Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Wel , niet iedereen apprecieert misschien wat jullie doen maar ik apprecieer het allessinds zeker.

Ik weet nog toen ik niets moest hebben van die "i5" bullshit en direct een i7 wou. Jullie hebben me toen van gedachte verandert.

Ik heb nu de i5 760 en zelfs op de stock 2.8 Ghz heeft die een zeer goede performance. ben van plan om die binnenkort te OCen naar 3.5 Ghz want ik heb gehoord dat 750/760 zeer goede overclockers zijn. (Heb toch al i5 760's zien gaan tot 4Ghz , hangt af van chip tot chip)

Shinro

Legacy Member
Ik ben ook tevreden dat deze topic er is, want in de toekomst ga ik mij een nieuwe PC halen en zal deze topic zeker worden gebruikt.

Ik heb maar één vraagje dat mischien iemand kan beantwoorden, ik twijfel nog of ik bij Tones zou bestellen of bij Alternate. Tones heb ik het gemak dat ze heel dicht bij mijn deur liggen en Alternate lijkt mij vlugger te zijn, of is dit een fabel?

Het heeft ook wel iets, uw PC samenstellen op de site en gewoon wachten tot hij aan uw deur staat, als alles in stock is bij Alternate op de moment dat je de PC maakt en besteld, komt die dan redelijk vlug aan of zijn er verhalen dat het soms schandalig lang kan duren?

Dawg (oi22)

Legacy Member
Tones is duurder voor zover ik weet.

Bestel gewoon bij alternate voor 15u (best nog voor 14u zelfs) en de volgende dag heb je je onderdelen.

IMO persoonlijk zou ik zeggen , koop alle onderdelen apart en bestel hem zo. Je ontvangt het vlugger en het kost minder.

Ik heb mijn pc in een uurtje in mekaar gestoken , zeer makkelijk vind ik.

Shinro

Legacy Member
Ik bespaar mij de stress van mijn onderdelen zelf te installeren, dan besteed ik liever extra geld en kan ik gerust zijn dat alles werkt en alles geïnstalleerd is zoals het moet.

Ik heb vrijwel van mijn vorige PC alles zelf eens vervangen buiten de voeding en moederbord, en elke keer zweet ik en heb ik teveel stress, haha, ik bespaar het mij, maar toch bedankt.

Het zal dan waarschijnlijk Alternate worden, met volledige assemblage maar ze moeten er niet Windows op zetten, dat doe ik uiteraard zelf.

SXe

Legacy Member
Bij Alternate kost een assemblage 25 euro, bij Tones 70 euro. Mijn keuze is snel gemaakt :)

Ik heb al 2 volledige pc's besteld bij Alternate, 1 voor mijzelf in onderdelen besteld en de volgende dag alles gekregen, een andere voor een vriend maar die zijn vader wou het liever ineens geassembleerd zien, duurde een weekje tegen dat het klaar was.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Mensen die nog nooit een pc in mekaar gestoken hebben , hebben inderdaad last van het "stress om iets kapot te doen" probleem.

Nu , ik had dit vroeger ook. Toen eens een guide op hardware.info gelezen en toen tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk zeer makkelijk is.

Ik denk dat de meeste mensen denken dat je daar met draden en kabels moet 'foefelen' en dergelijke.

Nu , het laten assembleren kost duurder en duurt langer. Als ik de alternate draad lees is de stelling dat je geruster kan zijn omdat alternate het zelf in mekaar steekt niet altijd waar.

Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn maar ik begrijp idd dat mensen geen goesting/tijd hebben om het zelf te doen

phate_13

Legacy Member
Nja, goed dat je het aanhaalt, want op die manier had ik er nog niet over nagedacht.

Die kaart maakt de Intel config trouwens ook een heel stuk interessanter. Ja de Intel-config is wat duurder dan AMD, maar een GTX460 is toch wel een stuk performanter dan een HD5770. Met GTX460 (768MB) SLI, heb je een zeer mooie setup. Alleen blijf ik het op dat vlak dan wat jammer vinden dat het 'zo weinig' geheugen is. Want je zit dan met een zeer performante SLI setup, echter zit je bij sommige games in de toekomst misschien met geheugentekort.
Maar na het snel even opgezocht te hebben denk ik dat dat best nog wel meevalt, enige situatie waar de 1GB versie significant sneller is:
NVIDIA
(Bij de minima.)
Voor de rest zijn deze ongeveer even snel, klein nadeel voor de 768MB versie.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, dat is de moeite niet. Maar ik wou toch de kanttekening van 'de mogelijke toekomst' er even bij zetten, voor de volledigheid.

Ik denk dat we nu dit maandje volop de GTX460 768MB mogen aanraden. Oftewel aanraden dat men wacht op de HD6xxx series.

Imho, voor 150 euro: Stukken beter dan een HD5750/GTS450/HD5770, en dat voor een kleine meerprijs, om bij dezelfde winkel te blijven (Power4pc), respectievelijk 40 euro (36%), 30 euro (25%) en 20 euro (15%).
En dat voor zowat 70-40% meer presaties. (Afhankelijk van de kaart, spel, ...)

En als je dan gaat vergelijken met de GTX460 1GB dan bied de 768MB weinig mindere prestaties. En vergeleken met de HD5850, dan kun je al beter nog eens 50 euro bijleggen voor een GTX460 SLI opstelling.

Op dit moment kunnen we bijna niet anders dan GTX460 768MB (SLI) opstellingen aanraden.

Nooby4Ever

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Mensen die nog nooit een pc in mekaar gestoken hebben , hebben inderdaad last van het "stress om iets kapot te doen" probleem.

Probeer eens een core i7 in de socket te krijgen, ik dacht elke second dat die zou breken :p

But i get your point, al moet ik zeggen dat ik de eerste keer geen stress had:unsure:

maximvdb

Legacy Member
phate_13 zei:
I
Ik denk dat we nu dit maandje volop de GTX460 768MB mogen aanraden. Oftewel aanraden dat men wacht op de HD6xxx series.

Imho, voor 150 euro: Stukken beter dan een HD5750/GTS450/HD5770, en dat voor een kleine meerprijs, om bij dezelfde winkel te blijven (Power4pc), respectievelijk 40 euro (36%), 30 euro (25%) en 20 euro (15%).
En dat voor zowat 70-40% meer presaties. (Afhankelijk van de kaart, spel, ...)

En als je dan gaat vergelijken met de GTX460 1GB dan bied de 768MB weinig mindere prestaties. En vergeleken met de HD5850, dan kun je al beter nog eens 50 euro bijleggen voor een GTX460 SLI opstelling.

Op dit moment kunnen we bijna niet anders dan GTX460 768MB (SLI) opstellingen aanraden.

GTX460 is iets duurder dan de 5770 maar hoe zit dat met Verbruik hitte en lawaai? Toch ook puntjes waar rekening mee gehouden moet worden?

pstubru

Legacy Member
Ter info : het MSI 55-GD85 mobo ondersteunt wel degelijk SLI, hoewel dit op hardware.info vb. anders vermeld staat ... Het is op zijn minst verwarrend !

phate_13

Legacy Member
pstubru zei:
Ter info : het MSI 55-GD85 mobo ondersteunt wel degelijk SLI, hoewel dit op hardware.info vb. anders vermeld staat ... Het is op zijn minst verwarrend !

Mag ik vragen waarom dat interessant zou zijn? Dat moederbord kost meer dan 200 euro, je kunt dat toch niet serieus gaan aanbevelen?

pstubru

Legacy Member
Op tweakers staat het vanaf 176 excl. maar ik wou vooral de onbetrouwbaarheid van specs aanhalen eigenlijk :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan