Zonnepanelen Topic

Gewoon ter info, maar hoeveel gewicht ligt er dan bij jou op?
1668447522918.png

Het is wel door de rare vorm. Op de inham staat mijn uitlaat ventilatie en koker voor kabels naar binnen te dragen.

getallen zijn het aantal tegels. Zonder getal zijn het er 2 per paneel.
1668447660568.png

dat van jou lijkt een woning met verdiep?
6.5m hoog in 2 stappen eerst tot op verdiep en dan tot boven.

er staan dan ook nog eens zij en achter panelen op. Dat ding gaat nooit van het dak waaien gok ik.

Alle, hier zijn de panelen vorige week geleverd geweest. Vandaag telefoon gehad van de leverancier van de installateur of die zonnepanelen hier nog liggen. Gezien ze al 3 maanden hun facturen niet betalen stelt die leverancier voor dat ik die betaal en het dan maar regel met de installateur ofwel dat ze die gewoon komen ophalen. Ik zit echt in twijfel nu wat te doen.

Alle, hier zijn de panelen vorige week geleverd geweest. Vandaag telefoon gehad van de leverancier van de installateur of die zonnepanelen hier nog liggen. Gezien ze al 3 maanden hun facturen niet betalen stelt die leverancier voor dat ik die betaal en het dan maar regel met de installateur ofwel dat ze die gewoon komen ophalen. Ik zit echt in twijfel nu wat te doen.
Dan zijn de panelen opeens weg als die aankomt hè.

Jij hebt toch geen verbintenis met die leverancier?

Dus jij gaat betalen aan een firma waar jij geen relatie mee hebt ?

Ik zou onmiddellijk laten weten dat zij geen uitstaans hebben met u, en dat als ze dat doen, jij een klacht van diefstal zult indienen... Dat jij begrip hebt voor hun probleem, maar dat jij zonder akkoord van de installateur dit op geen enkele wijze zult toelaten.

Dan zijn de panelen opeens weg als die aankomt hè.

Jij hebt toch geen verbintenis met die leverancier?
Ik heb inderdaad geen enkele verbintenis met die leverancier. Maar als ze die panelen komen halen mag ik terug een tijd gaan wachten. Terwijl dat net de voorwaarde was om merdie ene installateur te werken, namelijk dat ze nog dit jaar op het dak liggen. We waren zelf overeen gekomen dat we het merendeel van het werk op ons gingen nemen (monteren bevestigingen, trekken van de kabels, kast aanpassen enz. )
Dus als ik nu op zoek mag naar een andere installateur mag ik mijn investeringsaftrek op mijn buik schrijven.

Dus jij gaat betalen aan een firma waar jij geen relatie mee hebt ?

Ik zou onmiddellijk laten weten dat zij geen uitstaans hebben met u, en dat als ze dat doen, jij een klacht van diefstal zult indienen... Dat jij begrip hebt voor hun probleem, maar dat jij zonder akkoord van de installateur dit op geen enkele wijze zult toelaten.
Ik zou natuurlijk wel eerst tot een overeenkomst willen komen met de installateur en dan zorgen dat alle papierwerk eerst in orde is.

Ik zou natuurlijk wel eerst tot een overeenkomst willen komen met de installateur en dan zorgen dat alle papierwerk eerst in orde is.
Dit is al helemaal anders dan uw eerste claim. Wat ook een andere conclusie zou geven.
Maar ,waarom zou die installateur dat doen ?

En aan de andere kant, waarom zou je u iets aantrekken van die leverancier? Jij hebt toch geen link met die leverancier? Waarom zouden die het recht hebben om die zonnepanelen van uw dak te komen halen? Allez ik zie het niet.

Ik begrijp dat het shitty is voor die leverancier... maar waarom is dat uw probleem?

Dit is al helemaal anders dan uw eerste claim. Wat ook een andere conclusie zou geven.
Maar ,waarom zou die installateur dat doen ?

En aan de andere kant, waarom zou je u iets aantrekken van die leverancier? Jij hebt toch geen link met die leverancier? Waarom zouden die het recht hebben om die zonnepanelen van uw dak te komen halen? Allez ik zie het niet.

Ik begrijp dat het shitty is voor die leverancier... maar waarom is dat uw probleem?
Ach, ik snap de verwarring, my bad. De panelen zijn nog maar gewoon geleverd geweest hier door die leverancier. Als in de pallet met panelen en omvormer staat hier binnen. Nog niks is aangesloten of uitgepakt. De installateur ging vorige week donderdag normaal komen maar dat is dan uitgesteld geweest. Ik heb ook nog niks ondertekend of betaald aan de installateur. (Dat was allemaal niet nodig volgens hem, waarschijnlijk ook wel de reden waarom die nu in slechte papieren zit volgens mij.)

Ik moet ook wel zeggen dat ik ook geregeld bij die leverancier koop maar dat zijn dan andere zaken dus wil ik daar toch ook wel een goeie relatie mee onderhouden.

Kans is groot dat die installateur dan nooit meer afkomt. Heb je al een voorschot moeten betalen? Wie is de leverancier?

Ben hier bezig met het aanmelden van mijn zonnepanelen bij Fluvius.
De datum van indienstname wat geef je daar in? De datum van de keuring of echt de datum dat ze aangesloten geweest zijn? Of een datum iets na de keuring?

Want in principe mogen ze toch niet werken voor de keuring?

Nope, nog niks betaald. Leverancier zal ik niet noemen, ook de naam van de installateur niet gezien ik geen mensen aan de schandpaal wil nagelen.
Stel dat gij u gewoon van de domme houdt en niks doet, hoe gaan zij dan die panelen komen ophalen als die bij u binnen staan?

Ik vind dat maar een raar dreigement eigenlijk, hoewel de kans reëel is dat het hun panelen zijn en ze die wel degelijk mogen komen halen, kunnen ze toch nog altijd niet uw deur open breken? Bovendien weet je ook niet wat de afspraken zijn tussen de installateur en de leverancier (wat betreft de eigendomsoverdracht), en weet je niet eens zeker of die claim van niet betaald wel klopt. Dus de logische reactie zou zijn om die deur gewoon terug dicht te smijten als ze daar toch zouden staan.

Ik zou alles volledig met de installateur regelen, en dus ook niks teruggeven aan de leverancier. Dat ze niet betaald worden is hun zaak, dat moeten ze niet op u afschuiven.

Stel dat gij u gewoon van de domme houdt en niks doet, hoe gaan zij dan die panelen komen ophalen als die bij u binnen staan?

Ik vind dat maar een raar dreigement eigenlijk, hoewel de kans reëel is dat het hun panelen zijn en ze die wel degelijk mogen komen halen, kunnen ze toch nog altijd niet uw deur open breken? Bovendien weet je ook niet wat de afspraken zijn tussen de installateur en de leverancier (wat betreft de eigendomsoverdracht), en weet je niet eens zeker of die claim van niet betaald wel klopt. Dus de logische reactie zou zijn om die deur gewoon terug dicht te smijten als ze daar toch zouden staan.

Ik zou alles volledig met de installateur regelen, en dus ook niks teruggeven aan de leverancier. Dat ze niet betaald worden is hun zaak, dat moeten ze niet op u afschuiven.
Ik kan inderdaad gewoon zeggen dat ze het maar moeten regelen met de installateur en voor de rest weigeren mee te werken maar ik ben toch nog altijd van het principe mensen spreken mensen.

Ondertussen heb ik wel de vrouw van de installateur aan de lijn gehad, de installateur zelf neemt niet op. Blijkt dat ze op scheiden staan en hij al sinds vorige week maandag niet meer thuis gekomen is. Volgens haar zal hij wel ergens op de lappen zijn gezien hij al enige tijd kampt met een alcoholverslaving. Ik geloof dat ik best op zoek ga naar een andere installateur ofwel ze gewoon zelf zal moeten aansluiten.

Ik kan inderdaad gewoon zeggen dat ze het maar moeten regelen met de installateur en voor de rest weigeren mee te werken maar ik ben toch nog altijd van het principe mensen spreken mensen.

Ondertussen heb ik wel de vrouw van de installateur aan de lijn gehad, de installateur zelf neemt niet op. Blijkt dat ze op scheiden staan en hij al sinds vorige week maandag niet meer thuis gekomen is. Volgens haar zal hij wel ergens op de lappen zijn gezien hij al enige tijd kampt met een alcoholverslaving. Ik geloof dat ik best op zoek ga naar een andere installateur ofwel ze gewoon zelf zal moeten aansluiten.
Heb je een offerte ondertekend bij hem?

Dan zou ik ook durven vragen aan de leverancier hoeveel het kost. Wie weet is het wel een goede prijs en plaats ik het zelf.

Als ik u zo hoor lijkt het een verloren zaak met de installateur.
Ik denk dat ik niet veel meer moet rekenen op die piste. Zijn vrouw ging morgen eens bellen naar die leverancier om te horen hoe of wat gezien ze wel nog getrouwd zijn en ze dus ook wel mee zal mogen afbetalen. Zelf plaatsen zit ik eigenlijk niet mee in, ik zie eerder op tegen de ganse papierwinkel in orde te krijgen voor de keuring.

Ik denk dat ik niet veel meer moet rekenen op die piste. Zijn vrouw ging morgen eens bellen naar die leverancier om te horen hoe of wat gezien ze wel nog getrouwd zijn en ze dus ook wel mee zal mogen afbetalen. Zelf plaatsen zit ik eigenlijk niet mee in, ik zie eerder op tegen de ganse papierwinkel in orde te krijgen voor de keuring.

Aceg doet keuring en ook rescert validering voor je premie, dus eigenlijk moet het wel lukken daarmee.

Met 3000 per installation, je zou voor minder aan de drank raken.

Terug
Bovenaan