Mijn verhaal is al wel geweten niet? Kort samengevat ..
19 jaar: Eerste jaar unif: Niet geslaagd. Herexamen voor 'alles'.
20 jaar: Eerste jaar unif: Opnieuw niet geslaagd. Alweer herexamen voor 'alles'. Tot iedereen z'n verbazing was ik na herexamens alsnog geslaagd (wat een vergiftigd geschenk was

)
21 jaar: 2de jaar unif: Niet geslaagd. Herexamen voor 'alles'.
22 jaar: 2de jaar unif: Opnieuw niet geslaagd. Alweer herexamen voor 'alles'. Herexamens geskipt en het opgegeven. Ik was mentaal letterlijk pieredood.
Ik voelde mij ne waardeloze nietsnut en ik was ook van plan zelfmoord te plegen. Maar net toen kreeg ik een brief in de bus van een ex-liefje. (Dat was uitgeraakt tussen ons, omdat haar ouders haar 4 jaar daarvoor te jong vonden zijn voor een relatie). Swoit terug een relatie aan gegaan maar ik was eigenlijk één hoopje ellende en ik was eigenlijk niet klaar voor een nieuwe relatie. Ze heeft mij echter volop gesteund en mij ook gepusht om het toch opnieuw te proberen (hoge school ipv unif) ipv te gaan werken. En mij "chronisch / non stop" ingeprent dat ik gene loser ben of was.
Lang verhaal kort: Ze heeft mij terug op de rails gekregen, en ik was eigenlijk glansrijk geslaagd voor mijn 1ste jaar hoge school (en zo fier als een gieter). Ik had ook weer vrienden (die had ik ook niet meer). Eigenlijk ging alles terug goed. Mijn zelfvertrouwen was terug. Helaas is onze relatie toen gestrand (het is complex maar de schuld was zo'n beetje fifty fifty).
Ik heb toen echter nog ne laatste afscheids / haatbrief gekregen van haar met daarin mmm het kwam er op neer dat ze zei dat ze gelogen had, dat ik weldegelijk ne dikke vette loser was en ik toch gewoon van de brug moest springen. Met eveneens nog als extra motivatie: Waar wacht je op Makila? Spring!
Ik was en ik ben nog steeds 'verward'. Ik heb het er 28+ jaar nog steeds moeilijk mee. Ik heb toen wel ergens ne mentale klik gemaakt. Ik heb even in de spiegel gekeken en gezegd: Wie maakt wie wat blaasjes wijs? En waar ben ik toch mee bezig? En ik heb eigenlijk nooit meer om gekeken.
Mormel heeft natuurlijk ook Autisme zoals ik dan heb je meer depressieve gedachten, dan "Normale" mensen.
Ik ben meermaals getest en daar komt steeds uit: Makila heeft geen autisme. Maar ik heb blijkbaar wel (en ik merk dit ook in praktijk) een hoog cognitief empatisch vermogen. (in het echte leven)