Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnusjb1

Legacy Member
antwoord van computerland:
De maxtor 160 GB SATA is een Diamond Max10.

Aangezien ik nog niets van grote problemen met Diamond Max10 schijven heb gehoord gaat het gewoon de Maxtor worden.
het gaat dus dit systeem worden:

Arctic Silentium T2 350Watt € 79,95
Asus A8N-E DDR400 PCI-E*2 LAN SATA RD € 99,95
AMD Athlon64 3500+ S939 Box € 249,00
DDR PC3200 512MB Kingston € 59,00 *2 = € 118,00
MSI GeForce 6800GS TD256MB DDR TV DVI PC € 289,00
Maxtor 160 GB 8 MB SATA 7200r € 89,95

Totaal: € 925,85

Ik ga het dinsdag bestellen, tot dan kunnen er comments gegeven worden

magnusjb1

Legacy Member
ik had nog een vraagje over partitioneren:
- Hoeveel snelheidswinst levert partitioneren op?, ik heb nu m'n schijf opgedeeld, maar ik vind dat nogal onhandig (te weinig ruimte op m'n C schijf), want ik denk dat ik dan het probleem krijg van of te veel op m'n C of te weinig op m'n C (windows)

Davion

Legacy Member
Partitioneren heeft als voordeel dat u schijven minder snel in wanorde raken (midner snel gefragmenteerd) waardoor zoekopdrachten enz veel sneller gebeuren, aangezien een HDD constant zoekt naar files als ge een game of app open doet is het veel rapper van te werken met partities.

magnusjb1

Legacy Member
Hoeveel snelheids winst leverd dat dan op?
En waarin? (laden, fps enz.)

SMa

Legacy Member
kheb ergens een test gelezen, het verschil tussen gefragmenteert en gedefragmenteert bij een schijf van 20gb:
gefragmenteert = 100% snelheid
gedefragmenteert = 100.13 met PCMark 2005 en 104.21 met Sysmark 2004

hierbij zeggen ze dan ook dat een schijf het best presteert met een bepaalde hoeveelheid fragmentatie, en dat het dus niet aan te raden is om dagelijks te defragmenteren, eerder om de 2 weken

magnusjb1

Legacy Member
dus jij zegt dat als ik partities maak dat ik zegmaar 5 fps er bij krijg?

in wat kan ik het dan het beste opdelen?
10 gig voor programma's
150 gig voor de rest

ik wil niet te veel partitie omda tje dan toch vaak ruimte te kort krijgt bij de ene en ruimte te veel bij de andere

SMa

Legacy Member
dus is je schijf er 160 groot?
60gb als systeem-partitie, rest voor data

Davion

Legacy Member
60Gb voor systeem is veel te groot, ik heb hier 15Gb voor systeem en 134Gb voor de rest.

magnusjb1

Legacy Member
wat zet je op die 15 gb? alleen je windows of ook je programma's?

SMa

Legacy Member
:s en wat doe jen dan als je je pc moet herinstalleren?
dan moet je alles manueel verwijderen van je data schijf, om dan je progs opnieuw te installeren
mij lijkt het simpelder als alles in 1 keer weg is en je gewoon alles weer opnieuw moet installeren (eventueel met de setups die je opslaat op je andere partitie)

magnusjb1

Legacy Member
is 15 gig voor alleen windows ook niet een beetje veel?
mijn windows is nu met alle updates 2,5 gig groot, een beetje zonde van de overige ruimte
ik denk dat ik het in 7,5 gig en 152,5 gig op ga delen. (hangt een beetje af van het antwoord op sheeps vraag)

Davion

Legacy Member
jamaja, alsem crasht zonder dat ge het weet kunde rap formatten, al u saved games backuppen en dan pas beide partities opnieuw formatteren hé.

15Gbis net goed, ik zou niet kleiner dan 10Gb gaan.

Yank

Legacy Member
Ik gebruik voor mijn partities 6GB voor windows (enkel windows he, geen programma/games/data/...) en dat is meer dan genoeg, daar is altijd minstens 2.5GB van over.
Voor partitie met programma's neem ik 5GB, daar heb ik ook zo'n 2GB van over.

Dit enkel als tip/aanwijzing, je moet nemen wat je zelf het best ligt he.

magnusjb1

Legacy Member
Ik denk dat ik voor 2 partities ga, 1 voor allen windows en 1 voor de rest.
(blijf bang dat ik te weinig ruimte krijg voor prog. enz)
ik ga netzoals yankee denk ik voor:
6 gig win.
154 gig rest.

kan je eigenlijk het beste al je partities defragmenteren of alleen je windows?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hou er rekening mee dat sommige programs op de windows-schijf MOETEN staan. Jammer genoeg wel.. heb ook al zitten knoeien in me register ervoor ma toen was alles totally f*cked up. :p

SMa

Legacy Member
als er constante veranderingen gebeuren aan je data moet je je schijf regelmatig formateren
al gelijk of er windows of gewoon tekst opstaat

men films staan op men data-schijf
als ik er een nieuwe opzet (+-2GB) , en ik defragmenteer niet, dan start deze ongelooflijk traag en hakkelig op
indien ik defragmenteer moet ik maar klikken en hij is daar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan