Zonnepanelen Topic

Even een vraag naar de kwaliteit van onderstaande componenten - wij beogen panelen te installeren, maar zie door het bos de bomen niet in deze industrie - dank bij voorbaat:

Aiko Neostar 445WP 2S+ Mono-Glass Full Black Tier 1 * 15
Omvormer Huawei battery-ready 4.6KTL-L1 / 5000 Watt
Huawei optimizers * 15
€ 6.588,32
Iemand een perspectief qua kwaliteit van deze onderdelen?

Ik zit nu gelijk met maart 2024. Maar met 45kWh op een dag zoals afgelopen dagen, loopt de teller snel op.
Ondertussen al 2 of 3 weken 100% op de zon aan het rijden 😍

EDIT: Sinds 3 maart geen afname meer gehad voor de wagen

Laatst bewerkt:
Volgens de smart engie app zou deze maand al ik al 479 kw geïnjecteerd hebben. Zonnepannelen sinds november 2024
Die app loopt altijd achter. Moeten, als ik me niet vergis, wachten op cijfers van Fluvius.
Dus je hebt zelfs meer geïnjecteerd :wink:

Hier in maart toch al 670 kWh zelf kunnen consumeren van de 1030 kWh productie, maar het blijft goed opvolgen om beide EVs op enkel zon te laden en op tijd te wisselen.

Aan het twijfelen om toch een tweede laadpaal te plaatsen met onderlinge load balancing.

Ben ook quasi volledig op de zon aant rondbollen. Van de 330kWh opgewekt hebben we 230kWh zelf verbruikt. Dus dat is redelijk goed zonder batterij.
Ik zit nu gelijk met maart 2024. Maar met 45kWh op een dag zoals afgelopen dagen, loopt de teller snel op.
Ondertussen al 2 of 3 100% op de zon aan het rijden 😍

En als voordeel dat de engie flow prijs deze maand voorlopig 3.7c/kWh lager ligt dan vorige maand. Dus nietmeer zoveel opleggen als je de EV van het net laadt.

Op de app van mn zonnepanelen, fusionsolar vind ik enkel "energie vandaag" en in de smart engie app vind ik er ook niets terug. K zal het in de komende dagen eens opzoeken/googlen 😉
In de app FusionSolar kom ik eerst op het schermpje met het huisje en de opgewekte energie op dat moment (weliswaar met een kleine vertraging) > ik tik op dat cijfer > dan kom ik bij de statistieken en heb ik bovenaan een menu met "dag - maand - jaar - levensduur"
Zo kan ik per gekozen periode de opgewekte energie zien.

Ow, ik zie het. Jij kijkt enkel op die eerste pagina. Wat jij zegt staat inderdaad onderaan.
Tik eens op het aantal kW dat hij nu aan het opwekken is of op dat balkje "statistieken" onderaan. Zo kom je bij de statistieken terecht.

Op de app van mn zonnepanelen, fusionsolar vind ik enkel "energie vandaag" en in de smart engie app vind ik er ook niets terug. K zal het in de komende dagen eens opzoeken/googlen 😉
Je kan daar ook de opwek per maand zien.
Bij Engie of mijn fluvius kun je de injectie per maand zien. Maar die komt wel minimaal 24h achter.

950 opgewekt, 580 geïnjecteerd.
Enkel de vrouw werkt thuis en ´vertikt´ het voorlopig om dan even tijd te maken om was, droogkast en afwasmachine op te zetten 🤷‍♂️

950 opgewekt, 580 geïnjecteerd.
Enkel de vrouw werkt thuis en ´vertikt´ het voorlopig om dan even tijd te maken om was, droogkast en afwasmachine op te zetten 🤷‍♂️
Daarmee gaat dat extern schermpje zich echt wel terugbetalen. No way dat mijn vrouw een app gaat opendoen om te kijken wat we aan het produceren zijn. Maar elke keer een 3000w in het groen zien staan en dát ook negeren, dat ga ik niet aanvaarden 😆

Daarmee gaat dat extern schermpje zich echt wel terugbetalen. No way dat mijn vrouw een app gaat opendoen om te kijken wat we aan het produceren zijn. Maar elke keer een 3000w in het groen zien staan en dát ook negeren, dat ga ik niet aanvaarden 😆
Haar al vaak gezegd, schijnt de zon, vanaf 9u dingen opzetten tot 17u.
Daarvoor heeft ze normaal gezien zelfs geen schermpje nodig 😀

Dan kom ik thuis tegen 17u30 en steekt net de was in, erna nog de droogkast, eten wordt gemaakt en afwasmachine zet ze aan als we gaan slapen...
Misschien is dat haar manier van zeggen dat ik wat meer in het huishouden moet doen.🤔

Helpt hier alvast niet echt.

Is haar auto volgeladen. Komt er een melding op haar smartphone. Kan het duidelijker?
Mij iets laten weten zodat ik de auto kan wisselen? Nee, liever 10 kW per uur aan de netbeheerder geven aan een terugleververgoeding van 2-3 cent per kWh. Het is ook een vorm van liefdadigheid.

Ze snapt toch al dat de wasmachine en vaatwas beter overdag draaien, maar wat doen we graag om 22u s'avonds? Juist, een lekkere cake maken.

Ik zie geen verbruik in mijn appa omdat ik geen verbruiksmeter heb.

Zonnepanelen sinds oktober/november. Vertegenwoordiger vertelde dat ik lees zal kunnen zien via de app.du heb vannacht nog een mail gestuurd dat ik nu pas zie dit ik mn verbruik niet kan zien. Benieuwd hoeveel dit zal kosten ...

Terug
Bovenaan