Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pegasimus

Legacy Member
Heb het eens voorgesteld aan mijn pa.

Nu vindt die toevallig een advertentie van academic broadband van fulladsl in een boekske.
En omdat dat goedkoper is wil em dat pakken en niet dommel.

Ma kan iemand mij daar wa meer info rond geven van fulladsl.
Welk netwerk, problemen enzo? Tgaat gvd toch dommel worden zunne :angry: :unsure:

Davion

Legacy Member
Heb ervan gehoord dat dat Academic gedoe maar rommel is, dus ga je idd maar beter voor Dommel.

zrox8

Legacy Member
eniac zei:
Neen, dit is onzin imho. Belgacom moet gewoon correct zijn, en dat zijn ze niet altijd.

Verder, voor de meesten zijn providers als Dommel en Edpnet wel rozegeur en maneschijn, maar overal gaat er wel eens iets fout. Ik heb mijn ergernissen over Telenet hier ook nog niet geuit, maar dat betekent niet dat ik er nog geen gehad heb. Zo heeft de Telenet helpdesk bij mij al eens een stap verder gegaan dan dommel bij jou, door gewoon de telefoon toe te gooien. Wat denk je daar dan van? Is Telenet dan ook ineens volledig te mijden? Uiteraard niet.


Mooi onderbouw antwoord.. Nogal gemakkelijk om te zeggen dat belgacom gewoon correct moet zijn?

nogmaals:
1) het is niet om mijn ergernissen te uiten maar om de mensen te waarschuwen dat de service er niet is, en voor mensen die staan op service is dit heel belangrijk.
2)zeg ik ergens dat dommel volledig te mijden is? neen, beter: ik ben zélf nog bij dommel.

Burny

Legacy Member
zrox8 zei:
Mooi onderbouw antwoord.. Nogal gemakkelijk om te zeggen dat belgacom gewoon correct moet zijn?

nogmaals:
1) het is niet om mijn ergernissen te uiten maar om de mensen te waarschuwen dat de service er niet is, en voor mensen die staan op service is dit heel belangrijk.
2)zeg ik ergens dat dommel volledig te mijden is? neen, beter: ik ben zélf nog bij dommel.

Dit is gewoon een open deur intrappen. Als je een heel goeie service verwacht ga je toch zowiezo niet bij een kleine (relatief) nieuwe provider? Wil je een service waar je op kan rekenen moet je in principe bij BGC of TN zijn, daar zij zowat de enige providers zijn die hun netwerk volledig in eigen handen hebben.

Ook je vorige post (die van 'betere voorwaarden bij BGC afdwingen') is gewoon onzin. Denk je dat ze overeen zijn gekomen dat Dommel klanten (niet jij in dit geval) soms 2 tot 3 weken moeten wachten op BGC?

Als internet levensbelangrijk (bv als uw inkomen ervanaf hangt) voor u is moet je een professioneel abo nemen, zoals die van Dommel al zei. Dat is 1 van de redenen waarom een Discovery line alleen aan particulieren wordt aangeboden.

Als slot: Ik ben ook Dommel klant, en heb nooit te klagen gehad van hun service.
MAAR: volgens mij is het de laatste maanden inderdaad bergaf gegaan/ant gaan met hun service, omdat ze de toeloop van klanten niet kunnen bijbenen Getuige hiervan toch zo'n 10tal gevallen op userbase. En ja, het is volgens mij een goed idee dat iedereen dat weet vóór hij overschakelt, zodat situaties als deze vermeden kunnen worden. Maar daarvoor bestaan er dus fora als userbase.

Dit gezegd zijnde hoop ik nooit in uw situatie verzeild te raken, bij geen enkele provider, want ik zou ook ferm gefrustreerd raken. Op dat punt begrijp ik u dan ook en heb je 100% gelijk.

tonio

Legacy Member
ik heb ook lang getwijfeld tussen dommel en belgacom. Ik was twee jaar telenet-klant, maar niet tevreden. de prijsstijging in april was de spreekwoordelijke druppel. Uiteindelijk in een belgacom-winkel binnengestapt met een hoop vragen. Ze hebben nu een pakket waar je internet + digitale televisie hebt voor 50 euro. tja, de keuze was snel gemaakt: gratis modem - gratis box - 5 gb extra te downen. Twee dagen nadien een smsje en 4 dagen nadien al online.

RaGeR

Legacy Member
Hoe zit het op lange termijn? Niet dat ik nu ga overschakelen en dat na een paar jaar Dommel ineens failliet gaat of zo'n crappy ISP wordt met langzame snelheden en verbindingen die constant wegvallen.

Mette2

Legacy Member
RaGeR zei:
Hoe zit het op lange termijn? Niet dat ik nu ga overschakelen en dat na een paar jaar Dommel ineens failliet gaat of zo'n crappy ISP wordt met langzame snelheden en verbindingen die constant wegvallen.

Dan schakel je gewoon over naar een andere provider eh :)

FLT

Legacy Member
tonio zei:
ik heb ook lang getwijfeld tussen dommel en belgacom. Ik was twee jaar telenet-klant, maar niet tevreden. de prijsstijging in april was de spreekwoordelijke druppel. Uiteindelijk in een belgacom-winkel binnengestapt met een hoop vragen. Ze hebben nu een pakket waar je internet + digitale televisie hebt voor 50 euro. tja, de keuze was snel gemaakt: gratis modem - gratis box - 5 gb extra te downen. Twee dagen nadien een smsje en 4 dagen nadien al online.

Soms blijf je beter waar je bent, in jouw geval bij Telenet.
Stel dat je het standaardabonnement had dan betaal je nu 8eur méér voor die digiTV brol van BGC? Waarom neem je dan geen pack bij Telenet, dan had je tenminste deftige digiTV (in vgl met BGC) en wat meer bandbreedte.

BrollyTL

Legacy Member
hm wij hebben hier integan dus over een jaar ofzo zal het wel verplicht indi worden want belgacom tv komt hier niet binnen

Deefees

Legacy Member
Hmm, kan ik dommel overal in Gent krijgen? (want kverneem dat dommel nie overal beschikbaar is en kvond ook nie direct waar ik kon zien waar het beschikbaar is)
en qua installatie, wat houd dat in? kzou da mss op me kot laten instaleren (kheb daar nu enkel zo'n bakske voor ne telefoon in te steken, met van die gaten in een cirkel :p)

sry als al gevraagd is, maar tzijn examen en 16 pagina's doorbladeren :( ;)
alvast merci

Davion

Legacy Member
- www.dommel.be -> In de linkse kolom u telefoonnummer ingeven.
- Gewoon in da telefoonaansluiting een splitter, met daar een modem op, en dan naar u PC :)

Deefees

Legacy Member
der is ne probleem, kheb daar geen telefoon. der is niets aangesloten op die telefoonaansluiting
tis in de persellestraat. als da enigsins helpt (redelijk centrum van Gent dus, klein kilometertje van het station richting centrum)

AnD

Legacy Member
sudden_striker zei:
der is ne probleem, kheb daar geen telefoon. der is niets aangesloten op die telefoonaansluiting
tis in de persellestraat. als da enigsins helpt (redelijk centrum van Gent dus, klein kilometertje van het station richting centrum)
Als je geen telefoonlijn hebt gaat het niet, je kan ook een discovery line nemen van BGC, ik dacht dat het iets meer dan 6 euro kostte.

Macdude

Legacy Member
Mette2 zei:

Die van edpnet kost je wel 11,8€ incl BTW dan zijt ge beter af met een discovery lijn die kost maar 6,85€ incl BTW.

Ik ben ook met de overschakeling bezig kga van telenet naar Dommel.
Modem heb ik aangeschaft (moet em wel nog krijgen). Afgelopen donderdag Discovery lijn aangevraagd. Da gaat wel een 3tal weken duren eer die geactiveerd is zeide ze. Zodra die actief is dommel bellen en netconnect aanvragen. Paar dagen wachten en dan telenet opzeggen.

eniac

Legacy Member
Macdude zei:
Die van edpnet kost je wel 11,8€ incl BTW dan zijt ge beter af met een discovery lijn die kost maar 6,85€ incl BTW.

Nog zo'n voorbeeld van het niet correct wezen van Belgacom imho.

Newboy

Legacy Member
Macdude zei:
Die van edpnet kost je wel 11,8€ incl BTW dan zijt ge beter af met een discovery lijn die kost maar 6,85€ incl BTW.

Ik ben ook met de overschakeling bezig kga van telenet naar Dommel.
Modem heb ik aangeschaft (moet em wel nog krijgen). Afgelopen donderdag Discovery lijn aangevraagd. Da gaat wel een 3tal weken duren eer die geactiveerd is zeide ze. Zodra die actief is dommel bellen en netconnect aanvragen. Paar dagen wachten en dan telenet opzeggen.

Ga ook van Telenet naar Belgacom gaan. Mijn ouders hebben een eigen zaak dus denk ik dat die classic line van Belgacom beter aangewezen is dan die Discovery line.

Modem koop ik mij die avm fritzbox 7170 van ebay. Dit weekend ga ik met mijn telefoonfactuur van Telenet naar een Belgacom winkel en vraag ik mij zo'n classic line aan en koop ik splitters voor die telefoonlijnen. Al jaren veel te veel betaald voor internet van Telenet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan