Archief - nieuwe pc voor bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azertyalex

Legacy Member
hallo ik heb al eens rondgezocht op websites over informatie van bf3 en omdat de graphics van de ps3 niet meer zo up to date zijn en ik zeeker bf3 wil spelen, dus op een pc dan maar, heb ik alvast een samenstelling gemaakt maar hij is nog niet klaar. willen jullie mij helpen? de bedoeling is dus om ergens toch wel bijna 1080p te halen of miss lager resolutie maar meer effecten

intel core i5-2400 €165
ati HD 6870 €200
asus p8p67 LE intel P67 (Socket 1155) €100
Asus P8P67 LE Intel P67 (Socket 1155) Motherboard - B3 Revision

2x4GB ram DDR3 1333Hz €48
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit

Western Digital WD1002FAEX 1 TB (Bulk) €80
ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks - Serial-ATA - 3,5 inch - Western Digital WD1002FAEX 1 TB

liteOn IHAS224 (BULK) €25
ALTERNATE - HARDWARE - DVD / Blu-ray - DVD-branders - LiteOn IHAS224

€618 , nog een power supply, een case en een koeler. ik wil nu niet te hoog meer gaan in de prijs want zit toch al bijna op limit.

R3L4X

Legacy Member
Kan je niet beter de Samsung Spinpoint nemen, die is 30 euro goedkoper.

laurievl

Legacy Member
ASRock H61iCafe B3 iH61, SATA600, HDMI, GLAN 70€
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6950 DCII 1GB 2xDVI/4xDP 209€
Cooler Master Casefan Long Life LED 120mm (blauw) 8.20€
Cooler Master Midi Tower Elite 430 ATX No PSU 41.50€
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box 180.60€
Kingston 1x4GB, DDR3, PC10666, CL9 21.90€
Netgear USB Adapter WNA3100 WLAN 300Mbit (zwart) 23€
OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modulair 63.50€
Samsung DVD-/+/RAM SH-S222AB/BEBE 22x/22x/12x (zwart) 18.90€
Samsung Harddisk 3.5" 1TB, SATA300, 7200rpm, HD103SJ 45.90€
Scythe Processor Koeler Samurai-ZZ AMD & Intel 22.90€

Totaal: 705.4 euro

goedkoop en beter dan u setup ;) samengesteld op 4launch maar azerty heeft ongeveer dezelfde prijs dus is ook een mogelijkheid

+ hier kan je veel spellen op full hd mee spelen ;)

jm188

Legacy Member
geef 20 of 25 euro extra uit aan een intel 2500 of 2500K, dat is het op lange termijn wel waard, en zoals hierboven gezegd, pak een samung spinpoint f3
er zit al een koeler bij u cpu, als ge dan toch op een budget zit kan je later nog een betere, stillere steken
pak gewoon een kast dat je mooi vind, ga gewoon effe na of ze groot genoeg is voor de graka

edit: of wa hierboven staat is ook al goed :)

laurievl

Legacy Member
mdgf zei:
Een h61 mobo + 2500k is nogal idioot hé ;).

hebt mij nochtans aangeraden :')
waarom is het idioot als ik vragen mag ? (niet slecht bedoeld, gewoon een vraag ;) )

kan ook zijn dat je mij het hebt aangeraden met een i5 2400 :p slecht geheugen ..
anyway, mij pc config is besteld met dat mobo en een i5 2500k :)

azertyalex

Legacy Member
laurievl zei:
ASRock H61iCafe B3 iH61, SATA600, HDMI, GLAN 70€
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6950 DCII 1GB 2xDVI/4xDP 209€
Cooler Master Casefan Long Life LED 120mm (blauw) 8.20€
Cooler Master Midi Tower Elite 430 ATX No PSU 41.50€
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box 180.60€
Kingston 1x4GB, DDR3, PC10666, CL9 21.90€
Netgear USB Adapter WNA3100 WLAN 300Mbit (zwart) 23€
OCZ Voeding ModXStream Pro 600W, Modulair 63.50€
Samsung DVD-/+/RAM SH-S222AB/BEBE 22x/22x/12x (zwart) 18.90€
Samsung Harddisk 3.5" 1TB, SATA300, 7200rpm, HD103SJ 45.90€
Scythe Processor Koeler Samurai-ZZ AMD & Intel 22.90€

Totaal: 705.4 euro

goedkoop en beter dan u setup ;) samengesteld op 4launch maar azerty heeft ongeveer dezelfde prijs dus is ook een mogelijkheid

+ hier kan je veel spellen op full hd mee spelen ;)

bedankt, wireless usb routr heb ik eignlijk nie nodig, dus dat kan er van af. het liefst zou ik dan ook 8GB ram willen hebben, deze bv( ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit ) , misschien vind iemand deze nog
goedkoper. heb al gekeken op 4launch maar vind gen setjes van 8GB

laurievl

Legacy Member
als je perse die wilt ga je ze niet veel goedkoper vinden denk ik ;)

azertyalex

Legacy Member
niet perse die maar hij is redelijk snel en in een setje van 8GB weet je nog andere dan?
en waarom geen 2500k op en h61?

laurievl

Legacy Member
azertyalex zei:
niet perse die maar hij is redelijk snel en in een setje van 8GB weet je nog andere dan?
en waarom geen 2500k op en h61?

als het 8gb moet zijn - 4Launch Shop
goedkoop en verschil merk je niet ;)

vraag ik mij ook af :/ klein vermoeden omwille van oc van cpu misschien maar normaal zou dat op het mobo geen probleem mogen zijn .. afwachten op een antwoord dus :)

mdgf

Legacy Member
Omdat je op h61 niet kunt overklokken en de 2500k juist bedoeld is om te overklokken, neem dan de 2400.
Om te overklokken moet je een p67/z68 mobo hebben.
H61 heeft normaal ook geen usb 3.0 noch sataIII (in tegenstelling tot h67 die wel native sata III heeft, maar ook geen usb 3.0), die icafe is de (quasi) enige uitzondering daarop (ten koste van pci-e lanes), weliswaar wel met goedkopere controllers.

niet perse die maar hij is redelijk snel
Niks van aantrekken, geheugen is geheugen en naar snelheden moet je niet kijken, gewoon het goedkoopste 1333MHz geheugen nemen.

Die setup van laurievl heeft ook een véél te zware voeding, 450W is wat je wilt. Cpu koeler is ook niet nodig.
Als je een extra casefan neemt zou ik een deftige fan nemen, iets als een scythe slipstream of s-flex.

Caracalla

Legacy Member
Ter informatie

BF3 Alpha draait flawless op hoogste details op mijn machine uit m'n sig.
Op 1680*1050

azertyalex

Legacy Member
mdgf, zou je dan met hetgene jij aanbeveeld bfbc2 maxed out kunnen draaien en bf3 op redelijk, toch wel boven de 720 draaien?

jm188

Legacy Member
afgaande over wat Caracalla zegt over de bf3 alpha en eigen ervaring met bfbc2 (c2d 3,6 ghz met 6850)= ja, gemakkelijk


(en dat niet mogelijk zijn van oc'en op die mobo wist ik ook niet)

azertyalex

Legacy Member
ok nu efkes sparen laat de prijzen maar zakken, ik koop hem wel een week of twee voor bf3 uitkomt

Born Kill3r

Legacy Member
Caracalla zei:
Ter informatie

BF3 Alpha draait flawless op hoogste details op mijn machine uit m'n sig.
Op 1680*1050

Is die 6850 crossfire echt nodig? Ik ga vergelijkbare setup hebben maar dan met 1 6870..

mdgf

Legacy Member
Is die 6850 crossfire echt nodig?
Mocht 6850CF echt nodig zijn om het enigszins deftig te draaien, dan zouden ze niet veel spelers hebben ;).

mdgf, zou je dan met hetgene jij aanbeveeld bfbc2 maxed out kunnen draaien en bf3 op redelijk, toch wel boven de 720 draaien?
Ik heb geen idee hoe zwaar bf3 is/gaat worden, en omdat ik zelf zelden games speel moet ik voor bfbc2 afgaan op gpu reviews dus voor een 6950:
Radeon HD 6950 & 6970 review
50fps met een zwakkere cpu op 1900x1200 met serieuze aa/af en alles max, geen enkel probleem dus.

jm188

Legacy Member
bfbc2 is (en bf3 mss ook) heel cpu gevoelig, en deze setup heeft ongeveer de beste cpu dat momenteel betaalbaar is, ge moet u geen zorgen maken

azertyalex

Legacy Member
Wat is een CPU en een gpu ook weer:$
Waar staat de naam voor, CPU is dus de processor?

mdgf

Legacy Member
cpu=processor (central processing unit)
gpu= grafische kaart (graphics processing unit)
Google of wikipedia had je dat ook verteld in 1 seconde.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan