Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fred_3202

Legacy Member
Hi,

Ik heb al veel goede dingen gehoord over Dommel internet maar indien ik zou overstappen, wil ik ook dommel telefonie gebruiken.
Op de site staat dat het tot 90% goedkoper zou zijn maar daar ben ik toch nie zo zeker van.

Is er iemand die het heeft of iemand die me tegoei kan uitleggen waarom het goedkoper zou zijn? Op de site staan de tarieven wel maar daar geraak ik moeilijk aan uit.
Het enige dat ik versta is het feit da ge alleen nog een belgacom abonnement moet betalen voor de vaste lijn die ge nodig hebt.

Een site met meer informatie hiervoor is ook altijd welkom.

Thx

Insaniacx

Legacy Member
Ik bel met hun digitelbox.

Wat moet ik betalen:

eenmalige waarborg voor de wifi versie van 150€. Daarna niets per maand van abbonement ofzo. Prijzen om te bellen liggen heel dicht bij de standaardprijzen van Telenet/Belgacom. Die 90% zal wel kloppen als je bv naar een GSM in australie belt :) Is goedkoper dan hier naar Telenet belle :D

om u een idee te geven vroeger bij telenet:

42€ internet
16€ telefon abbonement
20-30€ gesprekskosten

=> was maandelijks +/- 80-90€ betalen

nu:

7€ Belgacom cheap ass lijntje
33€ netconnect abbo
+/- 15-25€ gesprekskosten

=> rond de 60€ per maand in totaal betalen.

Wat wel is als je vollen bak aan het uploaden bent of downloaden en je belt heb je soms last van een kleine echo. Dit werkt wel niet echt storend hoor.

Burny

Legacy Member
Insaniacx zei:
February 21 - 2007 - 1:50 AM posted by: [dommel.com tech support]

subject: dommel traffic-counter v2: the first dsl-counter without atm-overhead ever!!!
As of 15/03/2007 dommel.com will introduce the next-generation of our dsl-counter. This counter will update every 5 minutes, thus showing you in real time the traffic that you have used and is "happy hours" compatible. It will also be the first and only dsl-counter nationwide that only counts ip-traffic instead of atm-traffic. Traditionally ISPS count ATM-cells to decide how much traffic was used on a given line. This is not fair to the end-user since ATM has a 5/53 or 11% overhead. Dommel has teamed with Juniper to find a solution that gets rid of this overhead while counting the traffic used on a subscriberline. This will also indicate that as of 15/03 all accounts will have 11% more download-capacity within the same monthly limit.


February 21 - 2007 - 2:01 AM posted by: [dommel.com tech support]

subject: binary newsgroup retention
As of today the binary retention of our news-server (news.dommel.be) has been upgraded to 100 (!!!!) days. Completion is as always on 99%+. Text-retention currently is at 1300 days and growing every day.


:love: :applause: :woohoo: :niceone: :crazy:

Lol, net als je denkt dat het niet meer beter kan (met dat nachtsurfen) komen ze weer met deze 2 verbetering.

:applause:

@ fred_3202: de tarieven staan idd op hun site, er zijn geen bijkomende kosten, tenzij de 100 euro (of 150 voor de wifi versie) waarborg voor die digitelbox. Duidelijker kan niet hé :)

eniac

Legacy Member
Rofl, dommel blijft gaan. Dat zijn al 4 deftige dingen die gratis zijn bijgekomen sinds ik dommel heb.

Subliem gewoon.

Robinvv

Legacy Member
Ja, Dommel is weer goed bezig
Hopelijk blijft het daarbij.
Moeten ook zien dat ze kunnen volgen wat ze doen.

eniac

Legacy Member
Lijkt me dat ze goed kunnen volgen tot nu toe. Mijn snelheid en stabiliteit blijft zeer goed, en de nieuwsserver werkt zelfs beter dan ooit (ik heb gewoon altijd 12 threads tegenwoordig).

torquenstein15

Legacy Member
Als je abbo nu loopt bij belgacom en nog een bv 9 maand loopt moet je dan een opzegvergoeding betalen?

ozl

Legacy Member
LoL, nu wil mijn moeder overschakelen van Belgacom ADSL naar Telenet. De internetkosten per maand zijn toch dezelfde? Maar we betalen nu iets van een €60 kosten voor de huur van de telefoonlijnen. Dit zou Belgacom duurder maken. Maar Dommel zal toch nog altyd goedkoper blijven dan Telenet of ADSL? Of vergis ik? Zijn er nog goede argumenten om naar Dommel over te schakelen en niet naar Telenet?

Davion

Legacy Member
Tuurlijk, van Belgacom naar Telenet is eigenlijk geen verbetering, integendeel zelfs, ik zou zeker naar Dommel gaan.

Robinvv

Legacy Member
coebeest zei:
LoL, nu wil mijn moeder overschakelen van Belgacom ADSL naar Telenet. De internetkosten per maand zijn toch dezelfde? Maar we betalen nu iets van een €60 kosten voor de huur van de telefoonlijnen. Dit zou Belgacom duurder maken. Maar Dommel zal toch nog altyd goedkoper blijven dan Telenet of ADSL? Of vergis ik? Zijn er nog goede argumenten om naar Dommel over te schakelen en niet naar Telenet?


Snelheid is niet alles ...
Heb liever 50 GB aan 400 kb/s (daarna unlimited aan 100 kb/s) voor 33 euro/maand
dan 12 GB aan 1000 kb/s (daarna smallband 5 kb/s) voor 42 euro per maand.
Want wat ben je met snelheid als je ze amper MAG gebruiken ???

Maar da's ieder zijn/haar eigen keuze natuurlijk.
In ieder geval 1 jaar en 2 maanden nog GEEN slecht woord over Dommel!

Greyco

Legacy Member
Ik zit nu al enkele maanden steeds over mijn limiet met ADSL GO abonnement bij skynet. Opvallend want een jaar geleden downloade ik vaak nog iets van steam en kwam niet over mijn limiet. Nu worden de pc's hier eigenlijk constant gebruikt en veel filmkes gekeken op youtube enzo. (die elk als snel oplopen tot 20mb)
Ook vaak wat compilaties van de voetbal en via sopcast wat naar buitenlandse zenders kijken.
Dan nog constant WoW enzo spelen en ik zit meestal rond de 18 - 20ste van de maand al over mijn limiet.

Nu vrees ik dat ik net te laat ben gestopt bij belgacom. (Ik weet dat ik dat abonnement ergens begin januari heb afgesloten en wordt dat nu telkens 1 volledig jaar verlengd?)

Anyway Dommel ziet er wel heel aanlokkelijk uit t.o.v. de andere providers. Ik denk toch is dat ik de conservatieve mensen hier thuis ga proberen te overtuigen om over te schakelen.

tomvanhouche

Legacy Member
Ik ben nu een 4tal maanden bij EDPNET, geen klagen over stukken beter als belgacom

Reden vr edpnet en niet dommel was nachtsurfen maar als ik nu zie wat dommel aanbied zou ik iedereen direct dommel aanbieden

edpnet: 29.95€ 6mbit, 20gb, 640kb upload, 0.25€/gb tot 60gb
nachtsurfen is van 02 tot 08.

Dommel: 32.95€ 4mbit, 50gb, 256kb upload unlimited, nachtsurfen 60% 00.00 tot 13.00 :D

Maar de vraag is als je bij dommel op smallband wordt gezet na de 50gb dus op 1mbit kan je nog voldoende afhalen natuurlijk tegen die snelheid maar moet je dan niet per gb 0.4€ betalen tot 100gb???
Staat toch zoiets van op hun site?

Anyway, Edpnet is zalig maar Dommel lijkt me super :D

Burny

Legacy Member
Mediumband is FUP. Dat bedrag per GB moet je enkel betalen indien je ervoor kiest om na de 50 GB aan de volle snelheid te blijven surfen.

Greyco

Legacy Member
btw vanmorgen iets gehoord op studio brussel ivm het stilzwijgend verlengen van abonnement voor 1 jaar. Blijkbaar is er een wet goedgekeurd (of wordt ze nu al toegepast) waardoor je geen schadevergoeding meer moet betalen voor zo'n abonnement op te zeggen. Enkel een maand op voorhand meededelen.

Ging vooral over tijdschriften enzo maar valt een internetabo daar ook niet onder?


edit: nieuwsartikel erover:

Contract niet meer stilzwijgend verlengd
vr 02/03/07 - Het is voortaan makkelijker om een contract van bepaalde duur met stilzwijgende verlenging op te zeggen. De Kamer heeft daarvoor het licht op groen gezet.

Heel wat contracten bevatten kleine lettertjes die stellen dat het contract stilzwijgend wordt verlengd als de consument niet op tijd laat weten dat hij geen verlenging wil.


Het gaat onder meer om contracten voor boekenclubs, internetverbindingen en fitnessclubs. Vaak moeten die al maanden voor de vervaldatum worden opgezegd.

"Mensen vergeten dan makkelijk om het contract op te zeggen. Voor ze het weten, zijn ze nog eens voor een jaar aan dat contract gebonden", zegt Kamerlid Koen T'Sijen (Spirit).

Volgens hem heeft een gemiddeld gezin zo'n 25 contracten waarin sprake is van stilzwijgende verlenging. "Je moet bijna een kalender aan je prikbord hangen wanneer je welk contract moet opzeggen als je wilt overstappen."

De nieuwe wet moet de consumenten daar nu beter tegen beschermen. Consumenten kunnen voortaan op elk moment en zonder extra kosten het contract opzeggen. Er is wel een opzegtermijn van maximaal één maand.

Op de eerste pagina van het contract moet nu ook in een kader en in vet gedrukte letters vermeld staan dat het contract automatisch verlengd wordt. Ook wanneer en hoe het contract kan worden opgezegd, moet daarin vermeld worden.

Burny

Legacy Member
Internet wordt stilzwijgend verlengd, maar telkens maar met een maand. Alleen het eerste jaar is bindend. Wat ook wel logisch is, ze moeten uit de kosten geraken van het aansluiten etc. En je tekent dat contract voor minimum een jaar en daarna komt er telkens een maand bij, das nog iets anders als vergeten (of een paar dagen te laat zijn) en dan er weer een jaar aan vasthangen.

Niettemin toch een goed voorstel voor tijdschriften etc!

Robinvv

Legacy Member
tomvanhouche zei:
Ik ben nu een 4tal maanden bij EDPNET, geen klagen over stukken beter als belgacom

Reden vr edpnet en niet dommel was nachtsurfen maar als ik nu zie wat dommel aanbied zou ik iedereen direct dommel aanbieden

edpnet: 29.95€ 6mbit, 20gb, 640kb upload, 0.25€/gb tot 60gb
nachtsurfen is van 02 tot 08.

Dommel: 32.95€ 4mbit, 50gb, 256kb upload unlimited, nachtsurfen 60% 00.00 tot 13.00 :D

Maar de vraag is als je bij dommel op smallband wordt gezet na de 50gb dus op 1mbit kan je nog voldoende afhalen natuurlijk tegen die snelheid maar moet je dan niet per gb 0.4€ betalen tot 100gb???
Staat toch zoiets van op hun site?

Anyway, Edpnet is zalig maar Dommel lijkt me super :D

Happy Hours : 1 uur tot 13 uur -60%
Op 1 megabit blijven surfen : +-100 kb/s (en tijdens de piekuren haal ik hier nog met gemak 60-80kb/s

Nu maar ik heb nu dat Boostpack erbij genomen € 6
-Mediumband wordt verhoogd naar 1.5 megabit en upload blijft 448 kbps
-Je krijgt er 10GB extra bij, dus 60GB i.p.v 50GB
-Uploadsnelheid natuurlijk (Boostpack) Nu hier 40 kb/s tot zelfs 45 kb/s voordien was het maar 25 kb/s

Voor die 6 euro zijn er véél voordelen aan verbonden. Zoiets kon ik niet laten schieten;)

ToasT

Legacy Member
ff deze thread nog eens naar bovenhalen.

Ik ga binnen enkele maanden alleen gaan wonen en ik had graag Dommel gepakt als ISP. Als ik zo wa vlug kijk op hun site, heb ik de indruk da ik eerst een ADSL abo bij Belgacom moet hebben om daarna over te schakelen naar Dommel. Persoonlijk lijkt me dat maar heel raar. Is er geen mogelijkheid om onmiddellijk via Dommel op Internet te kunnen zonder die 'omweg'?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan