Wu-Tang Clan

Classic Artists Wu-Tang Clan

Voor mij is deze tot nu toe tegenvaller,enfin ik vind het niet slecht maar had er meer van verwacht.
Heb de eerste 3 albums ondertussen beluisterd,debuut album vond ik nog vrij aangenaam en r(a)uwer.
Tweede (dubbel album Wu-tang Forever) vind ik te old school,weinig tracks die me konden boeien.
Mis een beetje de agressiviteit,maar dat was waarschijnlijk bewuste keuze omdat ze niet mee wouden gaan op de golf van de gangsta rap van de westside.

Zal zeker en vast volledige discografie van de groep afmaken en hier en daar eens solo project meepikken.
 
Voor mij is deze tot nu toe tegenvaller,enfin ik vind het niet slecht maar had er meer van verwacht.
Heb de eerste 3 albums ondertussen beluisterd,debuut album vond ik nog vrij aangenaam en r(a)uwer.
Tweede (dubbel album Wu-tang Forever) vind ik te old school,weinig tracks die me konden boeien.
Mis een beetje de agressiviteit,maar dat was waarschijnlijk bewuste keuze omdat ze niet mee wouden gaan op de golf van de gangsta rap van de westside.

Zal zeker en vast volledige discografie van de groep afmaken en hier en daar eens solo project meepikken.
De solo projecten die hier gepost werden zijn veel beter dan wu tang forever. Ik vind die ook maar zo zo.. De eerste cd vind ik goed, maar de 2de is niet mijn ding.
The W ook geen grote fan van.
Iron flag is dan wel weer nice.

Hun laatste album die een paar jaar terug uitgekomen is vind ik dan wel weer 1 van de betere.
Killah beez the swarm vind ik ook wel nog een mooi zijproject.

Nu ik was wel grote ODB fan dus de albums na zijn dood vond ik sowieso wat minder.
 
Ik ben dus niet zo'n heel grote hiphop luisteraar en als ik het al opleg, is het meestal de instrumentale kant. Vanuit mijn interesses in elektronische muziek ben ik ook meer enthousiast over productie dan het rapping.

M.a.w. The Wu Tang Clan is mij dus grotendeels onbekend (36 Chambers ooit wel eens opgelegd). Bedankt voor de mooie opsomming aan essentials uit het oeuvre, incl. het solowerk, @PolletPoulet_OG!

Ik ben nu eens door Liquid Swords aan het gaan, en kom ik nu ook weer geen sample tegen dat een andere artiest in mijn platenkast heeft gepikt (Killah Hills skit):
 
Wow dat is lang geleden. Doen Dusk en Blackdown dit projectje nog steeds?

Edit lol nieuwe burial ook ofwa.. moet echt dringend inhalen
 
Gaan we eigenlijk 2 weken Wu-Tang doen? Ik ben pro-2-weken voor de duidelijkheid. Ik heb het momenteel nogal druk met werk, en ik kan blijkbaar niet aandachtig naar hip hop luisteren tijdens mijn werk :unsure:.
 
Wow dat is lang geleden. Doen Dusk en Blackdown dit projectje nog steeds?

Edit lol nieuwe burial ook ofwa.. moet echt dringend inhalen
Beweert ge nu dat LHF eigenlijk een ander pseudoniem van Martin Clark is? AFAIK zijn die mannen altijd anoniem gebleven, maar wel dus apart van D&B...

Soit,weer off-topic aant gaan.

Liquid Swords was goed. Wel heel donker, qua sound vre 'murky' en zo veel geluiden en effecten die wat wringen in het geheel gelijk. Dat laatste bedoel ik positief, want dat creëert inderdaad zo'n heel ijzige sfeer.

Die mannen waren sterk beïnvloed door oa horror films zeker?
 
Beweert ge nu dat LHF eigenlijk een ander pseudoniem van Martin Clark is? AFAIK zijn die mannen altijd anoniem gebleven, maar wel dus apart van D&B...

Soit,weer off-topic aant gaan.

Liquid Swords was goed. Wel heel donker, qua sound vre 'murky' en zo veel geluiden en effecten die wat wringen in het geheel gelijk. Dat laatste bedoel ik positief, want dat creëert inderdaad zo'n heel ijzige sfeer.

Die mannen waren sterk beïnvloed door oa horror films zeker?
Door kungfu films :p
 
Deze morgen Liquid Swords door mijn oren laten rammen.
Vrij goed album inderdaad,toch wel leuke tracks op te vinden,vooral in't middenrif van het album.
 
Buddha Monk "The Prophesy" vond ik destijds wel goed album in de periferie (homie van ODB).
Wel wat uitgewu't. Dinsdag Madonna ?
 
Wu-Tang Clan is niet echt mijn ding op enkele nummers na zoals 'Severe Punishment' en 'The City', om er twee te noemen van hun tweede album.
Vreemd genoeg kan ik N.W.A beter appreciëren.
Klasse wel hoe die mannen de teksten aan elkaar zetten en hun verhaal vertellen met een beat erbij.
 
Liquid swords staat al jaren in mijn lijst. Als die naar voor wordt ge-shuffled, denk je dan dat ik skip? NEVER.
Zalig album! Onderstaande Tiny Desk Concert van GZA 😍. Enter the 36 chambers en Blackout! zijn vaste waardes in mijn playlist, maar bijvoorbeeld "Only Built 4 Cuban Linx" is voor één of ander reden niet mijn ding.

Edit: Shiftyke heeft het vermelde Tiny Desk concert gisteren gepost :p.
 
Wu-Tang Clan is niet echt mijn ding op enkele nummers na zoals 'Severe Punishment' en 'The City', om er twee te noemen van hun tweede album.
Vreemd genoeg kan ik N.W.A beter appreciëren.
Klasse wel hoe die mannen de teksten aan elkaar zetten en hun verhaal vertellen met een beat erbij.
N.W.A. kan je niet vergelijken met WTC natuurlijk, de eerste is vollen west-coast gangsta rap. De tweede is New York hip-hop met een verhaal en een lauwe beat. WTC is trouwens ook één van de weinige die nooit deel hebben genomen met het east en west verhaal. Heel die periode bleven zij gewoon hun eigen ding doen, ze deden projecten met beide kusten.
 
Precies maar weinig mensen die het aandurven.
Ik kan het enkel maar iedereen aanraden om dit eens kans te geven. Dit zijn artiesten die genres overstijgen door puur craftmanship. Een beetje zoals the Stones, misschien niet uw genre maar onmiskenbaar talent en craftmanship.
 
Precies maar weinig mensen die het aandurven.
Ik kan het enkel maar iedereen aanraden om dit eens kans te geven. Dit zijn artiesten die genres overstijgen door puur craftmanship. Een beetje zoals the Stones, misschien niet uw genre maar onmiskenbaar talent en craftmanship.
Ik ga volledig akkoord. Ik had meer animo verwacht om eerlijk te zijn. :unsure:
 
Precies maar weinig mensen die het aandurven.
Ik kan het enkel maar iedereen aanraden om dit eens kans te geven. Dit zijn artiesten die genres overstijgen door puur craftmanship. Een beetje zoals the Stones, misschien niet uw genre maar onmiskenbaar talent en craftmanship.
Het is natuurlijk ook een beetje hun eigen schuld he, ze zeggen letterlijk Wu-Tang Clan ain’t nuthin' to f–k wit :unsure:
 
Ahja juist was aan die 2de begonnen maar dan viel het internet weg dus weet ook niet meer waar em gestopt is. Vond het niet slecht, eerste was wel beter maar vond samples hier beter geintegreerd.

Misschien doe ik er nog de derde bij na mijn examens. Zijprojecten gaak zo laten want ik heb nu al geen idee wie welk stuk heeft gedaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan