Zonnepanelen Topic

Onze droogkast gaat gewoon met zijn darmpje den afvoer in :')

Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het hier in huis ondraaglijk droog is met systeem D. En ik heb daar rap last van want dan is mijn vel zo droog als karton.
Ik geef dat water aan de planten! Jij verkwister :p
Hoe drogen ze die dan in Nederland als ze geen droogkast hebben?
Want daar zie je ook wel genoeg droogrekken in de tuinen hoor.
Maar daar hangt iets anders te drogen toch: wc-papier
:unsure:

Ja bon wij hebben geen uitgietbak in ons waskot dus ik ga er geen 3 keer op nen dag mee rondsleuren ze :D
Directe afvoer zorgt er ook voor dat het niet kan overlopen.

banee.
een gemiddelde balansventilatie-unit geeft 250m³/h.
lucht bij -8/90%RV opwarmen tot 21°C geeft 10%RV. Een snelle blik op mollier diagram zegt me dat ge 6gr vocht per kg lucht moet toevoegen om aan 50% te geraken. Das a whopping 1.8liter water per uur dat ge verliest door een balansventilatie-unit.
250x1.2x6=1800gr en 50% is dan nog conservatief he.
Nee hier in de winter is het ondraaglijk droog bij ons binnen. Zeker onder de 20% (mijn RV-metertje gaat in storing onder de 20%RV)
Niet iedereen heeft een balansventilatie natuurlijk :P
En ik hoop dat het duidelijk mag zijn dat ik het niet serieus bedoelde met die 100% RV, dat zou maar extreem zijn natuurlijk. Maar als ik in huizen kom zonder ventilatie dan kan ik toch al vanaf de voordeur zeggen dat de was aan het drogen is op een rekje in de keuken of living.

Bij ons helpt koken en douchen zeer goed om de RV goed op peil te houden trouwens.

Hoe drogen ze die dan in Nederland als ze geen droogkast hebben?
Want daar zie je ook wel genoeg droogrekken in de tuinen hoor.
In Nederland zie je bijvoorbeeld veel meer damen naar wassalons gaat. Maar natuurlijk droogt men ook op rekjes als men geen droogkast heeft. Of op stoelen of de vensterbank. In de zomer en als het buiten een goede temperatuur is dan uiteraard was in de tuin of het terras, dat is zeer snel droog en goed doorgeblazen. Maar als men een droogkast heeft dan gebruikt men echt wel die als het niet buiten kan. Het fenomeen van het droogrekje wat hier schering en inslag is dat zie je daar echt niet.

Kijk je dan bij zo veel Nederlanders binnen? Bij mijn Nederlandse familie gebeurt dat toch gewoon allemaal ofwel via een droogkast ofwel via een droogrek zowel binnen als buiten afhankelijk van het weer.
Jij spreekt misschien over de grootsteden? Maar dat is ook hetzelfde als in België, de wassalons zijn hier nog niet uitgestorven.

Kijk je dan bij zo veel Nederlanders binnen? Bij mijn Nederlandse familie gebeurt dat toch gewoon allemaal ofwel via een droogkast ofwel via een droogrek zowel binnen als buiten afhankelijk van het weer.
Jij spreekt misschien over de grootsteden? Maar dat is ook hetzelfde als in België, de wassalons zijn hier nog niet uitgestorven.
In Nederland woont men ook totaal anders dan in België. Ook in gemeentes vind je daar wassalons. In Zeeland voor de Schelde niet zoveel. Maar boven de Schelde echt wel.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik hierover discussieer hoor :P Ik heb veel Nederlandse familie omdat ik ook van een Nederlandse tak afkom.

is er eigenlijk al duidelijkheid wanneer dit arrest/besluit gepubliceerd gaat worden? of is dit al gebeurd?
ik dacht dat je tot die tijd nog altijd de terugdraaiende teller had zelfs met de nieuwe meter.

Krijgen de mensen die panelen gelegd hebben vanaf 2021 nu versneld een digitale meter?

De buren hebben panelen sinds week 2 van dit jaar. Keuring gedaan, maar geen bericht van fluvius en nog analoge meter. Betalen ze tot plaatsing prosumententarief?

Krijgen de mensen die panelen gelegd hebben vanaf 2021 nu versneld een digitale meter?

De buren hebben panelen sinds week 2 van dit jaar. Keuring gedaan, maar geen bericht van fluvius en nog analoge meter. Betalen ze tot plaatsing prosumententarief?
Hoe ik het begrijp, krijgen mensen die in 2021 zonnepanelen plaatsen nog wel versneld de digitale meter en betalen ze uiteraard geen prosumententarief. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het hier verloopt...

Over de slijtage ga ik niet discussiëren. Naar mijn inzien is dat zeer minimaal maar goed. Maar een droogrek zetten, mensenlief toch... Waarschijnlijk nog in de living ook zeker? Vlaamser als dat wordt het niet!

Ik vind een droogrek met luchtontvochtiger ernaast een zeer goed alternatief voor een droogkast. Minder schadelijk voor de kleding en minder elektriciteitsverbruik.

Als ge speciaal meer grote verbruikers moet aanleggen om toch maar aan zeefconsumptie te komen, liggen er gewoon teveel panelen.
We gaan niet opnieuw de discussie voeren van 30 pagina’s. Maar het is ondertussen toch duidelijk dat je moet consumeren wanneer je opwekt. Bij veel mensen is dit tussen 10 en 4. Wat ga je dan juist doen volgens u om in dat tijdslot te verbruiken?

We gaan niet opnieuw de discussie voeren van 30 pagina’s. Maar het is ondertussen toch duidelijk dat je moet consumeren wanneer je opwekt. Bij veel mensen is dit tussen 10 en 4. Wat ga je dan juist doen volgens u om in dat tijdslot te verbruiken?
Dat staat daar los van toch? Speciaal consumeren om te consumeren, ook al is het niet nodig is onzin.

Dat staat daar los van toch? Speciaal consumeren om te consumeren, ook al is het niet nodig is onzin.
Niet volledig natuurlijk. Ja je hebt gelijk dat opgebruiken om op te gebruiken niet zinnig is. Maar op vlak van uw vaatwasser, wasmachine en droogkast gebruiken is dat ideaal om te doen als uw panelen opwekken. Bij de droogkast kan je zeggen dat waar je anders energie verbruikt om te drogen, je nu via uw zonnepanelen gratis uw was kan drogen.

Terug
Bovenaan