Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Och ja, valt uit te concluderen dat ze niet te koppig zijn om bij te leren. (maar wel te koppig om het toe te geven in hun mail :) )

phate_13

Legacy Member
Oftewel is het gewoon een moederbord dat ze besteld hebben voor iemand die dan zijn bestelling heeft afgezegd. Het is maar één stuk en er staat bij "tijdelijk, op = op".

Nooby4Ever

Legacy Member
phate_13 zei:
Oftewel is het gewoon een moederbord dat ze besteld hebben voor iemand die dan zijn bestelling heeft afgezegd. Het is maar één stuk en er staat bij "tijdelijk, op = op".

Denk ik ook

Vorda

Legacy Member
Er zou een aanpassing moeten komen van de systemen met de 150 euro 460 768 versie. In het specifiek systeem 3b.

Iemand die zich geroepen voelt om dit even te doen? Je zou het mogelijk ook bij de optie zetten, en erbij vermelden dat het vooral een goed alternatief is als je die kaart voor max 165 euro kan krijgen.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad. Alsook merkte ik op dat er wel een groot gat zit tussen 2 en 3: Van 600 naar 1000 euro. Ok met "opties" valt dit op te vangen, maar ik denk dat het interessanter is om er toch een systeem tussen te steken.

Vorda

Legacy Member
Hmm, wat stel je voor? Op vlak van pure prestaties zit er imo niet echt iets dat de moeite is tussen 2+opties (zo'n 700 euro) en 3a met X4 (zo'n 900 euro).

phate_13

Legacy Member
Hmmm, is inderdaad niet zo simpel als ik dacht:
Ik zie dan:
- Systeem 2 + 955 + Asrock 870: 695 euro. (Zit zeer dicht bij systeem 2.)
- Systeem 3b maar dan met 1 GTX460 768MB: 885 euro. (Zit zeer dicht bij systeem 3a, en besparen op kast/voeding kun je hier niet echt doen, want dan ben je het voordeel van toekomstige SLI kwijt, en als je dat kwijt bent, kun je beter een AMD setup nemen.)

Zijn allemaal vooral tussenoplossingen inderdaad. Ik zou het Asrock mobo misschien wel als optie bij systeem 2 bij zetten.


Trouwens ook nieuwe interessante voedingen:
Corsair CX reeks is uitgebreid met een 430, 500 en een 600 Watt model. Als we naar de prestaties van de CX400 kijken en naar de prijzen van deze nieuwe voedingen, dan zijn deze veel belovend. Corsair CX600 Watt voor 55 euro in pricewatch. Dus oftewel hebben we nieuwe zeer goede prijs/kwaliteit voedingen die we zeer vaak mogen gaan aanraden. Oftewel zet Corsair zijn reputatie op het spel en hebben deze hun eerste brol-voedingen op de markt gebracht. Ik ben benieuwd.

*Edit*: Van wat ik tot nu toe tegenkom: Blijkbaar slecht gelabelde voedingen en dus relatief gezien brol ten opzichte van de rest van corsair. Zeer jammer.
Rated up to 600W of continuous power output at 30°C
Schandalig zelfs.

eyn093

Legacy Member
Kort vraagje ,zijn de voorgestelde systemen nog up to date ?
Ik zoek immers iets voor een collega en ik zou eventueel 1 van de voorgestelde systemen aanraden .

Mvg

Kenapa

Legacy Member
ja en neen.
Nu zijn ze nog up to date maar ati komt 1 van de volgende dagen met hun 6 reeks...
Als je bij nvidia blijft zit je wel nog goed al zou ik de reviews van ati 6 reeks afwachten en ga je mss meer bang 4 bucks krijgen

eyn093

Legacy Member
Bedankt voor een snel antwoord .T'is maar voor een simpele internet PC ,dus ik denk dat systeem 1 of 2 wel ruim voldoende zal zijn

phate_13

Legacy Member
Start gewoon een nieuwe topic met wat je precies wilt, dan kunnen we je het beste helpen. ;)

Mette2

Legacy Member
From Medal of Honor to Civ 5: 17 Games that already benefit from six cores CPUs - - PC Games Hardware

Voila, het bewijs dat de nieuwste games mulithreaded zijn, let wel : ik veronderstel dat de tests zijn uitgevoerd op gelijke clocks dus de test toont niet aan dat bijvoorbeeld een AMD Phenom II X6 1055T sneller is dan een (gelijkgeprijsde) Phenom II X4 970.

Het verschil is in meeste games miniem, buiten Civilization 5 (+40% tov quadcore) wat een mooi voorbeeld is wat we in de (nabije) toekomst mogen verwachten, er is in ieder geval een trend te zien bij de nieuwste games.

De overgang van dual naar quad heeft lang geduurd, maar nu zijn we denk ik wel in een stroomversnelling geraakt met het gebruik van multicores...

flyingdutchman

Legacy Member
Voor nu, een kleine update:
Systeem 1 optie: 5770 -> GTX460 768
Systeem 2 : 5770 -> GTX460 768

Dit komt later .we gaan wachten tot de AMD kaarten uit zijn voor de volledige update denk ik. pas op: IK LOOP HIER VOORUIT OP DE ZAKEN, VOORAL GEBASEERD OP DE PriceWatch . VANAF HIER NIET GEBRUIKEN VOOR AANKOOPADVIES.

reden:
nVidia GTX 470 wederom in prijs verlaagd | Hardware.Info Nederland
Gainward GeForce GTX470 1280MB GDDR5 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
de 5770 is gedaald in prijs en de GTX460's ook...


Changelog Volledige update:
19/10/2010
* Systeem 1
- GTS450 -> 5770 (ongeveer gelijk geprijsd) ~120€
* Systeem 2
- 5770 -> GTX460 768
(eventueel) - optie: GTX460 -> GTX470 (+50€). Probs met PSU...
* Systeem 3a
* Systeem 3b
2x5770 -> 2xGTX460 768MB
optie: 2xGTX460 1GB
(eventueel) verwijderen 5870 bij 3a en 3b, totaal niet aantrekkelijk geprijst eigenlijk.. alleen als je écht écht écht single GPU wilt. Maar dan is een GTX470 eigenlijk interessanter, alhoewel ik er nog steeds niet uit ben, ivm het lawaai en de extra power reqs. later meer hierover.
* Systeem 4
verwijderen van de 5970, voor die prijs is het eig. geen optie:
GeForce GTX 460 SLI vs. Radeon HD 5970: Two Against One (page 12) - X-bit labs
het verschil is zó klein, terwijl het prijsverschil zo groot is...


BRAND MAAR LOS
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan