei, de Alpha op 1650*1080 met 4x AA alles open draaide héél goed op m'n pc, zonder een greintje lag. Van m'n CPU (2500k @4,2Ghz) draaiden de 4 cores constant 90% en meer en't was ook het eerste spel waarbij m'n grafische kaarten een merkbaar hogere fanspeed kregen.

Met een Phenom x4 zul je de game wel vlotjes draaien.
Maar 'k denk niet dat je veel meer dan medium settings zal mogen gaan verwachten. Vergeet niet dat de game zeer CPU intensief is.

Vandaar dat een 6950 voldoende zal zijn, toch zeker de 2gig versie voor hogere resoluties. Maar om alles open te draaien zal een i5 een vereiste zijn.

azertyalex

Legacy Member
Azerty
dit wordt het dus!
bedankt allemaal.
misschien tot midden september, kom ik miss met een vraagje want dan heb ik hem

laurievl

Legacy Member
misschien enkel nog CPU-koeler ? I5 2500k met stock koeler is echt niet aan te raden ;)

Caracalla

Legacy Member
stock cooler voldoet prima en is heel stil als je niet overclockt

DanielG

Legacy Member
Als hij later beslist om te overklokken, kan hij de stockkoeler vervangen met een aftermarket koeler. Met de stockkoeler kan je de i5-2500k al overklokken tot 4Ghz (zal wel warm en luid zijn mr het lukt wel :p).

azertyalex

Legacy Member
DanielG zei:
Als hij later beslist om te overklokken, kan hij de stockkoeler vervangen met een aftermarket koeler. Met de stockkoeler kan je de i5-2500k al overklokken tot 4Ghz (zal wel warm en luid zijn mr het lukt wel :p).

zal ik doen, bedankt voor de info.
luider dan mijn vroegere pc zal hij niet zijn
die hoorde je zelf draaien als ik beneden in de gang stond met men kamerdeur open.

laurievl

Legacy Member
ik vind die stock koeler zelf niet aan te raden als je niet overklokt ..

als je een uur gaat game'n zal de temperaturen van je cpu makkelijk naar 60°C gaan, laat staan bij warm weer en 2uur game'n :/

die temps zijn inderdaad niet voor je zorgen om te maken maar voor veel gebruik bij game'n vind ik het al behoorlijk warm worden.

ik heb een domme aftermarket koeler, nl de scythe samurai zz die maar een 92mm fan heeft maar hoge rpm's haalt en nog redelijk stilt blijft, en goede koelpasta bijgekocht en haal nu max temps met prime 95 van 50°C wat mij 20euro heeft gekost , nuja ieder zijn keuze maar vind het geen slimme keuze , voor 25euro heb je al een goeie aftermarket cpukoeler die je levensduur van je cpu incl overklokbaarheid omhoog haalt voor een pc op een budget van 700euro fso (topic niet volledig aant volgen) en je nog een aantal jaar moet vergezellen.

FlameDB

Legacy Member
azertyalex zei:
Jammer, he ging het toch niet worden. Mobo ondersteund geen xfire

de UD3 ondersteunt die wel hoor.

Heb zelf ook een niet-overclockte 2500k met een aftermarket koeler. Die standaard koeler maakte een irritant geluid alsk ging gamen. Deze hoor ik niet :)

azertyalex

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
de UD3 ondersteunt die wel hoor.

Heb zelf ook een niet-overclockte 2500k met een aftermarket koeler. Die standaard koeler maakte een irritant geluid alsk ging gamen. Deze hoor ik niet :)

bij die UD3 zie ik :
x16 op x16
en dan
x16 op x8

is deze dan goed met een koeler?
Azerty

DanielG

Legacy Member
Neen, pak gwn de standaardkoeler voor nu. Als je gaat overklokken, pak dan een aftermarket koeler of als je vindt dat het te luid is. Maar de koeler die jij nu voorstelt is CRAP. Niet beter als de standaardkoeler. Je moet ook onthouden in de meeste pc's (80% ongeveer), zit gwn een standaardkoeler. Voor wat je nu nodig hebt is de standaardkoeler goed genoeg. Die van 6 euro is weggesmeten geld voor iets dat je al hebt in de standaardkoeler.

Een aftermarketkoeler is stiller dat is inderdaad waar. Maar als je daar last van hebt, koop je gwn één en zet je hem op je cpu.

Maar in azertyalex zijn geval, is het voldoende voor nu. Gebruik de standaardkoeler nu en dan wnnr je wilt overklokken of als je een stiller systeem wilt. Koop dan een aftermarketkoeler bv de Scythe Mugen 2. Maar om nu een crap 6 euro koeler te kopen is dom.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan