Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlackForce

Legacy Member
Davion zei:
www.edpnet.be kunde die afstandsbepaling doen :)

@Burny: Voor hem altijd 1Mbit, omdat hij op 5Km van de centrale zit.

ik vind da lijk echt ni op die site waar da staat :p ligt het aan mij? Ook bij de zoekfunctie van die site vind ik nix :p

Burny

Legacy Member
Davion zei:
www.edpnet.be kunde die afstandsbepaling doen :)

@Burny: Voor hem altijd 1Mbit, omdat hij op 5Km van de centrale zit.

Das minder dan.. Ik zou het nog boven Telenet kiezen hoor. Gewoon voor het volume. En Dommel komt binnekort met ADSL+ (zou dit kwartaal nog gepland staan), daarmee haal je hogere snelheden over langere afstanden.

RealFlub

Legacy Member
Burny zei:
Das minder dan.. Ik zou het nog boven Telenet kiezen hoor. Gewoon voor het volume. En Dommel komt binnekort met ADSL+ (zou dit kwartaal nog gepland staan), daarmee haal je hogere snelheden over langere afstanden.
en de prijzen? gelijkaardig, iets duurder of veel duurder?

Robinvv

Legacy Member
BlackForce zei:
ik vind da lijk echt ni op die site waar da staat :p ligt het aan mij? Ook bij de zoekfunctie van die site vind ik nix :p

Inderdaad.
Naar het schijnt zou EDPnet dat geld gekost hebben, telkens als iemand de afstand berekende :crazy:

Nu ja kan altijd een mail sturen naar EDPnet / Dommel met telefoon nummer / adres en dan kunnen ze zeggen hoever je van de centrale zit

Let wel op zoals bij mij :
EDPnet zei 3.8 km van de centrale (Broba 2 netwerk)
Dommel zei 2.6 km van de centrale (Turboline netwerk)

Is dus duidelijk een groot verschil op.

L@TrO

Legacy Member
Robinvv zei:
Dommel zei 2.6 km van de centrale (Turboline netwerk)

Dat is eigenlijk gewoon het belgacom netwerk. Het voordeel daaraan is, dat men deze aan het aanpassen is voor de vdsl2-lijnen. Dus in de toekomst ( eigenlijk niet zo lang meer), zal iedereen nog dichter bij de centrale zitten aangezien het bereik van een vdsl2 lijn een pak lager is dan bij een adsl lijn, waardoor men vele kleinschalige centrales zal moeten plaatsen om zo dichtbij de gebruiken te kunnen zitten ( om op die mannier hun vdsl2 dienst te kunnen aanbieden). En de adsl gebruikers halen hier alleen maar voordelen uit hee :)

Mr. M

Legacy Member
BlackForce zei:
ik vind da lijk echt ni op die site waar da staat :p ligt het aan mij? Ook bij de zoekfunctie van die site vind ik nix :p
zoals al gezegd kost hun dat blijkbaar geld
zie ook hier voor de uitleg

k vind het wel een spijtige zaak maarja, kan edpnet niet echt iets aan doen, die ander manne zijn de geldwolven van daar geld voor te vragen aan edpnet (en andere providers)

RaZoR be

Legacy Member
Davion zei:
www.edpnet.be kunde die afstandsbepaling doen :)

@Burny: Voor hem altijd 1Mbit, omdat hij op 5Km van de centrale zit.

nja, ik zit ook volgens die EDP meter op 5400 meter, maar bij scarlet heb ik een 3,3Mbit lijn, bestaat dit nuiet bij dommel?

Burny

Legacy Member
RealRoot zei:
en de prijzen? gelijkaardig, iets duurder of veel duurder?

Ik heb nog geen verdere info.. zo gauw als het beschikbaar is zal het zeker op hun site komen.

FLT

Legacy Member
Robinvv zei:
Inderdaad.
Naar het schijnt zou EDPnet dat geld gekost hebben, telkens als iemand de afstand berekende :crazy:

Nu ja kan altijd een mail sturen naar EDPnet / Dommel met telefoon nummer / adres en dan kunnen ze zeggen hoever je van de centrale zit

Let wel op zoals bij mij :
EDPnet zei 3.8 km van de centrale (Broba 2 netwerk)
Dommel zei 2.6 km van de centrale (Turboline netwerk)

Is dus duidelijk een groot verschil op.

Logisch aangezien EDPnet (Scarlet) niet aanwezig is in alle centrales van Belgacom.

krisse5844

Legacy Member
Tipje , steun iedereen door ff naar m'n sig te kijken !

Greetz krisse

Techie

Legacy Member
en van die link in uw sig gaan belgacom en telenet wakker liggen.. hoeveel van die petities zijn er al wel ni geweest

General Lee

Legacy Member
Techie zei:
en van die link in uw sig gaan belgacom en telenet wakker liggen.. hoeveel van die petities zijn er al wel ni geweest
Als ik mij goed herinner is de "acceptable use policy" die gehanteerd wordt door Dommel en consoorten tot stand gekomen dankzij dergelijke petities...

Diepenbeek, 24 november 2005 – dommel.com lanceert een volwaardig gamma aan ADSL-producten voor de Belgische markt en zet hierbij een nieuwe standaard in prijszetting voor ADSL-aansluitingen. Daar de behoeften van de internetgebruiker de laatste jaren zeer duidelijk veranderd zijn en mede door de vraag naar meer datalimiet via ondermeer de petitie op www.geendatalimiet.be.
bron

krisse5844

Legacy Member
General Lee zei:
Als ik mij goed herinner is de "acceptable use policy" die gehanteerd wordt door Dommel en consoorten tot stand gekomen dankzij dergelijke petities...


bron

Voila si ! Dat is het !

Uit het artikel gegrepen :

Diepenbeek, 24 november 2005 – dommel.com lanceert een volwaardig gamma aan ADSL-producten voor de Belgische markt en zet hierbij een nieuwe standaard in prijszetting voor ADSL-aansluitingen. Daar de behoeften van de internetgebruiker de laatste jaren zeer duidelijk veranderd zijn en mede door de vraag naar meer datalimiet via ondermeer de petitie op www.geendatalimiet.be, biedt dommel.com de mogelijkheid om voortaan te kiezen uit 3 verschillende abonnementsformules naargelang het profiel van de gebruiker:

Greetz krisse

Robinvv

Legacy Member
RaZoR be zei:
nja, ik zit ook volgens die EDP meter op 5400 meter, maar bij scarlet heb ik een 3,3Mbit lijn, bestaat dit nuiet bij dommel?

Bij Dommel bestaat dat ook wel, mocht je problemen hebben op 4 megabit, zetten ze dat lager.

@L@TrO: Wie spreekt er hier van VDSL2 ? Belgacom kennende zal het dan wel de 'gewone' VDSL zijn.

Zullen al content mogen zijn als ADSL2+ er komt.

Pegas

Legacy Member
happy hours: downloadtraffic between 01.00 AM and 01.00 PM counted only for 60%
As of 15/03/2007 dommel.com will implement the download "happy hours". Traffic downloaded between 01.00 AM and 01.00 PM will only be counted/measured for 60%. This means that if you download 1GB during that period, your counter will only update with an additional amount of 600MB. This option will be added free of charge to all our dsl-accounts. Upload was allready free and unlimited and that will offcourse remain unchanged.
Dommel :love:

Denk dat ik mn pc toch maar eens meer 's nachts ga laten aanstaan :p.

Robinvv

Legacy Member
Ja, 12 uur lang telt de limiet maar voor 60% mee :love:

En weer hebben ze het gedaan,
na ongelimiteerd upload en

February 04 - 2007 - 2:14 PM POSTED: [dommel.com sales dept]

onderwerp: netconnect and netconnect lite boost package
As of 15/02/2007 dommel.com will start offering a new add-on option to the netconnect and netconnect lite products, the "boost package". This package will increase the uploadspeed to 448 Kbit/sec instead of 256 Kbit/sec and will increase the included downloadlimit of both accounts, so the netconnect will have 60 GB and the netconnect lite 15 GB included downloadtransfer. Uploadtransfer will remain offcourse unlimited. The monthly rate of this add-on package will be 6.00 euro vat included.
(was al gepost geweest)

Goed op weg :love:

Burny

Legacy Member
The Answer zei:
Dommel :love:

Denk dat ik mn pc toch maar eens meer 's nachts ga laten aanstaan :p.

Das toch wel straf, ik download nu meestal al in de voormiddag. Wederom een goed en klantvriendelijk idee van Dommel. Ben echt blij dat ik ben overgestapt.

Nosada

Legacy Member
Ik ben alleszins serieus verkocht om zo'n dommel abo te nemen. Ben telenet en z'n regeltjes zo een beetje kotsbeu. Probleem is wel: hier op kot in gent heb ik nooit de moeite gedaan om een telefoonlijn te laten leggen (denk zelfs dat er helemaal geen ligt), enkel kabel en telenet.

Aan wat moet ik me zo verwachten als ik zou willen omschakelijken naar dommel? Moet telenet m'n kot overhoop halen om die kast tegen de muur en die blauwe motorola te komen halen? Wat voor een telefoon-abo heb ik nodig? (ga er van uit da ik ZELDEN of nooit zal bellen, mss af en toe es gebeld worden) Werkt dommel met eender welk telefoon-abo?

Indien ik nog nooit adsl gehad heb, voorziet dommel dan zelf de modem/router? Mag ik me zelf eentje kopen, en met wat voor iets ben ik dan het beste af (zou een 4-tal pc'tjes willen aansluiten)

Bedankt voor de tip alleszins manne, ik kijk er nu al naar uit.

FLT

Legacy Member
Wel jammer dat niet-dommel klanten die aankondigingen niet kunnen zien.

Nosada zei:
Wat voor een telefoon-abo heb ik nodig? (ga er van uit da ik ZELDEN of nooit zal bellen, mss af en toe es gebeld worden) Werkt dommel met eender welk telefoon-abo?

Indien ik nog nooit adsl gehad heb, voorziet dommel dan zelf de modem/router? Mag ik me zelf eentje kopen, en met wat voor iets ben ik dan het beste af (zou een 4-tal pc'tjes willen aansluiten)

Bedankt voor de tip alleszins manne, ik kijk er nu al naar uit.

Eerst een lijn aanvragen bij BGC (geen id hoeveel dit kost) met Belgacom discovery line abo (6.5eur per maand). Dommel werkt met elk abo van BGC jup :).

Dit is een deftig toestel.

Lashknife

Legacy Member
kun je eigenlijk niet gewoon rechtstreeks bij belgacom je afstand aanvragen? Als je een lijn hebt liggen moeten zij dit toch ook weten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan