Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Zaterdag vEveresting doen op zwift dus als iemand zin heeft om eens mee omhoog te fietsen op de Alp, kmoet hem 8,5x doen weet niet als dit haalbaar is maar we zien wel zeker :) kbegin smorgens rond 7-8uur

Zaterdag vEveresting doen op zwift dus als iemand zin heeft om eens mee omhoog te fietsen op de Alp, kmoet hem 8,5x doen weet niet als dit haalbaar is maar we zien wel zeker :) kbegin smorgens rond 7-8uur

Zelfkastijding

Zelfkastijding is het zichzelf pijn doen. Dit wordt vaak gedaan uit religieuze overtuiging, als onderdeel van de ascese.

Wat zet mensen ertoe aan zoiets te doen? Een woordvoerder van Opus Dei zei dat „vrijwillig aanvaard ongemak een manier is om één te worden met Jezus Christus en het lijden dat hij vrijwillig aanvaardde om ons van zonde te verlossen”. Maar wat zegt de Bijbel over dit onderwerp?

:unsure:

Ze geven slecht weer dus waarschijnlijk ga je wel volk genoeg hebben. Misschien pik ik eens aan als ik op mijn rollen geraak.

5u35 en niet eens halfweg :D dus dan tel maar uit wat het compleet zou geweest zijn..
Heb wel al eens de Uber Pretzel gedaan 6u40 was dat toen, had er wel een achillepees ontsteking aan overgehouden helaas

Watopia 3 Volcano race gedaan 7/165 op zwiftpower ni slecht zou ik zeggen khad toch de hoogste gemiddelde hartslag van iedereen dus win ik toch iets

Zwift heeft mijn FTP bijgesteld van 200 naar 215 W waardoor ik nu niet meer mag meedoen met de C categorie?? Precies alsof ik daar al een kans had om te winnen. Wel jammer.
Er zat dus niks anders op dan mee te doen met de B categorie. Na 2 minuten dacht ik al aan lossen, maar toch doorgebeten. Heel de race lang in een groepje gereden die voor plek 8 tot 15 aan het rijden waren van de 26. Heel de tijd echt op de limiet. Ongeveer een kilometer voor het einde de groep moeten laten gaan. De fout gemaakt van niet onmiddellijk het gat dicht te rijden (achteraf altijd makkelijk gezegd, je weet wel..).
Uiteindelijk als 15 over de meet gebold. Wel ruime voorsprong op de groep erachter.
3,6 W/kg avg.
FTP weeral bijgesteld waardoor ik zeker niet meer met de C mag meerijden :(

Conclusie:
- Ik ben heel tevreden met geleverde inspanning, heb dan ook constant in het rood gereden.
- Ik vind het heel jammer dat ik niet meer met de C categorie mag meefietsen want had het wel eens leuk gevonden om voor pakt een top 5 plaats te gaan.

Als je uitkomt op 3,6w/kg dan hoor je ook echt wel niet meer thuis in de C categorie hé.

In de kleinere races is het grootste verschil tussen categorieën toch vooral hoe hard men op een bepaalde helling knalt, de snelheid tussenin (toch als je in de draft zit) vond ik weinig uitmaken. Wat explosiever zijn helpt altijd wel op Zwift.

Als je uitkomt op 3,6w/kg dan hoor je ook echt wel niet meer thuis in de C categorie hé.

In de kleinere races is het grootste verschil tussen categorieën toch vooral hoe hard men op een bepaalde helling knalt, de snelheid tussenin (toch als je in de draft zit) vond ik weinig uitmaken. Wat explosiever zijn helpt altijd wel op Zwift.
Mja, race was wel maar een half uur. Nog een half uur langer en dat zou wel serieus gezakt zijn denk ik.

Je hebt gewoon het probleem dat je maar 60-65kg weegt... aangezien de Zwift categoriën in w/kg worden verdeeld ben je altijd in het nadeel als lichtgewicht (buiten in cat A ofc). De C categorie is eentje waar vooral de fatties (80kg+) het goed doen... omdat ze hoge absolute vermogens kunnen trappen zonder de 3.2w/kg limiet te overschrijden.

Of je moet gewoon meedoen aan races met beklimmingen of waar de koers eindigt op een beklimming.
Vlakke koersen als lichtgewicht is een onbegonnen zaak.

Rolweerstand voor racefietsen op gravel is fel verlaagd in de laatste update. Switchen tussen fietsen wordt zo (behoorlijk) overbodig.

Worst... change... ever. Ze hadden ook gewoon beneden aan de jungle een rond punt en start pens kunnen leggen zodat je voor de meeste nieuwe routes niet in de jungle moet zijn. Ik vond het net leuk van beneden in de jungle te swappen naar de gravel bike om dan 100 man voorbij te freewheelen en dan boven terug te switchen en in een groep verder vooruit terecht te komen... de enige plaats waar de gravel bikes nu dus nog nuttig gaan zijn, zijn de routes die in de jungle blijven en City and the Sgurr. :frown:

Het is vooral ironisch dat ze mensen eigenlijk zelf weggejaagd hebben uit de jungle toen ze verschillen in Crr hebben ingevoerd tussen road en MTB's jaren geleden en dat ze nu geprobeerd hebben om de jungle terug wat meer te bevolken door de nieuwe routes er allemaal door te sturen... om dan finaal eigenlijk de verschillen in Crr eigenlijk quasi uit te gommen want ja... mensen reclameren. Maak de Crr voor alle fietsen op alle ondergronden dan gewoon hetzelfde denk ik dan... :sarcastic:

Worst... change... ever. Ze hadden ook gewoon beneden aan de jungle een rond punt en start pens kunnen leggen zodat je voor de meeste nieuwe routes niet in de jungle moet zijn. Ik vond het net leuk van beneden in de jungle te swappen naar de gravel bike om dan 100 man voorbij te freewheelen en dan boven terug te switchen en in een groep verder vooruit terecht te komen... de enige plaats waar de gravel bikes nu dus nog nuttig gaan zijn, zijn de routes die in de jungle blijven en City and the Sgurr. :frown:

Het is vooral ironisch dat ze mensen eigenlijk zelf weggejaagd hebben uit de jungle toen ze verschillen in Crr hebben ingevoerd tussen road en MTB's jaren geleden en dat ze nu geprobeerd hebben om de jungle terug wat meer te bevolken door de nieuwe routes er allemaal door te sturen... om dan finaal eigenlijk de verschillen in Crr eigenlijk quasi uit te gommen want ja... mensen reclameren. Maak de Crr voor alle fietsen op alle ondergronden dan gewoon hetzelfde denk ik dan... :sarcastic:
Of geef gewoon op met virtueel gravel te maken en kleur de vloer gewoon asfalt zwart. Mensen mijden de jungle als de pest want ze krijgen minder exp, kms voor dezelfde moeite. In de buitenwereld krijg je hier op gravel/grond een andere rijervaring op zwift is het gewoon nutteloos.

Morgen start van het nieuwe zrl seizoen!
Wij gaan nu bij de B's rijden, onze A-rijders hebben een andere ploeg gevonden. Dat gaat het hopelijk wat meer behapbaar maken 😄

Terug
Bovenaan