Zonnepanelen Topic

90% die op baan is, weet niet wat hij verkoopt.
Moest je weten wat ik hele dagen zie aan offertes die fout zijn...

Denk dat het bij veel stront en misérie is hele dagen ook om de fouten er weer uit te halen.
En niet weet hoe te leggen. Dat heb ik gehoord van onze installateur. Heeft al veel troep mogen opruimen van anderen. Door de wind weggeblazen panelen omdat ze niet vastgeschroefd waren, uitgeslepen pannen en met siliconenkit toegeplakt, niet werkende installaties omdat voltages fout zaten,...

Hij nam echt zijn tijd om te informeren en controleerde alles voor start. Tot duurzaamheid pannen. Is jammergenoeg gestopt om medische redenen.

Ik geef hem nog de kans om zich te corrigeren en offerte recht te trekken :) Als hij zegt "dit gaat wel", tjah... Dan weet ik al dat ik daar geen bestelling moet plaatsen.
Haha ahja op die manier :) Ben ook wel benieuwd nu eigenlijk hahaha :)

@Raa

Het is soms erg idd hoor. Nu goed, nog 4 maand en de meeste prutsers zijn er hopelijk wel weer vantussen.

Offerte thuisbatterji die ik eens heb gekregen:
( heb nu een sunny boy 2,5 omvormer, 3850 wp denk ik in totaal)
BYD BATTERY-BOX PREMIUM HVS 5.1: 2877,75
SMA Sunny Boy Storage ( 3,7 kW): 1800
SMA Energy Meter: 322,44
Aansluiting/keuring: 567
totaal incl btw: 5901,22 euro

Ben er niet op in gegaan ( geen idee of dit een goede prijs is?). Is offerte van het bedrijf die onze zonnepanelen heeft gelegd ( via SOD, dus we hebben ze al te duur betaald, mar goed)).

Op bovenstaande zou je dan 5*300 euro subsidie krijgen?

*edit: ik zie dat ze aan 6% btw rekenen, maar is nieuwbouw... Dus t'zal 6736 euro incl btw zijn zeker?

Je moet die vraag niet stellen. Ik heb rechtstreeks naar SolarEdge gebeld. Er is geen software voor :rofl:

'k zou het al raar gevonden hebben dat wij dat niet gingen geweten hebben.
Wij hebben het grootste SolarEdge portaal van Vlaanderen...
Ik begrijp het antwoord niet, waarom zou je die vraag niet stellen ? Of wat heeft de software ermee te maken ?

Ik heb ook al vaak gedacht dat dit topic totaal niet meer over zonnepanelen gaat, maar welke splitsing zou je dan doen? Wat er wordt hier gesproken over zonnepanelen, digitale meter, capaciteitstarief, slimme sturingen & batterijen.
Het is allemaal wat verbonden met elkaar natuurlijk... Niet eenvoudig om het af te bakenen. Tenzij je hier het echt strikt beperkt tot zonnepanelen (+ batterijen?) en al de rest in een energietopic.
Het zal eerder een zaag en speculatie topic worden.
Nee ik ben het riedeltje ook al beu gelezen, en iedereen die zijn eigen verhaal rond het capaciteitstarief zit te verzinnen.

Ik begrijp het antwoord niet, waarom zou je die vraag niet stellen ? Of wat heeft de software ermee te maken ?

Had begrepen dat hij het nog eens ging navragen aan z'n installateur om mijn antwoord te dubbelchecken.
Maar ik heb rechtstreeks naar SolarEdge gebeld om het na te gaan. (Wij zijn installateur hé :) )
Antwoord is dat SolarEdge geen software heeft voor deze batterij.
Kan dus niet aangesloten en geconfigureerd worden, zoals ik dus vermoedde.
Dus het was niet nodig dat hij het nóg eens na vroeg.

Maar dan zei hij: ik wil eens zien wat de reactie is.
Ik had het gewoon anders begrepen :) .

Had begrepen dat hij het nog eens ging navragen aan z'n installateur om mijn antwoord te dubbelchecken.
Maar ik heb rechtstreeks naar SolarEdge gebeld om het na te gaan. (Wij zijn installateur hé :) )
Antwoord is dat SolarEdge geen software heeft voor deze batterij.
Kan dus niet aangesloten en geconfigureerd worden, zoals ik dus vermoedde.
Dus het was niet nodig dat hij het nóg eens na vroeg.

Maar dan zei hij: ik wil eens zien wat de reactie is.
Ik had het gewoon anders begrepen :) .
Dus als er software voor is dan werkt het wel?

Als SolarEdge beslist om software te maken, kan dit wel inderdaad.
Maar daarvoor ben je afhankelijk van SolarEdge.

Bij wijze van spreken tijdens het installatieproces moet je selecteren welke batterij je eraan hangt.
Als die niet in de lijst staat, gaat het niet werken.

Bekijk het als de driver die je nodig hebt op een PC om een apparaat te doen werken.

Offerte thuisbatterji die ik eens heb gekregen:
( heb nu een sunny boy 2,5 omvormer, 3850 wp denk ik in totaal)
BYD BATTERY-BOX PREMIUM HVS 5.1: 2877,75
SMA Sunny Boy Storage ( 3,7 kW): 1800
SMA Energy Meter: 322,44
Aansluiting/keuring: 567
totaal incl btw: 5901,22 euro

Ben er niet op in gegaan ( geen idee of dit een goede prijs is?). Is offerte van het bedrijf die onze zonnepanelen heeft gelegd ( via SOD, dus we hebben ze al te duur betaald, mar goed)).

Op bovenstaande zou je dan 5*300 euro subsidie krijgen?

*edit: ik zie dat ze aan 6% btw rekenen, maar is nieuwbouw... Dus t'zal 6736 euro incl btw zijn zeker?
Waarom zou je nog een Energy Meter plaatsen ipv een Home Manager, zeker op dat bedrag ?
Dat scheelt mss 300 EUR maar met de Home Manager kan je tenminste de installatie slim aansturen.

Waarom zou je nog een Energy Meter plaatsen ipv een Home Manager, zeker op dat bedrag ?
Dat scheelt mss 300 EUR maar met de Home Manager kan je tenminste de installatie slim aansturen.
Geen idee, dat is hetgeen ik voorgesteld heb gekregen van dat bedrijf. Maar ga het toch niet doen denk ik. Zeker met die 21% btw dan nog eens ook. Ben ik nog 5000 euro kwijt voor dergelijke installatie. En dan heb je nog 'maar' een batterij van 5,1.

90% die op baan is, weet niet wat hij verkoopt.
Moest je weten wat ik hele dagen zie aan offertes die fout zijn...

Denk dat het bij veel stront en misérie is hele dagen ook om de fouten er weer uit te halen.
Ik had hier ook de indruk dat een aantal verkopers die hier langskwamen niet zo geweldig op de hoogte waren. Soms dingen voorstelden die kant noch wal raakten. De twee beste offertes hier waren van twee no-nonsense leveranciers, geen ellenlange verkooppraatjes, correcte technische offerte, eerlijke antwoorden op de vragen die ik nog stelde.
Het grappigste was dat dat ook de twee goedkoopste offertes waren.

Mijne SMA sunnyportal is al 3 dagen niet meer bijgewerkt. Héél raar. Iemand al es meegemaakt?

Lokaal zijn alle waarden ok, device is connected. Op de sunnyportal zie ik wel wat hij momenteel aan het opwekken is (met vertraging natuurlijk) maar geen dagoverzichten meer van 16-18/3

Toestel al herstart maar komt geen verandering in.

Mijne SMA sunnyportal is al 3 dagen niet meer bijgewerkt. Héél raar. Iemand al es meegemaakt?

Lokaal zijn alle waarden ok, device is connected. Op de sunnyportal zie ik wel wat hij momenteel aan het opwekken is (met vertraging natuurlijk) maar geen dagoverzichten meer van 16-18/3

Toestel al herstart maar komt geen verandering in.
Bij mij is alles nu ok

Amaaaai, weer zwaar gekloot. Chanceke dat ik die digitale teller nog niet in huis heb. Wou voor een laadpaal verzwaring aanvragen van de kabel, maar dan komen ze die brol installeren dus zal nog even op 1 fase opladen worden.

Ik wilde het ook net posten. Schandalig. Maar nu dit uitkomt, denk ik wel dat men met een oplossing zal komen.

Eigenlijk is't allemaal kei grappig omdat het gewoon ongelofelijk is wat er aan het gebeuren is:
- Een digitale meter = een serieuze besparing voor de overheid/leveranciers/...,
- Tegelijk: de mensen die al braaf een digitale meter hebben laten installeren, worden financieel zwaar afgestraft.

:oink::oink::oink:

Alleen de mensen met zonnepanelen he, die mee gingen in het groene verhaal van de leugenaar regeringen. Ik zal dan ook nooit meer iets groen doen als het mij niet meteen goed uitkomt. Heb nu een hybride gekocht puur omdat het financieel aantrekkelijk is op de zaak, anders nooit. Ik ga hier ook een wallbox installeren, puur omdat die gratis was met de auto, anders altijd puur op benzine rijden en opladen bij de klant waar mogelijk.

Ik heb nu nog een terugdraaiende teller, dus moet nog niet veel klagen, maar wat sommige nu meemaken met hun zonnepanelen (digitale meter + warmte pomp) , dat vind ik schandalig.

Terug
Bovenaan