Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kakature

Legacy Member
Insaniacx zei:
Wel grappig Scarlet UNLIMITED met limiet van 30GB :/. Sorry geef dan maar dommel:

33€ ipv 35€
50Gb ipv 30GB
mediumband bij overschrijding ipv small
Geen upload trafiek.

Enig punt is dat het iets minder snel is. Maar tegenwoordig krijg je bij Dommel 4.6Mbit/512kb profielen :)

512kb? Dat MOET ik hebben! Hoe komt ge daaraan?

FLT

Legacy Member
Robinvv zei:
Ja, Scarlet blijft redelijk duur...

Redelijk duur? Ze zijn ongeveer even duur als EDPnet

EDPnet 30GB:
eerste maand: €29.95 + 10*€0.25 + €25 = €57.45
eerste jaar: €414.4
2 jaar: €803.8

Scarlet 30GB:
eerste maand: €34.95
eerste jaar: €419.4
2 jaar: €838.8

Insaniacx zei:
Wel grappig Scarlet UNLIMITED met limiet van 30GB :/. Sorry geef dan maar dommel:

Enig punt is dat het iets minder snel is. Maar tegenwoordig krijg je bij Dommel 4.6Mbit/512kb profielen :)

Je krijgt dat profiel ja, maar het wordt wel gecapped naar gelang het abo dat je neemt.

tomvanhouche zei:
ik ben maar dan 4 jaar bij belgacom geweest en heb 25€ de-activatiekosten moeten betalen

ben overgestapt naar EDPNET:

39.95€/maand voor 6mbit lijn, 640kbps upload, 60gb download, unlimited upload

en EDPNET is de enigste adsl leverancier in België die nachtsurfen toepast, 50% tussen 00.00 en 07.00 :D
dus in theorie kan ik 120gb de maand afhalen ma natuurlijk download ge ni alleen s'nachts ma ik heb toch zeker 100gb/maand wat ik afhaal :D

EDPnet unlimited upload? :ironic:
50% van 00.00u tot 07.00u? :ironic:

Goed ik doe zelfs geen moeite om zo'n debiele post te verbeteren, informeer u deftig :doh:

kakature zei:
512kb? Dat MOET ik hebben! Hoe komt ge daaraan?

Bijbetalen.

Insaniacx

Legacy Member
Ik heb gewoon een 4.6/512 profiel gekregen. ik dacht eerst al dat ik het verkeerde abbo had genomen maar bleekt dus niet te zijn. Later zijn ze onze Digitelbox komen installeren en heb eens gevraagd of er een fout was gebeurd en het antwoord was iets in den trant van "Bwa meestal als de lijn het aankan geven ze dat wel zo".

kakature

Legacy Member
Lol, dat wil ik ook wel hoor, zeker als het gratis is, kunt ge dat ergens aanvragen? :p

Btw, betalend, hoeveel meer is dat dan?

Makwaak

Legacy Member
is edpnet dan niet beter dan dommel?
oke wel maar 20 gig, maar is toch veel sneller?

grtzz

Burny

Legacy Member
Insaniacx zei:
Ik heb gewoon een 4.6/512 profiel gekregen. ik dacht eerst al dat ik het verkeerde abbo had genomen maar bleekt dus niet te zijn. Later zijn ze onze Digitelbox komen installeren en heb eens gevraagd of er een fout was gebeurd en het antwoord was iets in den trant van "Bwa meestal als de lijn het aankan geven ze dat wel zo".

Alle Dommel klanten krijgen dat profiel. Ik had als Skynet Go ook dat profiel. Dat maakt niets uit want ze cappen het toch... Je hebt geen 512 kbits upload hoor. Hooguit 320 kbits.

@ Bamboelip: Edpnet is sneller, maar minder volume en geen FUP mediumband. Ieder zijn prioriteiten.

tomvanhouche

Legacy Member
Bamboelip zei:
is edpnet dan niet beter dan dommel?
oke wel maar 20 gig, maar is toch veel sneller?

grtzz

Standaard abo bij edpnet is 29.95€/maand voor 20gb en 6mbit lijn
Als je daarbij elke maand 10€ telt kom je op 39.95€/maand
voor 6mbit lijn en 60gb

40*0.25/gb = 10€

Na 60gb zetten ze je op 128kbps.

Dommel is 32.95€ voor 4mbit? en 50gb maar bij edpnet moet je wel tellen dat je nachtsurfen hebt dus in theorie kan je 120gb hebben/maand als je die extra 10€/maand wilt uitgeven natuurlijk.

Het is wel 7€/maand meer maar vind het die zeker en vast waard want ik heb nu downloads van 600kb ipv 400kb en haal per maand ongeveer 100gb af veel met nachtsurfen natuurlijk :D

eniac

Legacy Member
tomvanhouche zei:
Na 60gb zetten ze je op 128kbps.

Dommel is 32.95€ voor 4mbit? en 50gb maar bij edpnet moet je wel tellen dat je nachtsurfen hebt dus in theorie kan je 120gb hebben/maand als je die extra 10€/maand wilt uitgeven natuurlijk.

Het is wel 7€/maand meer maar vind het die zeker en vast waard want ik heb nu downloads van 600kb ipv 400kb en haal per maand ongeveer 100gb af veel met nachtsurfen natuurlijk :D

Als je bij Dommel 7€/maand meer geeft, dan heb je ook alweer een aantal gigabytes extra. En voor de rest van de maand wordt je op 1Mbps gezet (als je dan niet meer bijbetaalt, je kan dat trouwens vanaf 50GB ook al doen), wat heel wat comfortabeler is dan 128kbps. En de upload is ongelimiteerd, wat be EDPNet volgens hun eigen site niet zo is ( http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_wordt_mijn_adsl-trafiek_gemeten ).
En je als je altijd 's nachts wil downloaden om aan zoveel GB te raken, kost dat je ook wat geld extra omdat je PC veel meer open staat.

Niet met twee maten en gewichten werken he, als je de voordelen van de ene aanprijst en incalculeert, dan moet je dat met de andere ook doen.

tomvanhouche

Legacy Member
staat indeed zo op de site van edpnet maar wordt er bij mij toch niet bijgeteld :-s

voor die 7€ extra heb je 17.5gb? tis toch 0.4€/gb he?

Tis indeed wikken en wegentussen de 2 ma 128kb valt goed mee ze :p

en vergeet niet dat je standaard 6mbit hebt wat echt wel een verschil is met 4mbit

Ik heb gewoon bewust voor EDPNET gekozen omdat ze nachtsurfen hebben, met Rapget stel ik in hoe laat die moet beginnen downloaden en derna pc uitzetten. Moest nachtsurfen ineens niet meer zijn zou ik het zeer fel merken.

En natuurlijk voor de 600kb ipv 400kb.

Maar als ik geld genoeg had nam ik Dommel unlimited download :D

Edit: maar hoe je het ook draait of keert, ze zijn allebei stukken voordeliger als Belgacom ;)

Makwaak

Legacy Member
ik zal men vraag is anders stellen, ik ben speel nogal veel online games,
ik heb nu adsl go 10GB dus, en zit elke maand wel over men limiet.
zou ik dan voor 600kb, 20GB gaan of voor 400kb, 50 GB?

Robinvv

Legacy Member
Bamboelip zei:
ik zal men vraag is anders stellen, ik ben speel nogal veel online games,
ik heb nu adsl go 10GB dus, en zit elke maand wel over men limiet.
zou ik dan voor 600kb, 20GB gaan of voor 400kb, 50 GB?

Gamer EDPnet, vooral limiet Dommel...

Nu ik zou persoonlijk om meer limiet gaan, Dommel dus. Maar ben ook niet bepaald een gamer.

Burny

Legacy Member
Bamboelip zei:
ik zal men vraag is anders stellen, ik ben speel nogal veel online games,
ik heb nu adsl go 10GB dus, en zit elke maand wel over men limiet.
zou ik dan voor 600kb, 20GB gaan of voor 400kb, 50 GB?

Een extra voordeel bij Dommel is dat je upload niet meegetelt wordt. En gamen genereert nogal wat upload (zeker als je ook met ventrilo werkt).

@ tomvanhouche: 600 kb/s of 400 kb/s weegt niet zo zwaar door imo. Veel klanten zullen die 600 ook nooit halen.

eniac

Legacy Member
Bij mij weegt dat alleszins helemaal niks door. Ik kom van Telenet en was die 600+KB/s dus meer dan gewend, maar met mijn 430 die ik nu haal merk ik er eigenlijk nauwelijks iets van.

Als je eens uitrekent hoeveel je op een maand kan downloaden aan 400KB/s... Misselijk veel.

Vind het eigenlijk wel vreemd... 400KB/s vs 600KB/s is een immens verschil blijkbaar volgens jou, terwijl 128Kbps (ofte: 16KB/s) goed meevalt? :)

kakature

Legacy Member
Ik game geregeld en ik haal goeie pings (CS, CSS, ping van 20 gemiddeld, niet slecht).

tomvanhouche

Legacy Member
voor gamen weet ik niet wat beste is, game ni dus :p

als Dommel nachtsurfen had was men keuze snel gemaakt, want met 50gb of zelfs 60gb heb ik toch net ni genoeg :)

wil Dommel ni afbreken ofzo he manne omda ik EDPnet heb :D
ben gewoon ontzettend enthousiast dak van Belgacom af ben, hoeveel volumepacks ik daar wel ni heb moeten kopen 5€/5Gb :s

dan is de rekening snel gemaakt, dus zoveel mogelijk Belgacomabbonnees naar EDP of Dommel :D

kakature

Legacy Member
Idd, ik heb ook nooit genoeg, maar godzijdank voor Mediumband. :love:

Robinvv

Legacy Member
tomvanhouche zei:
voor gamen weet ik niet wat beste is, game ni dus :p

als Dommel nachtsurfen had was men keuze snel gemaakt, want met 50gb of zelfs 60gb heb ik toch net ni genoeg :)

wil Dommel ni afbreken ofzo he manne omda ik EDPnet heb :D
ben gewoon ontzettend enthousiast dak van Belgacom af ben, hoeveel volumepacks ik daar wel ni heb moeten kopen 5€/5Gb :s

dan is de rekening snel gemaakt, dus zoveel mogelijk Belgacomabbonnees naar EDP of Dommel :D

Maakt mij ook niet uit, zolang het maar niet Belgacom of Telenet is ;)

DE PROFITEURS :tongue:

boostah

Legacy Member
stvw zei:
Afstand tot de lokale wijkcentrale:
5963 meter

Gadver :p

ik heb ongeveer hetzelfde en ze geven mij een max snelheid van 1.2mbit, dit terwijl ik bij belgacom die volledig dezelfde infrastructuur mij wel de 3.3 mbit biedt (en ik die dus haal), iemand een idee waarom?

Robinvv

Legacy Member
boostah zei:
ik heb ongeveer hetzelfde en ze geven mij een max snelheid van 1.2mbit, dit terwijl ik bij belgacom die volledig dezelfde infrastructuur mij wel de 3.3 mbit biedt (en ik die dus haal), iemand een idee waarom?


Als je bij Belgacom 3.3 mbit kan halen, zie ik niet in waarom je dat bij Dommel niet zou kunnen halen...

Dommel maakt gebruik van Belgacom infrastructuur ... Is dus praktisch hetzelfde van snelheid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan