Geen idee. Ben ook niet goed dat die juist zouden komen doen. Daarom mijn vraag.Waarom meet de installateur van die panelen dat zelf niet?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee. Ben ook niet goed dat die juist zouden komen doen. Daarom mijn vraag.Waarom meet de installateur van die panelen dat zelf niet?
Ik zou dat eens vragen aan de installateur, die is toch ook ter plekke gekomen vermoed ik?Geen idee. Ben ook niet goed dat die juist zouden komen doen. Daarom mijn vraag.
Die is terplekke gekomen maar er werd daar niets over gezegd. Heel veel technische zaken werden niet besproken. Hij wilde weten waar onze zekeringskast was en hoe de bekabeling van het dak naar de zekeringskast zou komen. Alles van A tot Z zou door hun worden geregeld.Ik zou dat eens vragen aan de installateur, die is toch ook ter plekke gekomen vermoed ik?
Dat doet de technieker die de panelen komt installeren. Ik zie op hun site dat dat een service is die ze doen, maar ik had daar nu nog nooit van gehoord.Die is terplekke gekomen maar er werd daar niets over gezegd. Heel veel technische zaken werden niet besproken. Hij wilde weten waar onze zekeringskast was en hoe de bekabeling van het dak naar de zekeringskast zou komen. Alles van A tot Z zou door hun worden geregeld.
Na het ondertekenen van de offerte krijgen we het bericht dat er iemand langs zou komen om op te meten. Misschien om ons elektriciteitsnet klaar te maken om de panelen aan te koppelen?

Eerste keer dat ik zonnepanelen laat plaatsen, alles is nieuw voor mijDat doet de technieker die de panelen komt installeren. Ik zie op hun site dat dat een service is die ze doen, maar ik had daar nu nog nooit van gehoord.![]()

Thx voor je reactieAfhankelijk van het vermogen en de fasering van de omvormer is de kans groot dat de kabel tussen de grote en de kleine zekeringskast niet voldoet om al die zonnestroom over te sturen. Ik zou dus eerder denken dat die eerste kerel een kloefkapper is.
Er lopen veel cowboys rond in de zonnepanelensector die er de kantjes van aflopen met een "goed genoeg" mentaliteit. Bij mijn nieuwbouw heeft mijn elektricien ook moeten bellen om iets uit te leggen aan de "zonnepanelen elektricien" omdat die iets essentieel niet begreep.
HomeAssistant leest hier elke 30s uit rechtstreeks via Modbus TCP door middel van de Huawei Solar integratie (te vinden op HACS).Hier via HomeAssistant is het elke 5 a 10minuten een update. niet live live, maar ook niet historisch.
Binnenkort mag het eindelijk ook in België.Theoretisch kunnen ze dat misschien wel, in de praktijk maak ik me er geen zorgen. Ze gaan echt geen heksenjacht openen naar die paar mensen die een "stopcontact-zonnepaneel installatie" hebben.
Hoeveel van dat verlies zou daaraan liggen en hoeveel aan het weer? Hier vorig jaar 5.7mwh en tot nu toe maar 4.1mwh. Wetende dat het vanaf nu enkel maar minder wordt, wordt dat dus geen vette. Procentueel ga je volgens mij niet veel verliezen op het eind van het jaar door die wildgroei.Ik raak serieus ambetant van mijn buren.
Mijn panelen liggen op de grond in weide. Die wappies snoeien allemaal hun bomem en hagen niet.
Ik snoei bomen en hagen dus wel en het is altijd "moet ik ze meenemen". Neenee, we doen het zelf wel.
Beuenhagen van 5m hoog ondertussen. Eiken die 3-4m over de draad groeien. Die panelen zitten de helft van de tijd in de schaduw van buren.
Waar we vorig jaar nog 8.5KWh hadden, gaan ze dit jaar op 7-7.2kwh uitkomen. En dat met 11kwp ZO...
Hoe moeilijk is het nu om 1x per jaar een halve dag je bomen of hagen wat te snoeien...
Hoi,Hey allemaal, even een korte vraag. Ik heb al een hele tijd problemen met 1 van mijn panelen waarbij het paneel zelf maar een fractie van de andere panelen lijkt op te brengen. Ik heb meermaals een afspraak proberen vast te leggen met de installateur van de panelen maar het werd altijd op de lange baan geschoven. Nu had ik toch eindelijk een afspraak vast, komen ze natuurlijk opdagen wanneer ik niet thuis ben terwijl afgesproken was dat ze op een bepaald uur zouden langskomen als ik er ook was.
Mijn vrouw was wel thuis maar die wist niet wat er moest nagekeken worden. Het waren ook blijkbaar 2 Spanjaarden die geen Engels konden. Die mannen hebben dan iets gedaan maar het paneel brengt nog steeds maar een fractie op. Ik heb wel gemerkt dat het paneel op een aparte string is gezet (1.0) terwijl het vroeger gewoon 1 string was en het paneel het derde in de reeks was. Je ziet ze ook van 1.1.2 naar 1.1.4 gaan nu.
Iemand weet wat hier aan de hand is ? Waarom ze dat bvb gedaan zouden hebben en wat de originele oorzaak zou kunnen zijn (optimizer kapot ?)
![]()
Ik heb de voorbije een paar firma's laten komen voor offertes voor zonnepanelen en airco's
...
Mag op zoveel meter van je kast staan als je wil.extra vraag:; de vertegenwoordiger van firma 3, dacht dat de omvormer, op max 5 m moet zijn van de hoofdzekeringskast.
op het internet lees ik achter 10m.
Mag op zoveel meter van je kast staan als je wil.
De spanningsval mag gewoon niet te groot zijn. Anders krijg je sneller uitvallen van de omvormer. Maar die is op te lossen door een dikkere voedingskabel te trekken.