Zonnepanelen Topic

Ge kunt ni zeggen dat ze niet heeft gedaan wat ge hebt gevraagd natuurlijk :D

De nachtjes dat het -10 vroor ziet ge wel echt goed aan ons verbruiker. Gaat richting de 60kWh per dag.
Heb je een zicht op hoeveel u rendement deze dagen zijn met u warmtepomp?
Apart voor warmt water en verwarming.

60kwh per dag, dan vermoed ik toch dat je tegen een factor 1 gaat zitten?

Quote om eraan te denken om morgen opnieuw te kijken, aangezien de update 1 keer per dag is.
Staat nu op 105kwh verbruikt (13 en 92), 365 kwh (28 en 337) gegenereerd (en deze morgen ook maar die moest de boiler ook opwarmen tot 50°C die zat op 41°C)- dus dat was het verbruik tot vandaag. Maar hij heeft deze morgen quasi 4 uur zitten draaien om de woning op temperatuur te krijgen, hij was afgekoeld van 24°C naar 22-23°C tijdens de nacht

Hier ook nog steeds 0W :cry:
0.8 kwh gegenereerd tot nu, nu genereert het 230watt. Dus ja gene vette

Laatst bewerkt:
Quote om eraan te denken om morgen opnieuw te kijken, aangezien de update 1 keer per dag is.
Staat nu op 105kwh verbruikt (13 en 92), 365 kwh (28 en 337) gegenereerd (en deze morgen ook maar die moest de boiler ook opwarmen tot 50°C die zat op 41°C)- dus dat was het verbruik tot vandaag. Maar hij heeft deze morgen quasi 4 uur zitten draaien om de woning op temperatuur te krijgen, hij was afgekoeld van 24°C naar 22-23°C tijdens de nacht
Als ik het dan correct lees heb je 105kwh verbruikt op 24u? (ik vermoed dat het wel langer zal geweest zijn, dan 24u, want dat lijkt me toch wat aan de hoge kant.)
-warm water 13kwh verbruikt en 28kwh geleverd
-verwarming 92kwh verbruikt en 337kwh geleverd

0.8 kwh gegenereerd tot nu, nu genereert het 230watt. Dus ja gene vette
Ik neem aan dat je VV hebt, waarom laat je die dan niet gewoon constante temperatuur voor gans de tijd?
En 22 is toch warm genoeg? :thinking:

Gisteren uiteindelijk 15.3kwh gehaald, maar ziet er naar uit dat dit vandaag zelfs richting de 20 zal gaan. Wel zot voor februari.

Als ik het dan correct lees heb je 105kwh verbruikt op 24u? (ik vermoed dat het wel langer zal geweest zijn, dan 24u, want dat lijkt me toch wat aan de hoge kant.)
-warm water 13kwh verbruikt en 28kwh geleverd
-verwarming 92kwh verbruikt en 337kwh geleverd
Neen van begin deze maand is dat het verbruik.

Ik neem aan dat je VV hebt, waarom laat je die dan niet gewoon constante temperatuur voor gans de tijd?
En 22 is toch warm genoeg? :thinking:

Dan bolt die Snachts met een lagere efficiëntie. Staat nu timer op dat die niet voor 9h opstart.

Vroeger was 22 warm genoeg,maar sinds ik een stoma heb is het aandoen van Jeans etc irritant waardoor ik eerder in short en onderlijfje binnen zit. En dan is 24°c aangenaam, 22 is te koud.Al kan dat ook komen door vloerverwarming.HHet is in ieder geval niet warm genoeg.. .

Laatst bewerkt:
Maar achteraf heb je meer energie nodig om het weer op te warmen, betwijfel of dat dan at the end wel efficienter is
Geen idee, Maar niet veel keuze. Veel harder dan 1 graad koelt die op een dag niet af. En schakelen kan of doet die ook niet op basis van een halve graad. Dus echt veel andere opties heb ik niet.

Daarnaast gok ik dat ik maximaal tegen einde vd maand 450kwh heb verbruikt maximaal. Van de zonnepanelen gaan ze niet komen en ik ga echt niet koud lijden voor 30 Euro verschil.

gisteren 2,3kW injectie dus ik zeg tegen die van ons dat ze moet beginnen verbruiken.
Zet ze de vaatwasser en de wasmachine op de meest verbruikende programma’s... constant 500-1500w verbruik....

Echt ongelooflijk!

Ik kijk er al naar uit om volgend jaar minstens twee keer de week te mogen herhalen dat "Neen daluren bestaan niet meer zet die droogkast uit".

Echt waanzin. Momenteel is ze eten aan het opwarmen in beide ovens. 3kW puur plezier, de teller tikt hier nogal :p
Die van mij is nu aan het bakken en koken tegelijk. 2 ovens koekjes aan het bakken en 3 fornuizen aan. 7kw verbruik. :unsure: Wel nog een terugdraaiende teller, dus maakt niet uit, maar denk op zo'n momenten toch altijd aan de tijd dat we een digitale krijgen. :p

Allez ik heb nog is antwoord van NIKO gehad

"De uitrol van de digitale meter is in 2019 gestart". Proficiat. Ge zijt er nochtans in geslaagd om op Batibouw 2019 de integratie tussen NHC2 op de draadloze hub en de P1 poort al voor te stellen.

Ze vinden ook dat het onterecht is dat de gebruikers met een bussysteem zich tekort voelen geschoten, want we hebben toch wel net een DALI module gekregen (hoera hoera, Loxone/KNX/etc... hebben dat nog maar ettelijke jaren). Iets waarmee ze pas zijn gekomen na hun partnership met Modular.

Ze zijn het allemaal aan het ontwikkelen, maar er is geen zicht op wanneer het beschikbaar is. Daar zijn we natuurlijk vet mee.
Net op het Niko Switch On 2021 event ook nog eens bevestigd, snap niet dat dit zolang kan duren als ze het al operationeel hebben in NHC2 Traditionele bekabeling..

Die van mij is nu aan het bakken en koken tegelijk. 2 ovens koekjes aan het bakken en 3 fornuizen aan. 7kw verbruik. :unsure: Wel nog een terugdraaiende teller, dus maakt niet uit, maar denk op zo'n momenten toch altijd aan de tijd dat we een digitale krijgen. :p
Van zodra hier digitale meter staat gaan wij weer 100% thuiswerken zodat we 's middags warm eten kunnen maken 'sorry anders kunnen we onze zonnepanelen niet laten renderen'

:sneaky:

60kWh is heel de woning hé. Vriendin werkt 100% van thuis en dat gebruikt ook wel wat (pc, scherm, streaming, eten maken op de middag, etc...)

rendement moet ik is nazien, denk niet dat dit per dag kan opgevraagd worden

Net op het Niko Switch On 2021 event ook nog eens bevestigd, snap niet dat dit zolang kan duren als ze het al operationeel hebben in NHC2 Traditionele bekabeling..
Heb nog eens doorgevraagd en ze willen ook de smart sockets etc.. van het ander platform laten werken op busbekabeling. Dat duurt lang.

de digital black vind ik ook epic fail: als je die wil gebruiken heb je een aparte 24V voeding nodig, de spanning van de bus kan niet. De knop communiceert dan via WiFi ipv de bus.

Heb nog eens doorgevraagd en ze willen ook de smart sockets etc.. van het ander platform laten werken op busbekabeling. Dat duurt lang.

de digital black vind ik ook epic fail: als je die wil gebruiken heb je een aparte 24V voeding nodig, de spanning van de bus kan niet. De knop communiceert dan via WiFi ipv de bus.
Hier ook de reden dat die er niet in komt..

Terug
Bovenaan