Zonnepanelen Topic

Comfort is niet hoeven bezig te zijn met wnr je welke stroom verbruikt.

Hoe kan je een batterij nu zien als een comfortverhoging. De enige reden is een financiële investering. Ofwel brengt het op, ofwel niet. Als het financieel niet opbrengt, is het een zorgenpost, kostenpost, en heb je er eventueel defecten mee etc.
Omdat sommige na de installatie van zonnepanelen veel bezig zijn met wanneer ze welke verbruiker moeten opzetten.
Met een batterij vlakt dit af, zolang je batterij kan opladen en niet vol zit. Als je batterij oplaad kan je bv je wasmachine ook in de avond opzetten. Dat is voor velen dus wel een groter comfort dan wanneer ze de batterij niet hebben.

Omdat sommige na de installatie van zonnepanelen veel bezig zijn met wanneer ze welke verbruiker moeten opzetten.
Met een batterij vlakt dit af, zolang je batterij kan opladen en niet vol zit. Als je batterij oplaad kan je bv je wasmachine ook in de avond opzetten. Dat is voor velen dus wel een groter comfort dan wanneer ze de batterij niet hebben.
Zijn punt is dat je dat anders ook kunt doen. Het kost dan gewoon iets meer geld.

Welke zever is dat nu weer? :unsure:
Dat is een tooltje dat we enkele maanden terug gemaakt hadden voor de Discord mensen op #natuur-en-wetenschap (als upgrade van de Google Spreadsheet), zo kunnen we de genormaliseerde opbrengsten (tov panelen en/of omvormer) naast elkaar leggen zonder huge appelen met mini-appeltjes te vergelijken :D
Ik heb nu trouwens ook afgezet dat gasten deze data kunnen zien, enkel ingelogd gebruikers (op vraag van enkele vd anciens in de statistieken).

En waarom heb jij een eigen titel ook al heb ik u nog nooit iets zien posten?
De stilste maar krachtige wind achter de technische schermen van BeyondGaming!

Wij hebben een terugdraaiende teller en overwegen de aankoop van een elektrische wagen. Iemand enig idee tot wanneer de sowieso kunnen gebruik maken van die terugdraaiende teller?

Wij hebben een terugdraaiende teller en overwegen de aankoop van een elektrische wagen. Iemand enig idee tot wanneer de sowieso kunnen gebruik maken van die terugdraaiende teller?

Tot 2025. Dan wordt iedereen verplicht overgezet en dat moet ten laatste 2029 rond zijn. Te zien dus hoeveel chance ge hebt.

Op mijn kantoor krijg ik al een uitnodiging om om te schakelen naar een digitale meter. Dus het kan ook volgende week al zijn?

Op mijn kantoor krijg ik al een uitnodiging om om te schakelen naar een digitale meter. Dus het kan ook volgende week al zijn?
Uitstel vragen.

Ah ok. Maar dus op kantoor kan ik tot 2025 uitstel vragen, maar als ze dan 2025 er staan kan ik niet meer weigeren? 😒

Dan zit ik daar met mijn Tesla en kost opladen mij evenveel als tanken

Ah ok. Maar dus op kantoor kan ik tot 2025 uitstel vragen, maar als ze dan 2025 er staan kan ik niet meer weigeren? 😒

Daar komt het op neer idd.
Maar kan je die dan niet overdag opladen als het toch kantoor is?

Ik heb thuis zonnepanelen, niet op kantoor. Daar is ook maar plaats voor 2-3 zonnepanelen.

En op koude winterdagen kan je toch niet opladen veronderstel ik. Ook niet overdag.

Ik heb thuis zonnepanelen, niet op kantoor. Daar is ook maar plaats voor 2-3 zonnepanelen.

En op koude winterdagen kan je toch niet opladen veronderstel ik. Ook niet overdag.
Aah, nu ben ik mee. :p

Om de 2-3 dagen thuis werken en daar laden? :unsure:

Maar je hebt al wel goedkoop kunnen tanken tot 2025.
Men gaat toch naar elektrisch rijden willen evolueren (en 2027, dacht ik, kun je zonder een boete te betalen niet meer in de LEZ).
Dus lijkt het mij al wel leuk dat uw aanschafkost van die auto door het terugverdieneffect al een beetje tot serieus is getemperd.

Zijn er hier die zonnepannen hebben liggen of deze piste deftig onderzocht hebben?

Zitten hier met een nog te bouwen woning met oost (achter) - west (voor) dakoriëntering. Wordt een vrijstaande klassieke woning, dus voel er zeer weinig voor om heel het zicht te ontsieren vooraan door daar zo'n grote panelen op te zwieren. Achteraan (oost) zullen wel gewoon klassieke panelen opkomen.

Iemand die dit kan lezen? Lijkt me zo vreemd dat iemand met pannelen slechter uit kfomt

Iemand die dit kan lezen? Lijkt me zo vreemd dat iemand met pannelen slechter uit kfomt

Enkel die met digitale teller schrijven ze. En dan zeggen ze dat je de meerprijs goedmaakt met wegvallen prosumententarief en injectievergoeding.

kel die met digitale teller schrijven ze. En dan zeggen ze dat je de meerprijs goedmaakt met wegvallen prosumententarief en injectievergoeding.

Was het gehele verkoopsargument van de digitale teller niet dat je er energie mee ging besparen ofzo :')

Terug
Bovenaan