Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Idd, gewoon Belgacom telefoonlijntje pakken en dan kan je direct Dommel pakken.

ozl

Legacy Member
Even naar boven halen,

Wat moet ik kiezen bij lijntype: classic/discovery/pstn line/duo of twin/isdn-2/digital line?

Ik zit nu gewoon bij Belgacom met een een Belgacom Go abonnement.

ozl

Legacy Member
Ok, ik heb nu besteld en enkel een soort factuur per mail gekregen. Ik dacht dat ik een soort contract zou krijgen dat ik moest ondertekenen en opsturen? Is dit deze mail of moet ik nog even wachten?

En hoe zit dat nu met Belgacom? Zegt Dommel dit op voor ons (we zijn al langer dan een jaar klant bij Belgacom) of moeten wij dat zelf nog doen? Is het ook waar dat ons Belgacom Go abonnement nog 2 weken blijft van zodra we betaald hebben bij Dommel?

Davion

Legacy Member
- Ge moet gewoon efkes wachten :)
- Dommel zegt dat op ja. Normaal blijft u Go abbonement gewoon de maand uitdoen, dus alleen april nog denk ik.

ozl

Legacy Member
Ok, ja, kheb het contract. Er staat det ge het via email moogt opsturen. Inscannen en doorsturen? Of toch beter via de post?

Dus, ik moet nu die pro forma factuur betalen en dat contract doorsturen?

Enig idee hoelang het duurt wanneer je je gegevens krijgt na je contract opgestuurd te hebben?

Wat moet ik met die gegevens doen. Op mijn router kan ik wel providers kiezen maar dommel staat daar niet bij. Gaat dat vanaf dan er wel bijstaan of moet ik daar iets speciaal voor doen?

----

Al bedankt Davion voor de vorige antwoorden!

Macdude

Legacy Member
Zo een discovery lijn kost 6,85€/maand.

Maar weet er ook iemand als het geld kost om deze te activeren.
Ik heb nl een telefoonlijn liggen (van de vorige eigenaars) maar deze is niet geactiveerd.

EDIT: Merk je iets van het tragere internet als je bijvoorbeeld BF2 multiplayer speelt??

Davion

Legacy Member
@coebeest:
- Inscannen en doorsturen :)
- Jup
- niet lang, ik dacht binnen de week
- Nee, ge moet gewoon alles manueel instellen, als ge nu Belgacom hebt moet ge eigenlijk gewoon alle instellingen buiten de login en het paswoord laten staan.

@Macdude:

- Activatiekost weet ik niet.
- Snelheid en pings gaan niet hand in hand, zoals =[KO]= al laat uitschijnen.

Pegas

Legacy Member
Ik kon al surfen op Dommel vanaf ze het contract hadden. Ze hadden zelfs de betaling nog niet ontvangen (was al wel verstuurd) :D. Dan zoude het normaal nog zo'n week duren vooral m'n verbinding starte (en dus reset van de downloadmeter), maar ik had die week er voor dus al internet :D

Het kan dus best zijn dat je morgen ofzo al op je dommel-account kunt surfen ;).

Phoen!x

Legacy Member
Jup, same here. 's Middags rond 2 uur het ondertekende contract gestuurd via e-mail. Diezelfde namiddag al beginnen hardcore downloaden via dommel. :evil:

Macdude

Legacy Member
Ik heb vandaag naar Belgacom gebeld ivm die discovery lijn. Als ge al een telefoonlijn hebt liggen dan wordt die gratis geactiveerd.

Dus geen extra kosten ofzo enkel 6.85€/maand.

Insaniacx

Legacy Member
Robinvv zei:
Was die prijs niet opgeslagen ?

Dacht dat dat nu zoiets van een €7 - 7.5/maand was..

Dacht dat het vroeger 6.5€ was en nu 6.85€... Op de Belgacomsite staat nu 6.85€

Insaniacx

Legacy Member
subject: adsl2+ or vdsl2: the road ahead
Over the past weeks some of our competitors have introduced adsl2+ offerings. Some of them are now offering adsl2+ packages on less then 3%!!! of the territory. Our customers have asked whether we will start offering adsl2+ also in the near future. We have chosen not to start offering adsl2+ because of the fact that no regulated offer for adsl2+ exists at the moment making it impossible to start offering this service on a national scale. By the beginning of 2008 however, our partner turboline should have rolled out its vdsl2 network in a big part of the belgian territory making symmetric speeds of up to 100 mbit/sec no longer a utopy. We will at that time offer our current adsl-subscribers the possibility to switch to the new accounts before their existing adsl-1 accounts have reached their expiration date. More info on VDSL2 can be found at http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_Speed_Digital_Subscriber_Line_2. Since we know waiting until 2008 can take a while we have decided to increase the included bandwidth in our netconnect account as of 01/07/2007 to 75gb. As of that moment the traffic used in the so called "happy hours" will only be counted for 50% instead of 60% and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted. The included transfer in our netconnect plus account will be increased at that same date to 150gb.

Wii vanaf 1/7/2007 => 75GB :D

Yank

Legacy Member
fantastische provider, je krijgt hier meer voordelen in 1 jaar dan bij telenet/belgacom in laatste 5 jaar

al paar maand netconnect en enorm tevreden over

Pegas

Legacy Member
Dommel :love:

Alleen ben ik afgelopen maand voor het eerste op mediumband geraakt en het eerste kwartier kon ik nog vlot surfen (zonder simultaan te downloaden), maar daarna ging het zo traag als iets. Ik was al blij dat ik aan 10 kB/s geraakte (heb speedtest gedaan)... , wat al even erg is al smallband :s.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan