Nee hoor, dat kunnen ze niet zomaar.Dan kunnen ze u afsluiten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee hoor, dat kunnen ze niet zomaar.Dan kunnen ze u afsluiten.
Zeg ik zomaar?Nee hoor, dat kunnen ze niet zomaar.
Iemand van Fluvius stond hier een paar weken geleden voor de deur omdat ze werken gaan doen hier in de straat en ineens ook bij iedereen digitale meters willen binnenduwen. Heb vorig jaar nog zonnepanelen geïnstalleerd dus heb geweigerd, die mens maakte daar ook geen probleem van. De digitale meter zal ik ooit wel moeten laten installeren vermoed ik maar zolang ik het kan uitstellen stel ik het uit.stel, je laat die mannen gewoon niet binnen. Wat dan?
Maar de digitale meter biedt Fluvius wel de mogelijkheid de toevoer te onderbreken. De digitale meter is uitgerust met een interne schakelaar waarbij ik vermoed dat ze deze op afstand kunnen schakelen.Nee hoor, dat kunnen ze niet zomaar.
Hier gelijkaardig: aangemeld in september 2020, mail gekregen 31 mei...Zonnepanelen aangemeld in oktober 2020
Vandaag mail dat het dossier is verwerkt: juni 2021
Hier gelijkaardig: aangemeld in september 2020, mail gekregen 31 mei...
Hier op 11 jun 2020 panelen gelegd die op 23/6/2020 aangemeld werden (door mijn installateur).Mei 2020 aangemeld, still nothing.
Yeah right.Het enigste hoe ze bij zonnepaneleneigenaars de digitale meter kunnen door duwen is volgend jaar het prosumententarief stevig verhogen zodat alle zonnepaneleneigenaars nog eens kunnen gaan janken dat ze weer worden benadeeld. Terwijl de digitale meter een voordeel is voor zonnepaneleneigenaars maar de meeste beseffen het nog niet want je moet denken met een digitale meter dat je ook injectie vergoeding krijgt wat mss goedkoper uitkomt dan het prosumententarief.
Nochtans heeft hij wel een punt. Je moet elke case individueel bekijken. Een digitale teller is zeker niet voor iedereen een nadeel hoor.Yeah right.
Best ook eens uw toetsenbord nazien. Uw leestekens zijn kapot en dat leest erg onaangenaam.
Zoals je zelf zeg moet je het per aansluiting bekijken. Hij doet alsof iedereen er mee wint.Nochtans heeft hij wel een punt. Je moet elke case individueel bekijken. Een digitale teller is zeker niet voor iedereen een nadeel hoor.
Het enigste hoe ze bij zonnepaneleneigenaars de digitale meter kunnen door duwen is volgend jaar het prosumententarief stevig verhogen zodat alle zonnepaneleneigenaars nog eens kunnen gaan janken dat ze weer worden benadeeld. Terwijl de digitale meter een voordeel is voor zonnepaneleneigenaars maar de meeste beseffen het nog niet want je moet denken met een digitale meter dat je ook injectie vergoeding krijgt wat mss goedkoper uitkomt dan het prosumententarief.
Neen, de digitale meter is niet in het voordeel van de zonnepaneeleigenaar.Het enigste hoe ze bij zonnepaneleneigenaars de digitale meter kunnen door duwen is volgend jaar het prosumententarief stevig verhogen zodat alle zonnepaneleneigenaars nog eens kunnen gaan janken dat ze weer worden benadeeld. Terwijl de digitale meter een voordeel is voor zonnepaneleneigenaars maar de meeste beseffen het nog niet want je moet denken met een digitale meter dat je ook injectie vergoeding krijgt wat mss goedkoper uitkomt dan het prosumententarief.
Maar voor de zonnepaneeleigenaar die de terugdraaiende teller zagen als een toepassing van de perfecte batterij waar ze niet naar moesten omzien. En dus verbruik uit fase doen met hun eigen generatiecapaciteit is dit een fameuze aderlating.
Ik heb er niks op tegen dat ze de mensen aansporen om hun gebruik te optimaliseren. Maar als je tegen de mensen zegt dat ze hun ding mogen doen zolang de panelen voor 2021 gelegd zijn, en dan in 2021 zeggen “grapje”, dan spoor je de mensen niet aan tot iets. Dan jaag je de mensen tegen je in het harnas, en zeggen ze de volgende keer “foert” als je als overheid nog iets vraagt.Het is al meermaals besproken en aangetoond dat dit klopt. Maar dat mensen ook perfect dit kunnen optimaliseren en verbruiken wanneer de installatie aan het opwekken is. Als je natuurlijk halsstarrig blijft vasthouden aan uw “ik verbruik wanneer ik het wil”, tsja dan moet je niet komen zeuren natuurlijk. Dan doe je het uw eigen aan.
Ik denk dat u het niet snapt. De Vlaamse Regering wist dat ze hun boekje te buiten gingen met de terugdraaiende teller. Zijn meermaals gewaarschuwd en er hing ook een rechtzaak bij het grondwettelijk hof. Het is niet de overheid die het heeft afgeschaft maar het grondwettelijk hof. Dus had Vlaanderen maar met een andere oplossing moeten komen zoals ze nu afkomen met de premie voor de zonnepaneel eigenaars dan was er niks aan de hand en was er nu ook geen gezeur van de zonnepaneel eigenaars. Want nu opeens kan een premie geven wel en toen in de tijd niet dus stel u daar maar eens vragen naar waarom ze nu een ommekeer maken. Dit is gewoon om als minister en overheid geen gezichtsverlies te leiden dat ze nu een premie gaan geven om te mensen toch wat te sussen. Denk je nu echt dat die premie ook zo zuiver gaat zijn, ten eerste vraag u eens af waar ze het geld gaan halen voor deze premie in volle crisis door corona. Het geld halen ze voor deze premie later terug uit onze zakken door extra belastingen te heffen of ze te verhogen. De ministers en de politieke wereld weten wel wat ze doen om het geld terug te verdienen en ons vanalles wijs te maken.Ik heb er niks op tegen dat ze de mensen aansporen om hun gebruik te optimaliseren. Maar als je tegen de mensen zegt dat ze hun ding mogen doen zolang de panelen voor 2021 gelegd zijn, en dan in 2021 zeggen “grapje”, dan spoor je de mensen niet aan tot iets. Dan jaag je de mensen tegen je in het harnas, en zeggen ze de volgende keer “foert” als je als overheid nog iets vraagt.
Dus ja, ik snap dat gezeur volledig, dat heeft de overheid zelf in de hand gewerkt door het zo slecht aan te pakken.
En zoals er al elke keer geantwoord is wanneer jij of iemand anders dit zei: ja, ok, theoretisch geen probleem mee.Het is al meermaals besproken en aangetoond dat dit klopt. Maar dat mensen ook perfect dit kunnen optimaliseren en verbruiken wanneer de installatie aan het opwekken is. Als je natuurlijk halsstarrig blijft vasthouden aan uw “ik verbruik wanneer ik het wil”, tsja dan moet je niet komen zeuren natuurlijk. Dan doe je het uw eigen aan.
Dat we dik gerold zijn door de overheid dat staat vast.Ik heb er niks op tegen dat ze de mensen aansporen om hun gebruik te optimaliseren. Maar als je tegen de mensen zegt dat ze hun ding mogen doen zolang de panelen voor 2021 gelegd zijn, en dan in 2021 zeggen “grapje”, dan spoor je de mensen niet aan tot iets. Dan jaag je de mensen tegen je in het harnas, en zeggen ze de volgende keer “foert” als je als overheid nog iets vraagt.
Dus ja, ik snap dat gezeur volledig, dat heeft de overheid zelf in de hand gewerkt door het zo slecht aan te pakken.