Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnusjb1

Legacy Member
Vandaag verjaardag, en weer een hoop geld binnen gehaald :)
Daarom ga ik een nieuw computer aanschaffen.
Ik had zelf dit op het oog:

Arctic Silentium T2 350Watt € 79,95
Asus A8N-E DDR400 PCI-E*2 LAN SATA RD € 99,95
AMD Athlon64 3500+ S939 Box € 249,00
DDR PC3200 512MB Kingston € 59,00 *2 = € 118,00
MSI GeForce 6800GS TD256MB DDR TV DVI PC € 289,00
Maxtor 160 GB 8 MB SATA 7200r € 89,95

Totaal: € 925,85

van www.computerland.nl

Nou had ik een aantal vragen:
- die kast, is dat een goede kast met voeding (wil niet te veel geld uitgeven aan kast + voeding, en heb goede reviews gelezen)?
- Is de 6800GS de meerprijs waard ten opzichte van een de Asus N6600GT PCI128MB € 185,00?
- orignele windows xp van m'n oude pc kan ik toch gewoon opnieuw gebruiken?
- Misschien een domme vraag, maar je kan op die graka toch nog gewoon een oud crt scherm aansluiten?
edit 2:
- Ik had iets gehoord over Maxtor en NForce 4 problemen, wat i daar van waar?, mits ernstig, wat voor'n HDD dan? (graag ook wij deze winkel)

Als ik nog iets mis moeten jullie het maar zeggen, uit m'n oude pc kan ik wireles netwerk kaart, floppy en DVD-Drive halen.
Ik heb alleen een kast met inhoud nodig
Ik hoef geen commentaar over de winkel, dit is voor mij een redelijke winkel die ook nog eens dicht bij is (belangrijk vanwege garantie en ophalen enz.)

Andere comments zijn altijd welkom

edit: De pc dient vooral om te gamen, en the usual stuf, en hij mag miss. 10/20€ duurder worden (hooguit), maar als het ff kan zelfde prijs

desert storm

Legacy Member
132-027 MSI NX7800GT-VT2D256E PCI-E 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready 335.00 € 1 335.00 €
120-013 Kingston512MB DDR400 PC3200 ValueRam (lifetime Warranty) 45.00 € 1 45.00 €
127-018 ASUS A8N-E,nForce4 Ultra,sk939 ATX,SATA,8ch,Glan,PCI-E 98.00 € 1 98.00 €
111-015 AMD Athlon 64 3500+ 64bit Skt 939, Boxed Venice 217.00 € 1 217.00 €
171-016 Western Digital 160 GB 7200rpm SATA II WD1600JS, SATA II 91.00 € 1 91.00 €
165-099 Maxline C8029-B34 black met 420W LCPower voeding 20/24pins SILENT 59.90 € 1 59.90 €

totaal: €845.20

meer voor minder geld :)


www.itware.Be

magnusjb1

Legacy Member
Is idd iets meer, maar moet nog 45€ voor extra ram latje (ik 1024, jij 512), en in belgië.
Voor mij als noord-hollander is dat te ver, komen nog een hoop verzendkosten bij (naar nederland is extra), en met garantie enz. is het al helemaak K*T

Liever comments over m'n pc, en antwoorden op m'n vragen, ipv nieuwe systemen samenstellen

SMa

Legacy Member
512mb ram :ironic:

desert storm zei:
132-027 MSI NX7800GT-VT2D256E PCI-E 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready 335.00 € 1 335.00 €
120-013 Kingston512MB DDR400 PC3200 ValueRam (lifetime Warranty) 45.00 € 2 90.00 €
127-018 ASUS A8N-E,nForce4 Ultra,sk939 ATX,SATA,8ch,Glan,PCI-E 98.00 € 1 98.00 €
111-015 AMD Athlon 64 3500+ 64bit Skt 939, Boxed Venice 217.00 € 1 217.00 €
171-016 Western Digital 160 GB 7200rpm SATA II WD1600JS, SATA II 91.00 € 1 91.00 €
165-099 Maxline C8029-B34 black met 420W LCPower voeding 20/24pins SILENT 59.90 € 1 59.90 €

totaal: €890.20

meer voor minder geld :)


www.itware.Be

45 euro extra, maar zal véél beter presteren
maar zal die voeding het aankunnen? lijkt me brol te zijn, case & voeding voor 60 euro...
geef dan 125 euro voor de Antec Sonata II 450W

:edit: @magnusjb1
je kan besparen op je ram, die laatjes die desert storm voorstelt zijn ook goed, tenzij je wilt overclocken
kheb ook men twijfels bij je case, welke voeding zit daarin? als je ooit een sli opstelling zal willen zal da waarschijnlijk ni lukken met je 350W voeding
de rest lijkt me goed :edit:

desert storm

Legacy Member
ow, had ik niet gezien dat er *2 bijstond, ik dacht dat jouw config maar 512MB had dus... ;)

Yank

Legacy Member
- deftige case
- kzou voor de 6800GS gaan, hij is een stuk sneller en prijs valt toch nog mee
- ja (mogelijk telefonisch activeren: wat geduld aan de telefoon, gratis nr, vriendelijke mensen)
- ja
- voor zover ik weet, was dat alleen met de DM10 schijven, wat de jouwe niet is

magnusjb1

Legacy Member
Bedankt yankee, dit soort antwoorden kan ik goed gebruiken :)

magnusjb1

Legacy Member
bij de A8N-E staat trouwens PCI-E *2, zal ofwel fout zijn, of is de SLI, ik ga daar nog wel ff over bellen

Davion

Legacy Member
- Die is zeker goed
- Zeker.
- Uiteraard.
- Ja dat gaat
- En ja dat bestaat

Persoonlijk zou ik zowieso voor andere HDD opteren, maar das wegens persoonlijke redenen (3 van dat type kapot gehad, echte brolschijven)

Die PCI-E x2 wilt zeggen dat er 2 PCI-E x2 sloten aanwezig zijn, uiteraard ook een PCI-E 16x (graka-slot) :)

magnusjb1

Legacy Member
watis dat andere pci-e slot dan?
ik dacht dat er maar 1 slot was (alleen voor de graka)
En als ik van die HDD problemen krijg (met NForce 4), kan ik dan een nieuwe krijgen, of ben ik dan gewoon de lul?
@Davion: welke HDD raad je dan aan (graag van www.computerland.nl)

SMa

Legacy Member
ik gok dat hij je een Western Digital 160gb zal aanraden ;)
€82.00

007neok007

Legacy Member
Yankee zei:
- deftige case
- kzou voor de 6800GS gaan, hij is een stuk sneller en prijs valt toch nog mee
- ja (mogelijk telefonisch activeren: wat geduld aan de telefoon, gratis nr, vriendelijke mensen)
- ja
- voor zover ik weet, was dat alleen met de DM10 schijven, wat de jouwe niet is

Zeg je nu dat een 6800gs sneller is dan een 7800gt of begrijp ik je verkeerd?

Yank

Legacy Member
magnusjb1 zei:
watis dat andere pci-e slot dan?
ik dacht dat er maar 1 slot was (alleen voor de graka)
Dat is als vervanging van de huidige PCI-sloten (hoewel er ook 2 of 3 'gewone' pci's zijn). Er zal nieuwe hardware uitkomen (raid-controllers, geluidskaarten, netwerkkaarten,...) uitkomen op PCI-e (de 1x/2x dan). Die laat zich wel nogal wat wachten, nu is er zo goed als niets te krijgen daarvoor.
007neok007 zei:
Zeg je nu dat een 6800gs sneller is dan een 7800gt of begrijp ik je verkeerd?
Nee, 't gaat over 6800GS vs 6600GT.

magnusjb1

Legacy Member
hij bedoeld waars. dat de 6800GS een stuk sneller is dan de 6600GT (daar vraag ik ook naar)
En heeft een IDE schijf veel nadeel ten opzichte van een SATA schijf (ik heb wel gelezen dat het niet veel uitmaakt, maar is toch wat toekomst gerichter)
Ik heb zelf geen problemen met maxtor gehad (in het totaal, samen met m'n broers 7 maxtors gehad), dus ik denk dat ik het gewoon bij die schijf houd (tenzij iemand me op andere gedachten kan brengen :))

voor de rest nog commentaar, of tips over m'n systeem?

Davion

Legacy Member
Kwa snelheird niet, maar SATA heeft een VEEL handigere kabel en is imo makkelijker in gebruik, enneuh Maxtor's DiamondMax+9 reeks is echt NIET aan te raden hoor :)

magnusjb1

Legacy Member
Hoe weet je of dit de DM10 of DM9 is?
staat nergens op de site

Davion

Legacy Member
160Gb is DM9 normaal, en echt, iedere schijf, maar GEEN DM9 pakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan