Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De tijd is rijp voor een BG trio triathlon team.
Dat is nogal een afstand die jij daar gaat afleggen, allemaal op je eigen grond.Met de fiets naar het zwembad en te voet terug?

Dat is nogal een afstand die jij daar gaat afleggen, allemaal op je eigen grond.![]()

.Ik gebruik een Garmin 245 bij het zwemmen en dat gaat heel goed met weinig fouten. Fitbit zal wel een gelijksoortig alternatief hebben, veronderstel ik. Met Fitbit zie ik veel touchscreen en weinig knoppen. Geen idee of het goed werkt als je scherm nat is.* Ik las dat sommige Fitbits ook zwemmen ondersteunen. Werkt dat goed inzake het registreren van je lengtes/afstand ? Of zijn er betere alternatieven ?
Had lang zelfde probleem als u. Kayenne Pro doet het goed hier.Momenteel van Aqua Sphere volgende modellen laten afkomen; Kayenne pro, Fastlane en Xceed om droog te testen in de hoop dat er iets tussen zit en de rest terug te sturen.
(is voor 3-4x week in binnenbad, telkens een uurtje; geen zotte triatlon-toestanden ofzo)
Die bril heeft precies een curved lens, is dat niet ambetant in een zwembad? (Want je kijkt dan een beetje scheel)Had lang zelfde probleem als u. Kayenne Pro doet het goed hier.
).Het is 1000m aan één stuk maar ik merk inderdaad dat ik gewoon niet de focus of kunde heb om lang op techniek te focussen. 100/150m lukt wel en dan kost dat te veel moeite en ga ik terug over op mijn comfortabele slag. Het verschil in armbeweging is zelfs zo erg dat mijn horloge tijdens mijn focus schoolslag detecteert maar tijdens mijn "gewone slag" rugslag.@Gavin : les lijkt me wel de beste optie ze zijn, al is 1000m schoolslag op 20min echt niet slecht. Als je focust op techniek, doe je dat dan 1000m aan een stuk? Of breek je dat dan op in blokken van 50/100m (of een veelvoud van 20 in jouw geval)? Het is veel makkelijker om enkele lengtes op een onderdeel te focussen, 30 sec pauze te nemen en opnieuw enkele lengtes te focussen.

Wordt elke slag geademd en ik blaas continue uit, alleen denk ik iets te veel in het begin van de beenslag. Opnieuw: ik kan daarop letten maar da's niet zo comfortabel en na een paar lengtes zit ik daar weer half in de knoei. Niet zo makkelijk om al die gewoontes nog te veranderen.Je zwemt heel wat kilometers per week, sterk!
Ik vraag mij ook af of je steeds 1 km aan een stuk zwemt?
Daar zou ik meer variatie insteken. Zowel in sets, als in snelheid.
Misschien dat je ademhaling tijdens het zwemmen fysiek/mentaal wat parten speelt. Adem je genoeg en langzaam uit? Dus de hele tijd dat je onder het water zit, langzaam uitademen. Niet alles in één keer uitademen, want dan ga je te snel willen lucht pakken.
Ik moet eerlijk zijn: ik vind 2:00 echt nog wel een sterke tijd als je inderdaad een slechte ademhaling enzo hebt.Ik heb dit als maatstaf genomen maar toch licht aangepast. Eens paar lengtes gewoon om erin te komen, dan per 200m met 30 seconden pauze. Die pauze helpt wel om op adem te komen, het verschil tussen lengte 10 en 11 voelde enorm ook al waren de tijden hetzelfde (meting pikt na de pauze iets te laat in). Best tevreden met hoe consistent de lengtetijden zijn:pauze 30 sec, bovenstaande 10 x herhalen
Ik probeer ook 3x 5km per week te lopen en daar is de progressie gewoon makkelijker te merken. Ook veel simpeler te monitoren, loopbandje km/u hoger en kijken of ge het haalt, da's met zwemmen toch heel anders.Eigenlijk zal je het beste antwoord op je probleem vinden in het loop thread. Zwemmen is eigenlijk hetzelfde type inspanning en het probleem "ik kan mijn tijd niet verbeteren op de x afstand" is hetzelfde probleem als wat lopers hebben en is het antwoord eigenlijk ook van toepassing op dit. Elke loopcoach maakt schema met bepaalde type trainingen in: duurtraining, interval, tempoblokken. Ik zou eens kijken om dit ook toe te passen op je zwemtrainingen. Daarboven op heb je bij zwemmen ook wel nog het technische aspect, zoals je zelf zegt als je form shit is ligt de oplossing voor de hand.Ik moet eerlijk zijn: ik vind 2:00 echt nog wel een sterke tijd als je inderdaad een slechte ademhaling enzo hebt.