Zonnepanelen Topic

Ik zie geen verbruik in mijn appa omdat ik geen verbruiksmeter heb.

Zonnepanelen sinds oktober/november. Vertegenwoordiger vertelde dat ik lees zal kunnen zien via de app.du heb vannacht nog een mail gestuurd dat ik nu pas zie dit ik mn verbruik niet kan zien. Benieuwd hoeveel dit zal kosten ...
Is je omvormer verbonden met internet?
Ik veronderstel dat je de productie wil kunnen zien?

Als je gewoon live wil kunnen kijken hoeveel je verbruikt of injecteert koop je best een homewizard p1 meter die je in je digitale meter kan pluggen. Als je dan abbo neemt (1euro per maand) kan je de omvormer hier ook aan koppelen en zie je alles in de app.

Is je omvormer verbonden met internet?
Ik veronderstel dat je de productie wil kunnen zien?

Als je gewoon live wil kunnen kijken hoeveel je verbruikt of injecteert koop je best een homewizard p1 meter die je in je digitale meter kan pluggen. Als je dan abbo neemt (1euro per maand) kan je de omvormer hier ook aan koppelen en zie je alles in de app.
Ik heb een ethernetkabel geplaatst (is nog niet in gebruik) voor het geval ik later een thuisbatterij wil.

Bij de fusionsolar app, je zie een huis met groene lijnen
Degene die gekleurdzijn, zijn de lijnen van de zonnepanelen, het net en de omvormer. Er is geen lijn naar verbruik. moet er geen lijn zijn naar verbruik? (Ik vermoed dat dit de lijn is voor het verbruik die je zelf produceert , of niet?)

Is het niet zo, een paar forumleden hadden me aangeraden om het verbruik van de stroom die je zelf produceert te bekijken of ik al, later, dan niet een batterij nodig heb.

Ik heb een ethernetkabel geplaatst (is nog niet in gebruik) voor het geval ik later een thuisbatterij wil.

Bij de fusionsolar app, je zie een huis met groene lijnen
Degene die gekleurdzijn, zijn de lijnen van de zonnepanelen, het net en de omvormer. Er is geen lijn naar verbruik. moet er geen lijn zijn naar verbruik? (Ik vermoed dat dit de lijn is voor het verbruik die je zelf produceert , of niet?)

Is het niet zo, een paar forumleden hadden me aangeraden om het verbruik van de stroom die je zelf produceert te bekijken of ik al, later, dan niet een batterij nodig heb.
Toon eens screenshot van wat je ziet? Zonder smart meter ga je geen verbruik zien.
Opwek daarentegen, moet je wel zien (groen cirkeltje met kW boven de zonnepanelen op dat huisje)

Toon eens screenshot van wat je ziet? Zonder smart meter ga je geen verbruik zien.
Opwek daarentegen, moet je wel zien (groen cirkeltje met kW boven de zonnepanelen op dat huisje)
Wil graag t verbruik zien die ik gebruik van de stroom van m'n zonnepannelen

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij een goed merk zeggen dat past als een balkonzonnepaneel? Ik zou dat graag willen installeren op mijn terras aangezien ik daar toch nooit zit. Enigste probleem is het vastmaken want op de 3de verdieping heb ik fel wind.

Laatst bewerkt:
Helpt hier alvast niet echt.

Is haar auto volgeladen. Komt er een melding op haar smartphone. Kan het duidelijker?
Mij iets laten weten zodat ik de auto kan wisselen? Nee, liever 10 kW per uur aan de netbeheerder geven aan een terugleververgoeding van 2-3 cent per kWh. Het is ook een vorm van liefdadigheid.
Kan je de app van de wagen niet gewoon zelf installeren? Mijn vrouw gaat vaak met de fiets werken en heb dus de app van haar auto (Mercedes) ook op mijn gsm gezet en krijg nu ook gewoon melding als haar wagen volgeladen is. Alternatief is om de HomeWizard wat in de gaten te houden (eventueel via scherm?), maar da's al omslachtiger.

Ik hou me er niet mee bezig. Het zijn ook allebei bedrijfswagens, maar verschillend merk dus 2 apps.

Ze moet het zelf maar op tijd zeggen. Als ik de Solaredge app af en toe controleer valt het ook op dat er weinig zelfverbruik is.

Voor diegene die in Antwerpen wonen. KTI-WTI is failliet. Deze was redelijk populair en haalde zelfs verschillende groepsaankopen binnen. Dit kan gevolgen hebben voor de garantie.

Kan iemand mee een goed merk zeggen dat past als een balkonzonnepaneel? Ik zou dat graag willen installeren op mijn terras aangezien ik daar toch nooit zit. Enigste probleem is het vastmaken want op de 3de verdieping heb ik fel wind.
Appartementsgebouw? Vraag dan eerst maar toestemming in de VME, want dit heeft een negatieve invloed op de uniformiteit van het gebouw. En dat is iets waar jij niet op je eentje over gaat beslissen.

Idem hier.

maart 2022: 481 kWh
maart 2025: 429 kWh (met nog 1 dag en een dik uur te gaan)
maart 2021: 424 kWh
maart 2024: 289 kWh
maart 2023: 270 kWh

En zelfs niet zo ver af van 2021. 2023 & 2024 waren gewoon slechte jaren :p

Volgens mijn Fusionsolar app, zit ik voor maart voorlopig op 1,33 MWh, jammer genoeg niet heel veel zelfverbruik.

Van de andere jaren wel geen statistieken.

Volgens mijn Fusionsolar app, zit ik voor maart voorlopig op 1,33 MWh, jammer genoeg niet heel veel zelfverbruik.

Van de andere jaren wel geen statistieken.

Jij gaat niet zo blij zijn met de toekomstige negatieve injectietarieven.

Maart 2021: 385 kWh
Maart 2022: 421 kWh
Maart 2023: 259 kWh
Maart 2024: 265 kWh
Maart 2025: 380 kWh

Morgen nog een goed dagje hopelijk maar 421kwh ga ik niet meer halen wss. Op een goeie dag trek ik er 20kwh binnen.

Als morgen wat meezit, komt het maandtotaal uit op 1,5 MWh. Maart 2022 was veel beter met een opbrengst van 1,69 MWh.

Zelfconsumptie van 66% met vooral EV laden.

Terug
Bovenaan