Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnusjb1

Legacy Member
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ik heb wel m'n Windows cd er ingestopt, maar de windows installatie start niet (ik weet niet of dat pas begint nadat je de SATA drivers installeert)
Ik heb de Sata drivers niet geïnstalleerd.
Je krijgt eerst zo'n scherm dat ie o.a. je ram telt enz.
dan krijg je een scherm waarin ze zeggen: install RAID drivers (en nog 1 of 2 namen) press F10
dat doe ik dan niet.
Dan gaat ie naar een scherm waar oa. je IDE drives vermeld worden.
Daar staan dan m'n DVD-Drive en m'n HDD niet. klopt dat?

Ik ga trouwens de SATA drivers van de giganbyte site gebruiken, die zijn toch gewoon goed?

Davion

Legacy Member
Das raar, das nog voor dat de Windows installatie begint, check eens de jumpers op u drives, en in u BIOS moet ge instellen dat hij van u CD-ROM moet booten.

magnusjb1

Legacy Member
De Jumpers moeten goed staan, want ik heb m'n DVD drive uit m'n vorige pc gehaald, en daar deet ie normaal.

Hij begint dus eerst met geheugen tellen, dan staat er:
Detecting IDE-Drives......

Dan gaat ie naar: Press F10 for Raid setup:

Dan gaat ie naar een lijst met IDE-Drives waar nergens een drive wordt vermeld, en daar onder komt iets over Nvidea corp te staan.

Ik heb net in m'n bios boot-sequence CD-Rom op 1 gezet.
CD-rom staat ook op 2, maakt dat uit?
wat kan het probleem zijn?

edit: bij primary A drive enz. staat ook niks.

Zijn m'n IDE kabels niet goed aangesloten ofzo?

IDE kabels die niet goed aangesloten zijn?

Davion

Legacy Member
Ik denk het niet.

Dit is u kabel:
|---------------------|-----|
mobo------------slave---master

En zo moeten de jumpers staan, en dat RAID gedoe is volgens mij nen optionele controller ofzo, die moogde afzeten in de BIOS.

magnusjb1

Legacy Member
ik ga morgen wel is proberen om m'n kabels anders aan te sluiten.

M'n IDE kabel zit niet heel erg strak vast in m'n mobo, als je daar een klein beetje aan trekt valt ie er al uit, is dat erg?

Sergeant_bob

Legacy Member
magnusjb1 zei:
ik ga morgen wel is proberen om m'n kabels anders aan te sluiten.

M'n IDE kabel zit niet heel erg strak vast in m'n mobo, als je daar een klein beetje aan trekt valt ie er al uit, is dat erg?

zeker dat het rode draadje aan de onderkant is aangesloten ?

magnusjb1

Legacy Member
welk rode draadje?, je hoeft toch alleen de IDE kabel, en de stroom kabel aan te sluiten?

Davion

Legacy Member
Aan u IDE kabel is een rode draad, die duid de 1ste kabel in de IDE kabel aan, op u moederbord moet ge zien dat de "1" van u moederbord overeenkomt met de 1 van u kabel (normaal gaat het der maar op 1 manier in), en de 1 van u drive moet ook overeenkomen met de 1 van u kabel, en das meestal aan de MOLEX kant, + normaal kunde dat niet verzetten.

magnusjb1

Legacy Member
Je bedoelt dat ik de 'kabel goed om heb aangesloten?
Die moet wel goed zitten, want die kan maar op 1 manier.

Moet ik de cd-in kabel ook aansluiten?
(dat draadje medat je aan moet sluiten op je op een connector met 4 pinnetjes)

magnusjb1

Legacy Member
Jammer, ik hoopte dat dat het probleem zou zijn :S
Dan maar weer verder zoeken

magnusjb1

Legacy Member
is er een manier om te kijken of je IDE kabels goed aangesloten zijn?

Davion

Legacy Member
Normaal kan dat er tegenwoordig maar op 1 manier goed inzitten :)

magnusjb1

Legacy Member
ik ben in iedergeval achter het probleem, m'n DVD-Rom is niet goed aangesloten of kapot.

Nou nog oplossen ;)

iemand tips dat ik kan checken?

magnusjb1

Legacy Member
Ik heb het gevonden, m'n IDE kabel van m'n DVD stak er niet goed in (nog al moeilijk te berijken, en maar voor de helft in gekregen)

Nu kom ik in de installatie, maar ik krijg voor m'n HDD drivers 2 mogelijkheden, welke moet ik selecteren?

Davion

Legacy Member
Ge hebt "nVidia RAID CLASS Storage Driver" ofzoiets en nen andere, ge moet den andere pakken, NIET deze hierboven dus :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan