Zal uiteraard van u profiel afhangen, maar 100% in die maanden geraken wij niet aan. Heb nu nog niet lang de digitale teller (begin januari), kom ik uit op 70% zelfconsumptie, voor januari tot nu toe.
Mijn vriendin doet thuis werk al sinds maart 2020, elke dag. Zo zot veel doet dat eigenlijk niet hoor, haar PC van het werk verbruik amper iets en voor de rest zie ik niet in wat er zoveel meer zou verbruiken. Het is ook niet zo dat ze elke middag uitgebreid kookt.
Ik kan het verbruik van vandaag (20/01), pas de volgende dag zien, maar als ik naar mijn opbrengst van mijn panelen en verbruik patroon, kom dit overeen met 18 januari en dan geeft dat dit. (opbrengst panelen die dag was toen 2,181kwh, als je dan ziet dat ik 1kwh heb geinjecteerd is dat al de helft in een van de slechtste maanden.

)
Je moet ook echt 1 op 1 spelen. Je ziet ook dat ik om 12:30 ben gaan koken (was die dag ook thuis) en net op dat moment is er een klein dipje, bij mijn zonnepanelen en nadien terug meer opbrengst, maar dan ben ik ook gestopt met koken. Je ziet dat ook aan de injectie, eigenlijk had ik 30 minuten later moeten koken, voor het optimaalsten.

Ik verbruik op jaarbasis zo'n 3000kwh in totaal en als ik het zowat vluchtig bekijk en naar mijn opbrengst kijk in de zomer, dan denk ik dat ik met een batterij van zo'n 4-5kwh mijn zelfconsumptie serieus kan boosten. Batterij van 10kwh, zal in de winter toch meer spelen in de range van 0-2,5kwh en in de zomer tussen de 6-10kwh. Maar batterijen zijn nog te duur in mijn geval. Uiteindelijk doe ik nog altijd profijt met mijn panelen, maar gewoon minder.