mensen,
oppassen met dommel!
de service trekt op niets. Ik heb bijna 2 weken zonder internet gezeten. Hier hoe het allemaal is gegaan:
woensdag 17 mei:
's avonds valt internet weg
donderdag 18 mei: verlofdag, dommel werkt niet
vrijdag 19 mei: de brug, dommel werkt ook niet.
ik bel in de voormiddag naar 0903 (betaalnummer). Ik heb een vrouw aan de lijn, ze zegt "ik zal een lijntest doen na de middag, en je moet je internet in het oog houden, want het kan misschien terug werken in de namiddag. Als het internet niet werkt, moet je maandag een ticket openen." De vrouw was slecht verstaanbaar, ze was aan het hoesten, ik hoorde een baby op de achtergrond en het was nog maar half 12 waardoor ze die lijntest nog perfect kon doen vóór de middag.
zaterdag, zondag: weekend --> geen service mogelijk zo te zien (zie dat je niet in het weekend zonder internet valt!)
maandag 21 mei: ik bel 's morgens (deze keer 070 nummer aangezien het een gewone werkdag was). Ik heb een man aan de lijn. Ik vertel mijn probleem en hij zegt dat hij een ticket zal openen bij belgacom en dat belgacom het verder zal afhandelen met mij. (verder zegt hij niets, ik moet ook geen telefoonnummer geven, waardoor belgacom mij al onmogelijk zou kunnen contacteren)
's avonds werkt mijn internet plotseling terug 3 uur. 's Nachts viel het echter al weer uit.
dinsdag 22 mei: in de ochtend bel ik terug, ik heb nog niets van belgacom/dommel gehoord. Ik heb terug de man aan de lijn. Ik moet terug heel mijn verhaal doen, blijkbaar valt een ticket/dossier daar niet op te sporen. Hij opent terug een nieuw ticket. Ik vraag: "kun je geen lijntest doen of iets anders". hij: "nee ik ben daar niet bevoegd voor maar ik zal het aan de bevoegde mensen doorgeven, ik zal een ticket/openen."
in de namiddag bel ik nog eens want van dommel noch belgacom iets gehoord. Ik heb nu de vrouw van vrijdag terug aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal helemaal opnieuw aan de vrouw, want ze was het blijkbaar vergeten, ze heeft ook die lijntest vrijdag níet gedaan. Ze zegt dat er ondertussen wél een ticket/dossier is geopend, maar er staat nog geen telefoonnummer bij waardoor belgacom mij niet zou kunnen contacteren. Ze update het dossier (zegt ze) met alle juiste gegevens. Ze doet nu wél een lijntest (blijkbaar is zij die bevoegde persoon) en ze zegt dat er vanalles fout is met mijn lijn en dat belgacom het wel verder zal afhandelen, en mij woensdag zal bellen.
woensdag 23 mei: ik bel nog eens in de morgend. De man neemt terug op. Hij zegt dat het ticket is geopend, en dat dommel verder niets kan doen. Hij zegt dat het een dag kan duren, maar ook 2 weken!! Terwijl de vrouw dinsdag nog had gezegd dat er vandaag (woensdag) zeker iemand zou langskomen.
Ik vraag: "is dit dan het verschil tussen dommel en een provider waar je 100€ per maand voor betaalt maar wel een goede service krijgt?" hij: "tja dan had je maar niet op dommel moeten overschakelen".
donderdag 24 mei: ik hoor van niemand (noch belgacom, noch dommel) iets.
ik bel in de namiddag terug. Ze weet ondertussen wie ik ben en wat mijn probleem is. Ze checkt mijn dossier, en wat blijkt?! belgacom heeft geantwoord op het ticket. Al een geluk heb ik voor de zoveelste keer gebeld, want zij zien/checken dit blijkbaar niet zelf, ik moet hen eerst nog eens attent maken op mijn dossier.
Belgacom hun antwoord op mijn ticket: "lijnfout, moeten we iemand langssturen". De vrouw vraagt -na dit gelezen te hebben- aan mij: "moet ik iemand langssturen? Het kan dat ze u wel kosten gaan aanrekenen".
NATUURLIJK wil ik dat.
Ze zegt me nu dat belgacom vrijdag zéker zal bellen.
vrijdag 25 mei: belgacom belt in de voormiddag. Verstaanbare, duidelijke vrouw aan de lijn. Ze belt voor een afspraak te maken. Vrijdag is volledig volzet, in het weekend levert belgacom geen service voor dommel, maandag is een verlofdag dus ten vroegste dinsdag kan er iemand langskomen.
za,zo,maa: zie hierboven
dinsdag 29 mei: belgacom belt rond 15uur mij op. De man aan de lijn zegt dat het probleem is opgelost. Hij zegt dat dit probleem op een aantal minuutjes was opgelost vanuit de centrale. (De versleten poorten moesten vervangen worden?) En inderdaad, mijn internet werkt terug.
Nu heb ik wel 13 dagen zonder internet gezeten. Mijn telefoonkosten zijn opgelopen, ik heb een nieuwe splitter gekocht (dommel had mij dit aangeraden), ik had bijna een andere modem gekocht, ik heb heel mijn bekabeling liggen uitpluizen.
de volgende keer als er nog eens een probleem is, stap ik onmiddellijk terug over op iets anders met een goede verbinding. Ik heb ook aan de man van belgacom/belgacom centre/belgacom hulplijn gevraagd of dit probleem op een andere manier valt op te lossen. Neen was het antwoord!
dit is echt de slechtste service die er bestaat! Er zijn onwaarschijnlijke dingen gebeurt/gezegd. Totaal onprofessioneel wordt daar gewerkt in dat "service" center. dus mensen, u bent gewaarschuwd!