Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnusjb1

Legacy Member
k, dus jij zegt dat elke keer als je een nieuw spel oid er op zet je het beste kan defragmenteren?
ik ga er van uit dat je alleen defragmenteerd met grote veranderingen (boven de 100mb).
Hoe zit dat dan met windows? wanneer fragmenteer je die dan? of nooit?

SMa

Legacy Member
als er niets bijkomt of weggaat van die partitie: nooit
veranderingen die de moeite zijn, zoals +1gb
als je meermaals veranderingen van 100mb uitvoert moet je ook defragmenteren

maar da moet je maar allemaal zelf wat uitproberen :)
ik denk eigenlyk niet zoveel aan formateren, enkel als grote bestanden traag openen zal ik formateren

magnusjb1

Legacy Member
maar bij wat voor'n veranderingen defragmenteer je dan? groter dan 100mb?
en bij windows? bij elke update?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Defragmenteren doe ik enkel als het echt nodig lijkt te zijn.
Dat merk je heus wel hoor. ;)

magnusjb1

Legacy Member
aankoop gaat waars. volgende week dinsdag worden (wacht nog op antwoord van computerland, en site ligt er ook uit)
tot dan zijn alle adviesen welkom

edit: zag net op de vernieuwde site dat ze de Arctic Silentium T2 niet meer verkopen, welke kast raden jullie dan aan? (niet veel meer dan de T2)
Zou de voeding van de Chieftec BG-01BBSL Zwart 350W sterk genoeg zijn?

magnusjb1

Legacy Member
k,
nog een vraag :):
Wat is precies het verschil tussen SATA en SATA 2 (drivers gedoe enz.)?
Want bij www.computerland.nl hebben ze beide scheiven (MAXTOR), de SATA 2 is iets goedkoper.

Davion

Legacy Member
SATA2 is in theorie sneller (300Mbs) tegenover SATA (150Mbs), maar dat merkte niet, SATA2 ondersteunt ook technieken zoals NCQ etc..; SATA2 schijven werken normaal op SATA mobos.

M0rpheus

Legacy Member
Davion zei:
SATA2 is in theorie sneller (300Mbs) tegenover SATA (150Mbs), maar dat merkte niet, SATA2 ondersteunt ook technieken zoals NCQ etc..; SATA2 schijven werken normaal op SATA mobos.

Er zijn zelfs merken waarvan je de SATA2 eerst nog moet enabelen!
Zoals bij mijn Hitachi's.. Die stonden standaard op SATA1 ingesteld!
FF toolke van de website downloaden, diskette maken, proggie runnen en klaar is kees!
Maar men moet het wel weten natuurlijk eh..

magnusjb1

Legacy Member
Ik hou het gewoon op SATA 1. is iets makkelijker.
Sata 2 is niet moelijker wat ik er uit begrijp, maar kan soms op SATA 1 ingesteld zijn (volgens Morpheus), en dan moet ik weer moeite gaan doen voor SATA 2 enz.

Bedankt voor alle info, dit is 'm geworden (is besteld, kan niets meer aan verandert worden):
Arctic Silentium T2 350Watt
Asus A8N-E
AMD Athlon64 3500+ S939 Box
DDR PC3200 512MB *2
MSI GeForce 6800GS TD256MB DDR TV DVI PCÂ
Maxtor 160 GB 8 MB SATA 7200r

Bedankt voor al jullie hulp

magnusjb1

Legacy Member
Het heeft zeker niet zo veel nut om mijn (hele oude) "Creative Soundblaster Live! Player 1024 Sound Card" (Everest uitlezing), nog in mijn nieuwe pc te zetten?
Onboard sound is zeker beter?

Davion

Legacy Member
Bwa, die Live gaat iets minder CPU load hebben, mss iets beter geluid maar ge gaat dat niet eceht merken.

magnusjb1

Legacy Member
k, dan laat ik het lekker zitten
Dan kan ik m'n andere pc nog altijd aan voor ff wat internetten gebruiken enz. (heb ik tenminste nog geluid, zit mobo in zonder onboard sound)
bedankt voor de info

magnusjb1

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Hou er rekening mee dat sommige programs op de windows-schijf MOETEN staan. Jammer genoeg wel.. heb ook al zitten knoeien in me register ervoor ma toen was alles totally f*cked up. :p

Ik hd deze post in het begin helemaal gemist.
Wat voor'n soort programma's moeten er dan op de windows partitie staan?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
WMP, MSN Messenger, Outlook Express, Java,...
Nokia PC Suite ook hier, ik kan het op me D-schijf installeren maar m'n drivers voor de kabel enzo worden op C-schijf installed. Bijgevolg MOET je dat prog ook op C-schijf installeren.
Dit zijn maar enkele voorbeelden.

Ter informatie, m'n program files op C-schijf is in totaal 910 MB.

magnusjb1

Legacy Member
k, dat verandert niets aan de partities die ik ga maken (6 gig voor windows), bedankt voor de info
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan