Wu-Tang Clan

Classic Artists Wu-Tang Clan

Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Aw yes, de eerste hiphop artiest die we aandoen in deze reeks. Het werd tijd!

method-man-n-a-plus-de-nouvelles-du-wu-tang-clan.jpg


Dit collectief uit Staten Island zette begin de jaren 90 de hiphop (en muziek)wereld op zijn kop met hun debuut 'Enter The Wu-Tang (36 Chambers)'. Wat ze brachten was voor die tijd ongehoord, het was rauw en gevaarlijk, maar ook zeer intelligent en met crazy hooks... De jaren daarna volgden een pak (geniale) zijprojecten en een reeks nieuwe albums. Het grote producingbrein en bekendste gezicht van de groep is RZA, maar elk lid heeft zijn eigen skills waardoor het Wu-Tang Clan nog steeds de enige hiphopgroep is die zowel collectief als in het aparte solowerk tot het rijk der classic albums wordt gerekend.

Heel benieuwd wat dit zal geven met al die classic rockers hier.

Meer info:
 
Als we full on gaan met alle zijprojecten, zijn we tegen 2029 klaar :)
 
Geniaal in de periode 93-99 daarna was het vooral Ghostface die relevant bleef. Zeker een klassieke artiest. Maar hiphop is a young man's game, het merendeel is in de dollarval getrapt en is te lang blijven rappen wat hun status wat heeft besmukt.
 
De groep die me verslaafd heeft gemaakt aan hiphop. Mijn grootste favoriet was ODB en natuurlijk Method Man
 
Als iemand al eens wilt meegeven wat de classic albums zijn? Ik heb hier en daar wel eens een hip hop plaat geprobeerd maar meestal ben ik dat na 5 liedjes beu. Wu Tang heb ik wel nog niet gehoord
 
wat een verschil met de vorige classic artist. Net hun eerst album beluisterd en dit smaakt naar meer. Doet mij dromen van met zo een boombox op de schouder in L.A. rond te lopen. Het klinkt ook zonder die boombox best boomy, maar daar gaan ze voor, denk ik.

De stijl van rappen is ook zo anders dan wat nu de trend is. Old school. Kijk uit om naar de rest van hun discography te luisteren morgen. Dit gaat misschien wel de beste van de classics zijn voor mij tot nu toe.
 
New York, het is van de donkere andere kant. :unsure:

Blij dat je het goed vindt! Nog nooit beluisterd?
Oeps :unsure: heel dat east side west side gedoe nooit gevolgd. Wat is het kenmerkende verschil?

Method Man herkende ik wel ergens van, maar het is net te oud voor mij om vaak op de radio gehoord te hebben. Ben van 1992 en hun album 1993, daarna waren ze waarachijnlijk niet meer radio-waardig?

Eerlijk wel fan van het rauwe geluid, dat had ik niet meteen verwacht. De mix/master is imo nog steeds on point, dat belooft voor de latere albums.
 
ODB "Nigga Please" een sloppy meesterwerkje
Ghostface "Hidden Darts" mixtape met zeldzame tracks waar hij hongeriger klinkt dan op de albums
 
Ver weg van mijn comfortzone, maar via het album van @NDEFCB ben ik toch aan het ontdekken geslagen.

Lukraak het nummer C.R.E.A.M. opgezet en dat bevalt me nog wel. Ik heb wel vaak van de band gehoord en ik herinner me nog een klasgenoot die regelmatig een hoodie droeg van Wu-Tang Clan. Maar ik was in die periode al aan het opschuiven naar zwaardere gitaren, dus ik leed aan tunnelvisie die uitstappen naar andere genres afblokte.

Ik zal hier verder nog wat volgen om te horen wat me nog bevalt.
 
Ik vond dat Gravel Pit liedje nog wel leuk als dat clipje eens op tv kwam, met zowat de helft van de lyrics gecensureerd :unsure:

Veel verder als dat gaat mijn kennis niet, ligt ook nogal ver uit mijn comfortzone, ga nog kijken of ik dat een volledig album kan volhouden :p
 
Ik vond dat Gravel Pit liedje nog wel leuk als dat clipje eens op tv kwam, met zowat de helft van de lyrics gecensureerd :unsure:

Veel verder als dat gaat mijn kennis niet, ligt ook nogal ver uit mijn comfortzone, ga nog kijken of ik dat een volledig album kan volhouden :p

Dat was hier, denk ik, toen zowat de grootste hit van hun. Heb the W, waar dat opstond, toen wel redelijk grijs gedraaid.
Het is toch iets waar je echt moet inkomen/voor zijn, nu luister ik dat ook nog amper.

Of RZA de bekendste is, durf ik wel zo nog niet te zeggen. Hij is wel "leider", maar denk dat meer mensen (in Europa) Method man kennen.
Enfin, zo denk ik dan door zijn films en N2gether now met Limp Bizkit :p

Dat verhaal van ODB zijn ontsnapping ook nog es gaan opzoeken omdat ik het vergeten was


In October 2000, he escaped from his court-mandated drug treatment facility and spent one month as a fugitive. During his time on the run, he met with RZA and spent some time in their recording studio. He then appeared onstage at the Hammerstein Ballroom in New York drinking from a bottle at the record release party for The W, the third Wu-Tang Clan album.[citation needed] In late November 2000, while still a fugitive, he was arrested outside a South Philadelphia McDonald's (at 29th and Gray's Ferry Ave.), after he drew a crowd while signing autographs. He spent several days in a Philadelphia jail and was later extradited to New York City.

Wa ne kerel :laugh:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan