Archief - nieuwe pc voor bf3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Twinturbo

Legacy Member
Met voldoende airflow in de kast en een open slot tussen de beide kaarten is dat geen probleem.

mdgf

Legacy Member
Normaal zitten er bij uw mobo xfire bruggen van de juiste lengte (afhankelijk van het mobo zijn er bruggen op de markt met verschillende lengtes).
Nu denk ik wel dat de meeste mobos 2 sloten (1 slot ertussen bij reference kaarten) overlaten, dus de xfire bruggen die (eventueel) bij de kaarten zitten gaan dan wss ook die lengte hebben.

azertyalex

Legacy Member
en waarom zijn er dan sloten ertussen en maken ze er niet gewoon een extra usb poortje op ofzo

mdgf

Legacy Member
Omdat je die sloten kan gebruiken om pci-e en pci kaarten in te steken als er geen graka in de weg zit.

azertyalex

Legacy Member
heb ook net gezien dat de belgische site duurder is dan de nederlands.

flyingdutchman

Legacy Member
Caracalla zei:
Een gewone 2400 of 2500 gaat voldoen hoor.
Maar een phenom II 965 gaat ferm te kort komen.
En een 6950 gaat meer dan genoeg zijn.

Een PII 965 gaat te kort komen zeg je ? Ik wil je best geloven, daar je aangeeft de Alpha gespeeld te hebben, maar het lijkt me erg sterk.
Als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat minder 5% van de huidige pc's het spel zal kunnen draaien, aangezien het percentage mensen dat een SandyBridge heeft erg klein is.

Wat valt bij jouw onder 'ferm te kort komen' ? Niet voluit kunnen spelen met 4xAA of dat het spel onspeelbaar is zelfs met alles op het laagste ?

SpeedFreak.be

Legacy Member
azertyalex zei:
Wat is het nut dan van 2GB?
Dubbel zoveel fps ofzoiets.

Dat nu ook niet alleen op hogere resoluties zul je profijt er van hebben ook is het zo dat goe langer hoe meer games meer Vram op prijs stellen.

mdgf

Legacy Member
Neen, nu is dat op 1 full hd scherm nutteloos (behalve bij toestanden als metro2033 met enorm veel aa/af of witcher 2 met die superaa), maar hoe zwaarder games worden hoe meer geheugen ze kunnen gebruiken en dan zal een kaart met 2GB hogere prestaties opleveren dan die met 1GB.

SpeedFreak.be

Legacy Member
mdgf zei:
Neen, nu is dat op 1 full hd scherm nutteloos (behalve bij toestanden als metro2033 met enorm veel aa/af of witcher 2 met die superaa), maar hoe zwaarder games worden hoe meer geheugen ze kunnen gebruiken en dan zal een kaart met 2GB hogere prestaties opleveren dan die met 1GB.

Ok dank je heb ook weer wat geleerd. :p

azertyalex

Legacy Member
Ik zal wel nooit hoger gaan dan 1920*1080
Toch in de eerste jaaaaren niet.

Musk

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Een PII 965 gaat te kort komen zeg je ? Ik wil je best geloven, daar je aangeeft de Alpha gespeeld te hebben, maar het lijkt me erg sterk.
Als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat minder 5% van de huidige pc's het spel zal kunnen draaien, aangezien het percentage mensen dat een SandyBridge heeft erg klein is.

Wat valt bij jouw onder 'ferm te kort komen' ? Niet voluit kunnen spelen met 4xAA of dat het spel onspeelbaar is zelfs met alles op het laagste ?

Dat dacht ik dus ook. De makers zouden dom zijn om de specs zo hoog te leggen, want dit zorgt voor een des te kleinere afzetmarkt.. Een PII 965 is bij mijn weten een erg krachtige CPU, ok het is geen SB, maar vergelijk het met de gemiddelde pc..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan