Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het lijkt me alsof je installateur erg weinig info gegeven heeft?Alle das ook nen tegenvaller. Waarom plaatsen ze dat ?
Omdat hun offerte daardoor +/- 200€ goedkoper was ;p (3 vs 4 ktl).Alle das ook nen tegenvaller. Waarom plaatsen ze dat ?
Dwz dat bijna 2 vd 10 zonnepanelen er voor niets op liggen.
Dat ga ik niet zo laten.
Informatieplicht verzaakt door dien verkoper en zijn bedrijf.

dat is natuurlijk wel te kort door de bocht. Op niet piekmomenten hebben deze panelen wel degelijk hun nut.Dwz dat bijna 2 vd 10 zonnepanelen er voor niets op liggen.
Dat ga ik niet zo laten.
Denk dat jij je wat beter moest informeren.Alle je gaat er toch wel vanuit dat de installatie aanbevolen 100 procent in harmonie is.
Nu heeft i inderdaad een betere prijs kunnen aanbieden door dat bedrog.
Op het moment wanneer de opbrengst per paneel niet gemaximaliseerd wordt (dacht oost - west opstellingen ipv zuiden) dan wordt uw opbrengst buiten die periode wel geoptimaliseerd door een hoger aantal panelen te voorzien.Dwz dat bijna 2 vd 10 zonnepanelen er voor niets op liggen.
Dat ga ik niet zo laten.
Omvormers hebben ook een minimum startstroom. Door meer panelen te voorzien dan uw omvormer Max aan kan gaat ge idd uw piek afvlakken (op max vermogen omvormer) maar wel rapper die startstroom bereiken, zeker in niet optimale condities.Alle das ook nen tegenvaller. Waarom plaatsen ze dat ?
Ja maar is die start stroom dan hoger bij bv de zwaardere omvormer? Of is dat gewoon een standaard waarde over de hele range van omvormers van een merk, wat uw punt nogal nutteloos maakt.. Want dan zou hij met een zwaardere omvormer precies even rap opstarten maar wel hoger kunnen pieken.Omvormers hebben ook een minimum startstroom. Door meer panelen te voorzien dan uw omvormer Max aan kan gaat ge idd uw piek afvlakken (op max vermogen omvormer) maar wel rapper die startstroom bereiken, zeker in niet optimale condities.
Met deels uw cijfers als voorbeeld:
10 panelen van 400wp op een 3,3kw omvormer met bvb een startstroom van 600w
Die gaat idd pieken op 3,3kw maar al beginnen opwekken bij 60w per paneel.
Met 8 panelen piekt die ook nog op 3,3 (nuja, 3,2, wss zelfs iets minder) maar begint pas als elk paneel 75w opwekt.
En ge kunt uw piek ook langer aanhouden met maar 330w/paneel nodig terwijl met 8 panelen aan die 330 ge nog maar 2,4kw genereert.
Het is de opstartspanning die hoger wordt.Ja maar is die start stroom dan hoger bij bv de zwaardere omvormer? Of is dat gewoon een standaard waarde over de hele range van omvormers van een merk, wat uw punt nogal nutteloos maakt.. Want dan zou hij met een zwaardere omvormer precies even rap opstarten maar wel hoger kunnen pieken.
Wij hadden eerst een offerte waarbij alle 16 panelen zuidgericht zouden geïnstalleerd worden. Max opbrengst 6480Wp, daarbij een omvormer van 5.5.Allle, is iedereen precies vd stelling dat advies van experten niet van belang is bij een verkoop?
Dit gaat toch over vertrouwen ?
Waarom schakelt een klant een bedrijf in - voor correcte informatieverstrekking en expertise toch ?
Ik vind het heel dubieus dat die adviseur dit niet heeft aangekaart met mij.
Als de enigste reden was de scherpste prijs te bieden vind ik dit echt een smerige verkoopstechniek.
De reactie van forumleden: ja pech informeer u goed.
Ik vraag me af of die personen over alle info van het leven beschikken.