Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat zij wel toegang hebben tot industrie gemiddelden of zo. Ipv enkel de goedkoopsten te gaan gebruiken.Logisch dat men de goedkoopste referentieprijs gaat nemen. Maar het merendeel van de mensen zal in het zak gezet zijn.
Die Smappee ben ik ook tegen gekomen in mijn zoektocht. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Shelly EM, icm met 2 stroomstransfo's (50A) (bidirectioneel), 1 stroomtransfo in de richting van teller naar DIF300 en 1 stroomtransfo in de richting van omvormer naar de teller. Het verschil hiervan is je eigen verbruik. Kostprijs rond 65euro. Met app of via webpagina realtime uitleesbaar.Ja, daarom zeg ik dat je de p1 poort hebt voor realtime gegevens.. Uiteraard moet je dan een toestel hebben om er op aan te sluiten. Ik heb de smappee p1 module besteld. Kostte me iets meer dan 100€.
Data omvormer heb ik niet nodig. Ik wil gewoon weten of ik realtime overschot heb of niet.
veel hebt ge daar ook ni aan.Dit is één van de goedkopere offertes die ik eind 2019 gezien heb (dus voor plaatsing 2020):1 euro per kwp in 2020? Heb ik me toch dik laten rollen
Verschillende offertes gekregen en allemaal tussen 6000 en 7000 ex btw voor 4800kwp en dus geen 4800 euro.
En ook wel enkel indien 6% BTW mogelijk.
Ge moet dus beseffen dat aan <€1/kWp (incl. BTW zoals @Renegadexxripxx zei) ge meestal met de chinese, goedkopere merken zitEn ook wel enkel indien 6% BTW mogelijk.
Dus ook wel dezelfde merken/klasse/kwaliteit met elkaar vergelijken![]()
Struikgewas heeft in vergelijking dan veel te veel betaald ;p.1 EUR /kWp is wel erg goedkoop
Ik heb hier in 2020 een zonnepaneleninstallatie laten aanleggen aan 0.919 EUR / Wp.
Dat was wel een grote installatie, met 6% BTW.
SolarEdge 7K omvormer + Optimizers + 31 panelen 310 Wp van Axitec.
Ik had ook een offerte met Bauer glas/glas panelen (met 30 jaar fabrieksgarantie), dat was aan 1.03 EUR/Wp
8.836,57€ om precies te zijn, die 0.919 EUR/Wp was afgerond.Struikgewas heeft in vergelijking dan veel te veel betaald ;p.
Ergo 8500€ voor 5950wp, terwijl jij 8832€ hebt betaald voor 9610wp.
Struikgewas gaat zich met die correctie van 4€ nu veel beter voelen8.836,57€ om precies te zijn, die 0.919 EUR/Wp was afgerond.
En dat is zonder bijkomende garantie op de Solaredge.
.Nee, wetgeving moet eerst in orde zijn. Zou mij verwonderen als je dat voor april /mei zou kunnen doen.Kan je die compensatie al aanvragen?
Je hebt je niet in 't zak laten zetten, prijs hangt van veel factoren afDan heb ik me ook serieus in t zak laten zetten.. 1,2€/wp excl btw dan nog.. in 2020
Dit was een grote installatie, en niet zo'n heel moeilijke (op het dak van de tuinberging waarvan de nok 3.5 hoog is). Dat speelt waarschijnlijk een beetje mee. En besteld op een zeer goed moment (start lockdown).Edit: Nevermind ik lees net dat het hier idd over de goedkopere panelen en omvormer gaat.. dan is dat wel haalbaar idd. Dat is natuurlijk de keuze die je maakt.
En ugar heeft gewoon geluk gehad met een buitengewone installateur. Dat is echt wel een goede prijs.. die installateur gaat toch niet meer veel verdiend hebben
Wordt er dan ook gekeken naar stabiliteitstudie oid, of is er bij particuliere woningen standaard zodanig veel reserve dat dat niet hoeft?Schuin dak vs plat dak scheelt al een heel stuk in de prijszetting. Hier liggen bv rond de 100 betondallen op het dak als ballast, bij mijn zus tegen de 140. Als ge dan een beetje dakhoogte hebt dan zijn ze wel even zoet met dat naar boven te brengen.
Schuin dak is profieltjes schroeven en monteren.

Ik heb nog even nagekeken, ik heb nog een tweede offerte gekregen van 0.94 EUR/Wp.Dan heb ik me ook serieus in t zak laten zetten.. 1,2€/wp excl btw dan nog.. in 2020
Edit: Nevermind ik lees net dat het hier idd over de goedkopere panelen en omvormer gaat.. dan is dat wel haalbaar idd. Dat is natuurlijk de keuze die je maakt.
En ugar heeft gewoon geluk gehad met een buitengewone installateur. Dat is echt wel een goede prijs.. die installateur gaat toch niet meer veel verdiend hebben
8.836,57€ om precies te zijn, die 0.919 EUR/Wp was afgerond.
En dat is zonder bijkomende garantie op de Solaredge.
En ik heb die offerte vastgelegd en getekend, net wanneer de lockdown startte, maar die offerte was ook toen een pak goedkoper dan de andere. Was gewoon een bedrijf met een no-nonsense aanpak.