Zonnepanelen Topic

Heb ook nog geen plan v h eendraadschema zelf in handen.

Maar heb het via mail wel gekregen en moeten ondertekenen online en daar staat onderaan ook de naam en adres v d keuringsinstantie op,dus veronderstel dat deze ze ook al hebben.

Zal het u morgen laten weten hoe het hier verlopen is 😊
Hier is de PV installatie goedgekeurd🥳
Keurder heeft idd v d installateur de situatie en 1draadsschema gekregen.

Aangezien ik zelf niets ontvangen heb(buiten op mail)

Is een apparte keuring los v je gewone elecinstallatie.

Mijn gewone electriciteitsinstallatie is ook nog niet gekeurd geraakt enkel en alleen omdat ik mijn eendraadsschema enzo enkel nog maar klad heb .
Moet er maar eens werk van maken want heb het gevraagd en dit is echt wel nodig.
Door de reden hierboven wist ik wel niet of de aardingsmeting v ons huis in orde was.
Een dikke 12 ohm meting 👌

Volgende week woensdag komen ze mijn panelen installeren. Ik heb nog een terugdraaiende teller en twijfel nu om de premie aan te pakken. Ofwel de premie aanpakken en een digi meter hebben, ofwel niet voor de premie gaan en hopen dat ik niet snel verplicht wordt.

Goh tegen 2025 zou iedereen er 1 moeten hebben.
Das niet lang meer.
Ik vraag de premie aan want ze zitten schijnt serieus achter met de DM

Volgende week woensdag komen ze mijn panelen installeren. Ik heb nog een terugdraaiende teller en twijfel nu om de premie aan te pakken. Ofwel de premie aanpakken en een digi meter hebben, ofwel niet voor de premie gaan en hopen dat ik niet snel verplicht wordt.

heeft toch niks met premies te maken?
Je bent verplicht hem aan te melden bij Fluvius, dan gaan ze waarschijnlijk je altijd op de lijst zetten om een DM te plaatsen.

Je hebt geen keuze, je MOET u installatie aanmelden bij Fluvius, dat is niet optioneel... tenzij je het niet erg vindt van u installatie illegaal te leggen. Maar je gaat bijna gegarandeerd miserie krijgen. Ze zijn bij Fluvius niet achterlijk. Ze gaan ook zien dat u verbruik volgend jaar plots een pak lager is dan voordien... veel meer moeten ze niet weten om eens te komen kijken en zonnepanelen kunde nogal moeilijk verstoppen...

Wees slim: meld u installatie aan, trek die premie en injecteer wat je niet zelf verbruikt op het net. Met de huidige injectietarieven ben je evengoed niet gekloot EN je bent zeker dat je geen miserie krijgt omdat je illegaal bezig bent.

Dinsdag zonnepanelen laten installeren door Sun Eco uit Herentals, digitale meter hebben we al. Hoe lang kan het duren vooraleer de keurder langskomt? Die mooie zonnige dagen steken mij de ogen uit 😅

Dinsdag zonnepanelen laten installeren door Sun Eco uit Herentals, digitale meter hebben we al. Hoe lang kan het duren vooraleer de keurder langskomt? Die mooie zonnige dagen steken mij de ogen uit 😅
23 dagen hier...

Installateur zei ergens tussen de 2 dagen en 2 maand ;)

Gisteren nog de kabels klaargelegd en de mc4 stekkers er op gestoken. Vandaag de panelen er op leggen. Heb zo een grote professionele zuignap voor doucheschermen te zetten. Zal wel geen kwaad kunnen om dat op dat paneel te zetten zeker? @Caracalla

@Reverz
Ik ga een afspraak maken voor keuring rond eind november of nog wat later. Laat die teller gewoon nog maar eventjes terugdraaien. Beetje te veel wasmachines moeten draaien de laatste tijd ;)
Ik moet toch de installatie eens testen voor ik de factuur aan mezelf maak en de keurder laat komen.

Gisteren nog de kabels klaargelegd en de mc4 stekkers er op gestoken. Vandaag de panelen er op leggen. Heb zo een grote professionele zuignap voor doucheschermen te zetten. Zal wel geen kwaad kunnen om dat op dat paneel te zetten zeker? @Caracalla

@Reverz
Ik ga een afspraak maken voor keuring rond eind november of nog wat later. Laat die teller gewoon nog maar eventjes terugdraaien. Beetje te veel wasmachines moeten draaien de laatste tijd ;)
Ik moet toch de installatie eens testen voor ik de factuur aan mezelf maak en de keurder laat komen.
Er is een verschil tussen een paar weken wachten en compleet niet aanmelden en wachten tot 2025. :p

Als je trouwens de optie hebt om u dak zo vol te leggen dat je 2-3 keer zoveel injectie als afname hebt is die digitale teller imo zelfs beter dan terugdraaien. Met de huidige injectietarieven is u installatie evengoed op 2-3 jaar terugbetaald. U ROI per paneel is misschien iets lager maar u totale netto ROI zal veel hoger liggen met die extra panelen.

Er is een verschil tussen een paar weken wachten en compleet niet aanmelden en wachten tot 2025. :p

Als je trouwens de optie hebt om u dak zo vol te leggen dat je 2-3 keer zoveel injectie als afname hebt is die digitale teller imo zelfs beter dan terugdraaien. Met de huidige injectietarieven is u installatie evengoed op 2-3 jaar terugbetaald. U ROI per paneel is misschien iets lager maar u totale netto ROI zal veel hoger liggen met die extra panelen.
De limit van 10k, is dat vermogen van 1 omvormer of van totale installatie?

Hier hangen er nu 2 omvormers van 5, kan daar nog een 3e bij of niet?

De limit van 10k, is dat vermogen van 1 omvormer of van totale installatie?

Hier hangen er nu 2 omvormers van 5, kan daar nog een 3e bij of niet?
Ik denk dat 10k de limiet is per aansluitpunt (totale installatie dus) maar slaag mij niet dood als het niet waar is. :tongue:

Terug
Bovenaan