Zonnepanelen Topic

Nee ik weet niet welke leveranciers... ik zit zelf nog vast tot 1 juni 2021, en dan moet ik ook gaan vergelijken ....
maar zal hier wel specifiek naar op zoek gaan, en vragen of ik een vergoeding kan krijgen bij mijn nieuwe leverancier.

Eens opgezocht omdat ik toch benieuwd was en volgens mij bestaat het niet. Met de analoge teller kan je geen vergoeding krijgen voor uw overschot. Maar als jij het vind lees ik het hier graag!

Kan je me dan zeggen welke? Ik heb het allesinds nog nooit gezien. Enkel bij de digitale meter weet ik dat je er inderdaad wat voor gaan krijgen.

Bij mij hadden ze een fout gemaakt bij de aanvraag (bouwfirma) en ik had ook een dubbele teller dag/nacht. Ik heb dit dan zo snel mogelijk laten veranderen naar een enkele teller. In het algemeen is het zo dat als je toekomt met wat je genereerd, je beter een enkelvoudige hebt. Wisselen (gewoon de nacht teller deactiveren eigenlijk) ging dus perfect maar als je dat nu doet gaan ze denk ik een digitale komen zetten.
Tot 1 april word het omschakelen van dag/nacht naar nacht op de analoge meter aangepast want ze plaatsen geen digitale meter meer bij zonnepaneel eigenaars. Maar de vraag is wel als je het nu aanvraagd wanneer ze u in de planning zetten want 1 april is niet ver meer af en hoe druk heeft fluvius het dus kan zijn dat ze u na 1 april in de planning zetten en dan ontvangt u een digitale meter.

ok maar wat dan in mijn geval (terugdraaiende meter);

ik heb sinds het begin van mijn zonnepanelen en nieuw energie contract (bijna 1 jaar terug) , een 400 cijfers terug gedraaid.
dus ik ga enkel distributie tarief /prosu tarief moeten betalen. energie verbruik zelf zal 0 zijn.
maar ik heb wel 400 cijfers over geproduceerd..... moet ik hier dan ook nog eens op betalen? of moet ik echt dringend op zoek naar een contract waarbij ik hiervoor een vergoeding krijg?

Ofwel heb je een digitale teller en dan krijg je een vergoeding voor uw productie en betaal je voor hetgeen je van het net haalt. Ofwel heb je een analoge meter en verlies je de productie die je niet hebt opgesoupeerd tegen uw volgende jaareindfactuur. Die opties heb je, andere opties zijn er bij mijn weten niet.

Als het capaciteitstarief eraan komt en we worden 'afgestraft' voor te hoge piekafname. Zou die regel dan ook gelden in de andere richting? 'Afgestraft' worden op een te hoge vermogeninjectie?
Voorlopig is er nog geen "tarief" voor de vermogensinjectie voor een particuliere installatie van <10kw. Kan natuurlijk in de toekomst wel het geval zijn als extra manier om mensen richting batterijen te duwen.

Je moet hier niet voor betalen, maar je kan er ook geen vergoeding voor krijgen. Ik heb ook elk jaar overschot, niet veel aan te doen :) Ga ook niet speciaal extra beginnen elektriciteit te verbruiken gewoon om dichter bij 0 te geraken. Je hebt bv mensen die vollenbak elektrische vuren beginnen te gebruiken om het op te kunnen maken.
Ja dat doe ik dus ook niet. Ik heb een kennis die nu met die afschaffing elektrisch vuurtjes opzet als zijn zonnepanelen goed opwekken ipv zijn centrale verwarming te gebruiken. Zo'n meticuleuze micromanagement daar begin ik niet aan. Hij ging ook verplaatsbare airco's zetten ipv splitunits omdat hij in de zomer toch veel te veel elektriciteit genereerde en een zo klein mogelijk investering wilde doen om die energie niet te verspillen. Maar die persoon is serieus pissed-off zeg maar. Mijn pa was ook al slecht gezind dat ik dat gratis teruggaf en mijn tijd niet stak in het op 0 krijgen van mijn overproductie. Door vb in de winter ipv mijn warmtepomp een paar elektrische vuurtjes te gebruiken voor mijn woning te verwarmen.

De mensen vergeten ook altijd dat je toch nooit 100% van je energie kunt gebruiken.
En de mensen vergeten ook dat het prosumententarief niet meer hoeft betaald te worden. Dat compenseert toch ook al een heel stuk.
Dit gecombineerd met nog een 100 euro injectie ofzo, maakt het voor velen niet zo héél veel anders dan ervoor.

Letten op wasmachine, droogkast en vaatwas doet al vrij veel op jaarbasis.

Maar goed, laten we nu niet weer die discussie starten. We zijn nu eens een week verder in dit topic :)

De mensen vergeten ook altijd dat je toch nooit 100% van je energie kunt gebruiken.
En de mensen vergeten ook dat het prosumententarief niet meer hoeft betaald te worden. Dat compenseert toch ook al een heel stuk.
Dit gecombineerd met nog een 100 euro injectie ofzo, maakt het voor velen niet zo héél veel anders dan ervoor.

Letten op wasmachine, droogkast en vaatwas doet al vrij veel op jaarbasis.

Maar goed, laten we nu niet weer die discussie starten. We zijn nu eens een week verder in dit topic :)
Durf jij een droogkast en wasmachine op te zetten wanneer jij niet thuis bent dan?

Durf jij een droogkast en wasmachine op te zetten wanneer jij niet thuis bent dan?
Waarom niet? Een condensdroger met warmtepomp heeft een véél lager riscio dan de klassieke droogkasten. Die vlogen in brand omdat uw luchtafvoer vol met pluis zat, dat kan nu niet meer. Plus de temperatuur is veel lager.

Liever als ik niet thuis ben dan 's nachts en ik boven vast zit als de boel in de fik staat?

Heb hier geen 10kg brandblusser staan ofzo hoor om een dergelijk apparaat te blussen.
En gezien het hier houten roostering is, verwacht ik dat de helft weg is eer de brandweer hier is.

Waarom niet? Een condensdroger met warmtepomp heeft een véél lager riscio dan de klassieke droogkasten. Die vlogen in brand omdat uw luchtafvoer vol met pluis zat, dat kan nu niet meer. Plus de temperatuur is veel lager.
En die dingen verbruiken amper iets merk ik nu, voor mij in de maand maart: 8kWh in totaal..

Maar wel de meest afschuwelijke creatie volgens iedereen boven de 50. "Mijn vorige droogkast daar was de was mee klaar op nog geen uur tijd! Deze minstens het dubbel! Da werkt gewoon ni!"

Maar wel de meest afschuwelijke creatie volgens iedereen boven de 50. "Mijn vorige droogkast daar was de was mee klaar op nog geen uur tijd! Deze minstens het dubbel! Da werkt gewoon ni!"
Past ook in dat rijtje:
"Die vuile lucht moet bij u niet naar buiten? Waar gaat die rommel dan allemaal naartoe!!"

Nog mensen die last hebben van vogels onder hun zonnepanelen, en/of een oplossing weten?
Hier zitten er redelijk wat kauwen, continu met meerdere onder de panelen aan het kruipen, waarschijnlijk nesten aan het bouwen.
Enerzijds is het enorm irritant want die maken een ganse dag door lawaai dat we tot in huis horen (geklop), anderzijds weet ik natuurlijk ook niet of ze daar schade aanrichten.

Kan daar wel in volgen eigenlijk. Het is gewoon dikke bazaar.

In mijn vorige droogkast -> 30 minuten en dat voelde droog aan. In die van mijn tante erin gestoken 3 uur later nog bijna even vochtig... nest.

Waarom bij mijn tante omdat die erover aan het klagen was en ik geïntrigeerd was over wat het voordeel van de vernieuwing is. Ik gebruik zelf dus nog altijd een 20+ jarige droogtrommel en dat werkt goed. Spijtige is dat als ik goede zonopbrengsten heb ik de was buiten hang... dus eigenlijk werkt dat niet zo goed om uw eigenverbruik omhoog te duwen :p.

Nog mensen die last hebben van vogels onder hun zonnepanelen, en/of een oplossing weten?
Hier zitten er redelijk wat kauwen, continu met meerdere onder de panelen aan het kruipen, waarschijnlijk nesten aan het bouwen.
Enerzijds is het enorm irritant want die maken een ganse dag door lawaai dat we tot in huis horen (geklop), anderzijds weet ik natuurlijk ook niet of ze daar schade aanrichten.

Was bij mijn ouders ook, hebben gaas onder de zonnenpanelen gezet, dat heeft het verholpen :)

En die dingen verbruiken amper iets merk ik nu, voor mij in de maand maart: 8kWh in totaal..

Ongeveer 1,5 kWh per draaibeurt.
Bij ons draait die toch een 7x wekelijks of dus een 500 - 550 kWh per jaar.
Als je er daarvan 350 overdag kan ophalen, is dat toch ook weer mooi.

Was bij mijn ouders ook, hebben gaas onder de zonnenpanelen gezet, dat heeft het verholpen :)
Klinkt inderdaad wel als een deftige oplossing. Zelf gedaan of laten doen?
Ik sta er niet meteen voor te springen om op dat hoog dak te kruipen, en dan moet ik nog een manier vinden om dat stevig te bevestigen zonder schade aan te richten 😛. Is zo'n beetje zoals bij schoorstenen, van zodra dat maar een béétje los zit kruipen die kauwen er door.

Klinkt inderdaad wel als een deftige oplossing. Zelf gedaan of laten doen?
Ik sta er niet meteen voor te springen om op dat hoog dak te kruipen, en dan moet ik nog een manier vinden om dat stevig te bevestigen zonder schade aan te richten 😛. Is zo'n beetje zoals bij schoorstenen, van zodra dat maar een béétje los zit kruipen die kauwen er door.
Zelf op het dak gekropen 😅 Heb het zelf niet bezien maar het werkt goed wat ze gedaan hebben. Aan de panelen zal je dat wel redelijk kunnen vastmaken denk ik, weet alleen niet goed hoe het aan het dak is vastgemaakt.

Kan daar wel in volgen eigenlijk. Het is gewoon dikke bazaar.

In mijn vorige droogkast -> 30 minuten en dat voelde droog aan. In die van mijn tante erin gestoken 3 uur later nog bijna even vochtig... nest.

Waarom bij mijn tante omdat die erover aan het klagen was en ik geïntrigeerd was over wat het voordeel van de vernieuwing is. Ik gebruik zelf dus nog altijd een 20+ jarige droogtrommel en dat werkt goed. Spijtige is dat als ik goede zonopbrengsten heb ik de was buiten hang... dus eigenlijk werkt dat niet zo goed om uw eigenverbruik omhoog te duwen :p.
Het duur wat langer, maar hier is de was even droog en het is veel minder schadelijk voor de kleding die er in gaat.
De enige die ik ken waar het niet goed droog geraakt zijn mijn schoonouders, maar die hadden 300 EUR ecocheques dus hun droogkast mocht ook maar 300 EUR kosten. En dan maar klagen dat het niet even droog wordt als in hun Miele voordien.

Ongeveer 1,5 kWh per draaibeurt.
Bij ons draait die toch een 7x wekelijks of dus een 500 - 550 kWh per jaar.
Als je er daarvan 350 overdag kan ophalen, is dat toch ook weer mooi.
Tenzij je klein kinderen hebt snap ik dat niet
Mijn kledij gaat al jaren mee, 1 winter eens vaak droogkast (nieuwe) gebruikt en alles was ineens een stuk meer versleten

Gebruik dat nu enkel nog voor handdoeken en dekbed

Een dekbed is nu een van de weinige zaken die ik er niet in steek. Elke keer krijgt ge gewoon een vochtig bolleke terug.

Terug
Bovenaan