Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je verplicht een digitale meter nodig als je slim wil omgaan met je PV-energie (om bijvoorbeeld je wagen te laden)?
Ik krijg binnenkort wel een digitale maar ben nog volledige leek over hoe je dit aanpakt/monitored/stuurt.
De meeste oplossingen hebben hun eigen meetsysteem met CT klemmen. Dan hoeven ze geen systemen van derden te ondersteunen.Denk dat de meeste palen met de digitale meter communiceren en niet rechtstreeks met de panelen.
Tenzij je iets custom in elkaar flanst, is via de P1 poort van de digitale meter the way to go.
De P1 poort levert realtime alle info ivm voltages, vermogen dat naar buiten gaat, binnenkomt. De paal kan dat uitlezen om stroom naar de auto te sturen zodat je zo weinig mogelijk uit het net haalt en zo weinig mogelijk naar het net duwt (In theorie toch - zie mijn wekenlange rants ivm debiele paal operatoren die het niet afgesteld krijgen...)
Weird. Ik heb ongeveer zelfde setup. 14 O, 14W, in totaal 11kwp (2 x 4kw omvormer). Ik had gisteren 46kwh (er is een omvormer een half uur uitgeflikkerd wegens spanning te hoog, anders was het 47 geweest).
Volgens PVCalc had ik ~49 moeten halen met een max piek van 6.8kw. Die max peak was ongeveer OK. Voor de rest, close enough.
Dat is toch een stuk minder dan die 90+ dat jij hebt ?
Wat geeft PVcalc voor je setup ? https://www.thomasberger.be/pv/pvcalc/ ?
Ik had vorige week eens aan de installateur gevraagd wat een energiemeter zou kosten. (Zodat ik kan zien wat ik verbruik van de opbrengst van de zonnepanelen).
500 euro. Vind ik best wel veel. K wacht er dus nog effe mee
www.homewizard.com
Schandalig dat ze dan 500 euro durven vragen!!Inzicht in je energieverbruik met de P1 Meter - HomeWizard
Krijg inzicht in je energieverbruik en verlaag je energierekening met de P1 Meter! Beoordeeld met een 4,7 uit 5 door 82.000+ gebruikers.www.homewizard.com
25 euro.
Wachten tot kerstdag en je kunt ze voor 21 euro of zo op de kop tikken zelfs.Schandalig dat ze dan 500 euro durven vragen!!
Ik had vorige week eens aan de installateur gevraagd wat een energiemeter zou kosten. (Zodat ik kan zien wat ik verbruik van de opbrengst van de zonnepanelen).
500 euro. Vind ik best wel veel. K wacht er dus nog effe mee
Inzicht in je energieverbruik met de P1 Meter - HomeWizard
Krijg inzicht in je energieverbruik en verlaag je energierekening met de P1 Meter! Beoordeeld met een 4,7 uit 5 door 82.000+ gebruikers.www.homewizard.com
25 euro.
Hangt er vanaf wat je gevraagd hebt aan de installateur natuurlijk en wat zijn voorstel juist is.Schandalig dat ze dan 500 euro durven vragen!!
Volgens mij wel, maar hou er ook rekening mee dat sommige leveranciers geen injectie vergoeding geven in zo’n geval. Of mogelijks dat je gaat moeten betalen voor injectie in de nabije toekomst.Dwaas vraagske: als ik boven mijn 10kW aan omvormers ga heb ik een btw nummer nodig. Kan ik daarvoor ook mijn vennootschapsbtwnummer gebruiken? Of moet dat een btw nummer zijn op mijzelve als natuurlijk persoon en eigenaar van de ZP?