Vega
Well-known member
Reactie gekregen, nl.:Had begrepen dat hij het nog eens ging navragen aan z'n installateur om mijn antwoord te dubbelchecken.
Maar ik heb rechtstreeks naar SolarEdge gebeld om het na te gaan. (Wij zijn installateur hé)
Antwoord is dat SolarEdge geen software heeft voor deze batterij.
Kan dus niet aangesloten en geconfigureerd worden, zoals ik dus vermoedde.
Dus het was niet nodig dat hij het nóg eens na vroeg.
Maar dan zei hij: ik wil eens zien wat de reactie is.
Ik had het gewoon anders begrepen.
Dit klopt inderdaad, wij hebben er vandaag ook een mailing over gekregen. Mijn excuses voor de verwarring. De BYD battery is zeer nieuw in het gamma. We bieden hierbij een Hybrid Goodwe EH inverter aan. Zelfde monitoring via de Modbus energy meter in de Goodwe applicatie in plaats van die van SolarEdge.
Het voordeel van prijs/kwaliteit met de BYD batterij tegenover de LG Chem is in deze situatie stukken belangrijker dan het voordeel van de optimizers die Solaredge biedt. Moest er een paneel toch op een plek gelegd worden waar schaduwvorming kan zijn kan er hier apart een power optimizer worden voorzien.
De LG Chem 7kw is duurder en heeft minder piekvermogen en minder interessante subsidies. Ook is in uw geval een hoger piekvermogen interessanter dan een hogere opslag van 2kw.
Nieuwe offerte met de nieuwe omvormer:
Beschrijving van de installatie Aantal Stukprijs excl. BTW
Pakket panelen en omvormer (+ installatie) € 4.777,72
SunPower SPR-P3-375-BLK
Performance Serie - Uitzonderlijke garantie voor product, vermogen en service tijdens 25 jaar
Goodwe GW5000-EH
Hybride omvormer - 10 jaar productgarantie en rendement tot 97,6%
Bevestigingssysteem voor standaard dakpannen
Bevestigingssysteem welke voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen met 10 jaar garantie. Alle
profielen zijn vervaardigd uit Aluminium Alle dakhalen en schroeven zijn vervaardigd uit Inox
8 € 58,82 € 470,56
BAT BYD 5.1 kWh - Box Premium HVS
Module (2.56 kWh-102,4 V) + BCU+BASE incl. De regering heeft een jaarlijks budget vastgesteld
voor de toekenning van batterijpremies in Vlaanderen. Deze premie wordt toegekend binnen de
grenzen van de beschikbare middelen
1 € 3.617,93 € 3.617,93
BAT Home Meter - Modbus PROMO
Uitzonderlijke korting (tot 28/02/2021). Alleen geldig met de SolarEdge omvormer.
1 € 0,00 € 0,00
Kit reduction TURBO BATIBOUW - VIESSM - SUNP 20€ (fin - tot 28/03/2021) - BE only
Uitzonderlijke korting
8 € -20,00 € -160,00
Subtotaal € 8.706,21
Korting € -870,62
Totaal excl. BTW € 7.835,59
BTW (6%) € 470,14
TOTAAL
8.305,72€
incl. BTW
Wat denk je, correcte verklaring en prijs?
)
. En het is maart !!!
dat is ergens rond de 15de gebeurd.