Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

madior

Legacy Member
ik heb een paar vraagjes over dommel , en kheb niet echt zin om heel de thread te lezen
-Waar kan ik de afstand zien tot de centrale?
-Wat moet ik allemaal aanschaffen om dommel te kunnen gebruiken? voor het moment hebben we telenet, met een modem + router met draad. Indien we naar domme zouden overstappen hebben we een draadloze modem nodig en dus ook een router die draadloze signalen kan ontvangen (de pc's hebben gn draadloze netwerkkaart). We hebben ook geen actieve telefoonlijn

dank bij voorbaat

Burny

Legacy Member
Fantastisch, weer een verbetering van het normale abbo. :D


The Answer zei:
Dommel :love:

Alleen ben ik afgelopen maand voor het eerste op mediumband geraakt en het eerste kwartier kon ik nog vlot surfen (zonder simultaan te downloaden), maar daarna ging het zo traag als iets. Ik was al blij dat ik aan 10 kB/s geraakte (heb speedtest gedaan)... , wat al even erg is al smallband :s.

Mediumband is normaal 110 KB/s, dus dan was er iets mis.

@ hierboven:

Afstand tot centrale moet je voor naar BGC of Dommel bellen.
Wat je nodig hebt is een ADSL ethernetmodem, om op je router aan te sluiten.
Wil je draadloos, dan moet je een draadloze ADSL router zorgen + draadloze NIC's in uw pc's.

eniac

Legacy Member
Burny zei:
Fantastisch, weer een verbetering van het normale abbo. :D

:)

Dit moet al de vierde of vijfde keer zijn op een 9-tal maand dat het abbo zomaar verbetert... Way to go Dommel.

Mithrandix

Legacy Member
wow, gewoon wow

hebt ge nog altijd een telefoon aansluiting nodig voor adsl? Ik dacht iets gehoord te hebben dat dat ging verdwijnen? en hoeveel kost ADSL2/VDSL2 in het buitenland?

Chello gaat naar telenet en ik zoek dus een alternatief, dit blaast wel alles weg :p

Nuja nu nog sterke argumenten zien te zoeken en dan de ouders overtuigen :D

Yank

Legacy Member
't is goedkoper, is meestal al genoeg he ;)
want wat maakt het voor hen uit of je nu 10 of 75gb hebt, maar 33 of 40€ maakt waarschijnlijk wel uit

pegasimus

Legacy Member
Ben nu ook van plan over te schakelen.
Paar vraagkes nog

Wij hebben nu adsl go van skynet met discovery line
Als ik nu overschakel, dan krijg ik van belgacom alleen nog een factuur vd discovery line zeker en appart een van dommel?

Papa dringend eens overtuigen :d

Timborius

Legacy Member
ja da klopt. U rekening van belgacom zulde nog krijgen omdat dat u actieve belgacom lijn is. dus ge zult 2 verschillende rekeningen aankrijgen, maar een discovery lijn kost toch bijna niets.

Mette2

Legacy Member
Volgende maand ook overschakelen, ik betaal nu 55€ voor skynet plus abbo, veel te veel dus en 30GB per maand is ook te weinig want we zitten hier met 7 man op internet, en ja, er wordt hier wel eens iets gedownload wa nie zuiver is :x
Binnekort dus 33€ voor 75GB en als we daar dan nog overgaan => mediumband, limiet dus al dik in orde, nu alleen de snelheid nog maar dat zal dan wachten zijn op VDSL2.

devil

Legacy Member
weet er iemand waar ik ergens kan kijken hoe ver ik van de centrale zit ?

dendaak

Legacy Member
Gewoon mailtje sturen naar:
[email protected]

EN U TELEFOON nummer zeker geven :)


Bij mij is dat:


Bedankt! De afstand bedraagt 1910 meter.

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,

zrox8

Legacy Member
mensen, oppassen met dommel! de service trekt op niets. Ik heb bijna 2 weken zonder internet gezeten. Hier hoe het allemaal is gegaan:

woensdag 17 mei:
's avonds valt internet weg

donderdag 18 mei: verlofdag, dommel werkt niet

vrijdag 19 mei: de brug, dommel werkt ook niet.
ik bel in de voormiddag naar 0903 (betaalnummer). Ik heb een vrouw aan de lijn, ze zegt "ik zal een lijntest doen na de middag, en je moet je internet in het oog houden, want het kan misschien terug werken in de namiddag. Als het internet niet werkt, moet je maandag een ticket openen." De vrouw was slecht verstaanbaar, ze was aan het hoesten, ik hoorde een baby op de achtergrond en het was nog maar half 12 waardoor ze die lijntest nog perfect kon doen vóór de middag.

zaterdag, zondag: weekend --> geen service mogelijk zo te zien (zie dat je niet in het weekend zonder internet valt!)

maandag 21 mei: ik bel 's morgens (deze keer 070 nummer aangezien het een gewone werkdag was). Ik heb een man aan de lijn. Ik vertel mijn probleem en hij zegt dat hij een ticket zal openen bij belgacom en dat belgacom het verder zal afhandelen met mij. (verder zegt hij niets, ik moet ook geen telefoonnummer geven, waardoor belgacom mij al onmogelijk zou kunnen contacteren)
's avonds werkt mijn internet plotseling terug 3 uur. 's Nachts viel het echter al weer uit.

dinsdag 22 mei: in de ochtend bel ik terug, ik heb nog niets van belgacom/dommel gehoord. Ik heb terug de man aan de lijn. Ik moet terug heel mijn verhaal doen, blijkbaar valt een ticket/dossier daar niet op te sporen. Hij opent terug een nieuw ticket. Ik vraag: "kun je geen lijntest doen of iets anders". hij: "nee ik ben daar niet bevoegd voor maar ik zal het aan de bevoegde mensen doorgeven, ik zal een ticket/openen."

in de namiddag bel ik nog eens want van dommel noch belgacom iets gehoord. Ik heb nu de vrouw van vrijdag terug aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal helemaal opnieuw aan de vrouw, want ze was het blijkbaar vergeten, ze heeft ook die lijntest vrijdag níet gedaan. Ze zegt dat er ondertussen wél een ticket/dossier is geopend, maar er staat nog geen telefoonnummer bij waardoor belgacom mij niet zou kunnen contacteren. Ze update het dossier (zegt ze) met alle juiste gegevens. Ze doet nu wél een lijntest (blijkbaar is zij die bevoegde persoon) en ze zegt dat er vanalles fout is met mijn lijn en dat belgacom het wel verder zal afhandelen, en mij woensdag zal bellen.

woensdag 23 mei: ik bel nog eens in de morgend. De man neemt terug op. Hij zegt dat het ticket is geopend, en dat dommel verder niets kan doen. Hij zegt dat het een dag kan duren, maar ook 2 weken!! Terwijl de vrouw dinsdag nog had gezegd dat er vandaag (woensdag) zeker iemand zou langskomen.

Ik vraag: "is dit dan het verschil tussen dommel en een provider waar je 100€ per maand voor betaalt maar wel een goede service krijgt?" hij: "tja dan had je maar niet op dommel moeten overschakelen".

donderdag 24 mei: ik hoor van niemand (noch belgacom, noch dommel) iets.
ik bel in de namiddag terug. Ze weet ondertussen wie ik ben en wat mijn probleem is. Ze checkt mijn dossier, en wat blijkt?! belgacom heeft geantwoord op het ticket. Al een geluk heb ik voor de zoveelste keer gebeld, want zij zien/checken dit blijkbaar niet zelf, ik moet hen eerst nog eens attent maken op mijn dossier.
Belgacom hun antwoord op mijn ticket: "lijnfout, moeten we iemand langssturen". De vrouw vraagt -na dit gelezen te hebben- aan mij: "moet ik iemand langssturen? Het kan dat ze u wel kosten gaan aanrekenen". :eek:
NATUURLIJK wil ik dat.
Ze zegt me nu dat belgacom vrijdag zéker zal bellen.

vrijdag 25 mei: belgacom belt in de voormiddag. Verstaanbare, duidelijke vrouw aan de lijn. Ze belt voor een afspraak te maken. Vrijdag is volledig volzet, in het weekend levert belgacom geen service voor dommel, maandag is een verlofdag dus ten vroegste dinsdag kan er iemand langskomen.

za,zo,maa: zie hierboven

dinsdag 29 mei: belgacom belt rond 15uur mij op. De man aan de lijn zegt dat het probleem is opgelost. Hij zegt dat dit probleem op een aantal minuutjes was opgelost vanuit de centrale. (De versleten poorten moesten vervangen worden?) En inderdaad, mijn internet werkt terug.

Nu heb ik wel 13 dagen zonder internet gezeten. Mijn telefoonkosten zijn opgelopen, ik heb een nieuwe splitter gekocht (dommel had mij dit aangeraden), ik had bijna een andere modem gekocht, ik heb heel mijn bekabeling liggen uitpluizen.

de volgende keer als er nog eens een probleem is, stap ik onmiddellijk terug over op iets anders met een goede verbinding. Ik heb ook aan de man van belgacom/belgacom centre/belgacom hulplijn gevraagd of dit probleem op een andere manier valt op te lossen. Neen was het antwoord!

dit is echt de slechtste service die er bestaat! Er zijn onwaarschijnlijke dingen gebeurt/gezegd. Totaal onprofessioneel wordt daar gewerkt in dat "service" center. dus mensen, u bent gewaarschuwd!

Snakie

Legacy Member
@zrox8: Ik begrijp dat je ontevreden bent na dit geval, maar ik kan u verzekeren, dit gebeurt bij andere providers ook hoor, meer dan je denkt, wij verdelen Telenet & Belgacom en bij Telenet komen wij ook nogal wat stoten voor ze ...

Ik heb 6jaar Telenet gehad, nu bijna een jaar Dommel en ben daar vele malen contenter van. Broers hebben scarlet/tiscali & skynet, vrienden edpnet

Kleine probleempjes kom je altijd tegen, maar dommel & edpnet komen er toch al beste uit in mijn naast kennis/omgeving

Tis Belgie voor iets ze, apeland voor iest, maar toch blijf ik hier wonen :p


samenvatting: je hebt gewoon brutte pech gehad & kan dit bij elke provider voor hebben, maar je zal mij niet willen geloven prolly, np ze :p

Insaniacx

Legacy Member
@zrox8 zoals snakie zegt heb je dit overal ik koom ook van Telenet en daar was het geen haar beter 10x gebeld omwille van een slecht signaal. Nooit niets aan de hand... Totdat je opzegt dan staan ze daar ineens met in camionetje blijkbaar kabel/aaneenzetstuk in de verdeelkast wat geroest... Daarna nog enkele keren kunnen bellen omdat Telenet een vergoeding vroeg van 251€ voor vroegtijdig opzeggen (had immers enkele maanden ervoor van mono naar expressnet gewisseld en hier stond NERGENS dat het een contractverlenging meebracht). Uiteindelijk via PUB vernomen dat ik eens de naam P. Spiessens moest vermelden en voila 2min en wat gestuntel aan de telefoon later was de betaling niet meer nodig. Dit is pas echt mensen in het zak zetten. Ze hebben mij zelfs nog de overeenkomst opgestuurd met het vriendelijke verzoek te betalen. Madammeke aan de telefoon: Ja meneer en toch zult u betalen -klik-.

Je moet ook begrijpen Dommel is volledig afhankelijk van Belgacom en de Belgacom support zal daar geen haar extra voor uitsteken om een Dommelklant te helpen. Trouwens bij Belgacom uw telefoonnr niet hebben... zou nogal straf zijn maar ja dan moete ze mss 30sec opzoekwerk doen en dat willen ze niet he :).

eniac

Legacy Member
Er zijn uiteraard overal problemen, en overal hoor je wel eens zo'n verhalen.

Ik heb trouwens zo ongeveer probleem als jij gehad, wel maar 2 dagen offline geweest, het probleem lag volledig bij Belgacom en de Dommel helpdesk heeft mij snel en vlot geholpen, net als de vorige twee keer dat ik hen emailde met een vraag en binnen het uur reactie kreeg.

zrox8 zei:
Ik vraag: "is dit dan het verschil tussen dommel en een provider waar je 100€ per maand voor betaalt maar wel een goede service krijgt?" hij: "tja dan had je maar niet op dommel moeten overschakelen".

Dit lijkt me eerder iets wat na een escalerende situatie zou gezegd worden, niet tijdens een gewoon gesprek.


In alle geval, woensdag was alles van Dommels zijde in orde en de dinsdag erop heeft Belgacom je weer online kunnen zetten - dat is ook niet oneindig snel. Je hebt dus 3 dagen verloren door de fout van Dommel. Fouten gebeuren, maar voor 3 dagen zou ik nu ook zo geen drastische conclusies trekken.

zrox8

Legacy Member
ik ben nog bij dommel, gewoon omwille van de mogelijkheden. Als er binnenkort een dergelijk pakket komt bij belgacom, stap ik onmiddellijk over.

Het was zeker geen escalerende situatie tijdens dat gesprek. Gewoon een vraag over hun service. Ik ben altijd vriendelijk geweest, hoe weinig moeite de dommel-mensen zelf ook deden. Hij zei zelfs: als je belangrijke dingen (bv. e-banking) moet doen thuis, dan had je maar internet voor bedrijven moeten pakken. Sorry, maar wat voor een antwoord is dit? Schedom, train je mensen aub wat beter op!

Vorig jaar was ik nog bij belgacom. Het kan dat telenet, tiscali, ... ook geen schitterende service heeft. Maar bij belgacom werd ik de dag zelf nog geholpen met eventuele problemen.

En de problemen komen er pas als je moet bellen en volledig zonder internet zit. Als je een probleem hebt dat je via ticketing/e-mail kan oplossen wordt het inderdaad nog "vrij snel" opgelost.

zrox8

Legacy Member
eniac, als ik alle fouten van dommel optel, kom ik aan meer dan 3 dagen.

vrij: geen lijntest gedaan terwijl de vrouw zei dat ze dit ging doen, waarom 0900 nummer als ze toch niks doen op niet-werkdagen/-werkuren?

maa: ticket verkeerd
dinsdag: ticket juist, maar foutieve informatie gegeven
woe: weer foute info, misschien was er toen al gereplied op het ticket, maar hij heeft dit niet gechecked.
do: ze hebben mijn ticket niet gechecked op replies, tot ik hen nog eens op mijn probleem wijsde én de vrouw vraagt voor de zoveelste keer of er iemand moet langskomen. Ik had mijn toestemming hier al een aantal keer voor gegeven.

belgacom heeft in mijn ogen in deze "affaire" niks fout gedaan.

Burny

Legacy Member
Zrox8, uitspatten zoals dit heb je bij elke provider. Ik begrijp dat je die 2 weken frustratie hier komt uiten, maar mijn inziens ligt de schuld ook gedeeltelijk bij BGC, die alleen voor hun eigen klanten een goeie(?) service leveren.
Nuja, ik ga Dommel in deze niet verdedigen, want ze hebben (imo) idd een personeels tekort en kunnen de stormloop van klanten niet bijhouden.

zrox8

Legacy Member
Burny zei:
Zrox8, uitspatten zoals dit heb je bij elke provider. Ik begrijp dat je die 2 weken frustratie hier komt uiten, maar mijn inziens ligt de schuld ook gedeeltelijk bij BGC, die alleen voor hun eigen klanten een goeie(?) service leveren.
Nuja, ik ga Dommel in deze niet verdedigen, want ze hebben (imo) idd een personeels tekort en kunnen de stormloop van klanten niet bijhouden.

frustratie? niet echt. Ik heb examens en zonder internet zitten was eigenlijk nog niet zo slecht, meer concentratie op schoolwerk. Maar voor mijn vader was het een kleine ramp, voor mijn zusje dat haar vriend in deze periode alleen via msn kan horen en voor mij was internet af en toe broodnodig voor school.

Het gaat gewoon om het principe. Mijn bedoeling was om eventjes aan te tonen aan mensen dat bij dommel niet alles rozegeur en maneschijn is. En mensen waarschuwen die hun internet absoluut niet kunnen missen. Frustraties uiten doe ik wel op andere manieren ;)

Schuld bij belgacom? dommel zelf is deze regeling overeengekomen met belgacom. Wat denk je zelf? dat belgacom een evengoede service gaat leveren voor dommelklanten en nog meer van haar klanten verliest aan dommel? Is dit de fout van belgacom? neen, dommel moest maar betere voorwaarden afdwingen bij het sluiten van het contract.

eniac

Legacy Member
zrox8 zei:
Schuld bij belgacom? dommel zelf is deze regeling overeengekomen met belgacom. Wat denk je zelf? dat belgacom een evengoede service gaat leveren voor dommelklanten en nog meer van haar klanten verliest aan dommel? Is dit de fout van belgacom? neen, dommel moest maar betere voorwaarden afdwingen bij het sluiten van het contract.

Neen, dit is onzin imho. Belgacom moet gewoon correct zijn, en dat zijn ze niet altijd.

Verder, voor de meesten zijn providers als Dommel en Edpnet wel rozegeur en maneschijn, maar overal gaat er wel eens iets fout. Ik heb mijn ergernissen over Telenet hier ook nog niet geuit, maar dat betekent niet dat ik er nog geen gehad heb. Zo heeft de Telenet helpdesk bij mij al eens een stap verder gegaan dan dommel bij jou, door gewoon de telefoon toe te gooien. Wat denk je daar dan van? Is Telenet dan ook ineens volledig te mijden? Uiteraard niet.

AnD

Legacy Member
Ik ben nu al meer dan een jaar klant bij dommel en ik heb geen klachten (tot nu toe). Zoals sommigen hier zeggen heeft de een of ander wel eens een probleem bij een provider.

Ik heb wel gelezen op een andere website (www.userbase.be waar je trouwens een heel mooi overzicht hebt van alle providers in België) dat ze de overvloed aan nieuwe klanten moeilijk kunnen bijhouden dus ze moeten volk gaan bij aannemen.

ga naar http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635 als je alle info wil over dommel. Daar staat alles mooi opgesomt.

Als ik een provider moet aanraden dan zijn het dommel en edpnet. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan