Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dat zou groot genoeg moeten zijn.
Mijn windows-partitie is 10GB maar dat is vooral omdat ik ook nogal veel op me bureaublad zet bij momenten. Een film ofzo staat daar bv. wel regelmatig. :p

magnusjb1

Legacy Member
Stom!, helemaal vergeten dat bureablad ook op de C schijf staat :(
Goed dat je het zegt, ik maak er ook maar 10 Gig van, ik zet ook nogal vaak dingen op m'n bureablad.
Bedankt dat je het ff meld :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Lol, np. :)
Maar dan moeten er wel al grote files op je bureaublad staan é. Zoals mijn voorbeeld, films...

magnusjb1

Legacy Member
Ik had net een telefoontje van Computerland gekregen:
Ze hadden de ASUS A8N-E niet meer in voorraad en raadde mij de Gygabite GA-K8N-SLI aan.
Ik heb wel even op internet rond gekeken, maar ik zag niet precies wat de verschillen waren tussen de 2 mobo's. (op SLI na)
Heeft iemand hier adviezen over?

magnusjb1

Legacy Member
maar wat is er minder aan dit bord? (welke functies mist het)
ik zag dit staan bij de specs.:
gigabyte: NVIDIA nForce4 SLI MCPs (media and communication processors)
asus: NVIDIA nForce4 Ultra

wat is het verschil tussen die 2 chipsets?

Davion

Legacy Member
Das hetzelfde :)
MCP is gewoon dat alles in de chipset integrated is, dat is bij die ASUS ook :)

magnusjb1

Legacy Member
k, bedankt.
Iemand nog iets over de extra's die de A8N-E wel heeft en de K8N-SLI niet (of anders om)?

magnusjb1

Legacy Member
K, dan wordt het de gygabite, bedankt voor de info.
Ik ga om 16:00 bellen, tot dan zijn comments welkom

edit: Heeft de Gigabyte ook aansluitingen voor de audio poorten aan de voorkant van mijn kast?
ik zag er bij de asus wat over staan, maar bij de gigabyte niet

edit2: Hoe zit dat met SATA drivers, ik las in een review dat er geen floppie mee geleverd wordt, maar waar haal ik die dan vandaan?

edit3: Als ik maar 1 kaart gebruik met SLI, moet ik dan nog ergens iets aan de instellingen veranderen, of werkt dit dan gewoon net zoals een normaal mobo?

edit4: Ik zag dat ze voor de koeling van het mobo een passive koeler gebruiken, is die goed genoeg?

magnusjb1

Legacy Member
niemand die aantwoord heeft op mijn vragen?

ik heb het antwoord op edit2 al gevonden.
SATA drivers stonden gewoon op de site van gigabyte.
Deze moet je gewoon op een floppy zetten en op het goede moment in je pc stoppen?

Davion

Legacy Member
- prolly hebben ze dat zeker ja :)
- Jups
- Ge moet dat kaartje tussen u SLI sloten op Single card zetten :)
- Ja.

magnusjb1

Legacy Member
k bedankt voor alle hulp (gedurende een lange tijd)
Ik ga nu bellen met computerland en bestellen.
Dat SLI en Singelcard is zeker een palletje dat ik om moet halen?

magnusjb1

Legacy Member
K, bedankt :)
vandaag alles definitief besteld enz.
Is dus zelfde config geworden als eerst maar met een Gigabyte GA-K8N-SLI als mobo.
Morgen is alles waars. klaar en volgende week binnen.
Ik zal dan nog wel ff melden of jullie adviesen goed waren, of dat jullie me alleen maar troep hebben aangeraden :P

In iedergeval bedankt voor alle hulp bij het samenstellen

magnusjb1

Legacy Member
Ik heb alles vandaag binnengekregen, maar ik heb nog niet kunnen testen.
heeft er iemand ervaring met deze kast (Arctic Silentium T2)
Ik wil 'm openmaken, maar daarvoor moet je eerst de kast van z'n bodem halen, maar het zit nogal goed aan elkaar vast.
ik had gelezendat sommige onderdelen niet al te sterk zijn.
Kan ik daar gewoon heel veel kracht op zetten zonder dat ie kapot gaat?

edit: in de bodem zitten 2 schroeven, moet ik die eerst los schroeven om in de kast te komen, of moet ik die laten zitten?

edit2: ik heb de schroefjes maar gewoon los geschroefd en nou kwam ie wel los

magnusjb1

Legacy Member
Als ik m'n pc opstart gaat ie laden enz., maar als ik dan bij het scherm aankom waar o.a. de IDE drives vermeld worden, zie ik daar 0 dingen staan.
Ik snap dat m'n HDD er niet staat, maar klopt het dat m'n DVD-Drive er niet staat?
Of zit de IDE kabel er niet goed in ofzo?

Davion

Legacy Member
Kunde booten van de DVD? Staat ze in BIOS? Hebde Windows eig al geïnstalleerd?

magnusjb1

Legacy Member
Ik heb windows niet geïnstalleerd.
Ik had 'm eerst zonder windows opgestart, en dan voreg hij eerst om de Raid drivers (Sata drivers toch?), en dan gaat ie naar een beeld waar oa. de IDE drives vermeld worden.
Er stond overal dat er niets aanwezig was.
Van m'n HDD snap iok dat (geen drivers), maar klopt dit met m'n DVD-Drive?

M'n IDE kabel zit niet heel erg strak vast op m'n moederbord, als je er een beetje aan trekt schiet ie al weer los, klopt dit of moet ie echt heel strak vast zitten?

edit: ik heb 'm nu wel met windows opgestart, maar dan gebeurt er precies het zelfde.
begint de windows installatie pas nadat je de SATA drivers hebt geïnstalleerd, of is m'n DVD drive gewoon niet goed aangesloten?

Davion

Legacy Member
Volgens mij gebruikte de verkeerde SATA drivers, ge meot die van de nForce4 nVidia chip gebruiken, geen andere, en dan ook zien dat u HDD daar aanhangt, dat ge u DVD-Drive in Setup niet ziet is normaal, hij checkt alleen op HDD's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan