Dacht dat je enkel sprak over de verwarming, maar is inderdaad logischer dat je heel de woning bedoelt. Maar dan zal u rendement nu wel zeer laag liggen, was eens benieuwd met deze temperaturen hoeveel dat het zou zijn.60kWh is heel de woning hé. Vriendin werkt 100% van thuis en dat gebruikt ook wel wat (pc, scherm, streaming, eten maken op de middag, etc...)
rendement moet ik is nazien, denk niet dat dit per dag kan opgevraagd worden
Als ik bij mij kijk de laatste 24 uur
Verwarming: 67kwh (aardgas)
Warm water: 6kwh (boiler gemiddeld 30 dagen, anders was het 3,7kwh maar dat is niet accuraat door de boiler) (aardgas)
Elektriciteit: 8,2kwh
totaal: 81,2kwh
Moest ik nu een warmtepomp hebben en verwarming is factor 2 en warm water factor 1, door dit weer. Dan zou ik in totaal 47,7kwh verbruiken.
Mijn vriendin werkt nu al sinds maart 2020 full-time thuis, zelf merk ik op dat het verbruik niet zo echt verhoogd is. Zelf heb ik nu de voorbijen dagen ook thuis gewerkt.
Verwarming staat toch constant op 21,5°C ingesteld, dus dat heeft al geen invloed. De PC van haar werk verbruikt echt niet veel en middags eet ze nu niet zo uitgebreid als s'avonds, dus is dat verbruik ook miniem.

.
. Ik zou nooit of te nimmer 21kwh kunnen genereren met mijn zonnepanelen in de winter, dus eigen verbruik percentage ligt zeer laag en batterij helpt geen sikkepit om dat omhoog te duwen. Effect van de verbruiker is daarop gewoon te hoog.