Sorry, maar ik moet hier écht eventjes stoom aflaten.
Ruim een week later en nu heb ik dus nog steeds geen
zichtbare prijsverlaging. Dit is geen grap. Niet omdat de klantenservice niet reageert, wel omdat hun verouderde systeem gewoon zo "verouderd" is dat je dit gewoon niet kan geloven. Echt waar, wat hieronder allemaal geschreven staat is geen grap.
Probeer
NOOIT, ofte
NOOIT zelf je prijs te verlagen op Immoweb, want dan kun je je hele zoekertje opnieuw aanmaken omdat je oude prijs anders gewoon
niet wordt getoond (tenzij je dat niet erg vindt, maar allee, ik denk nu dat 99% van de verkopers toch graag tonen hoeveel ze van hun prijs hebben afgedaan?)
Je moet dus blijkbaar van de eerste keer de klantenservice contacteren. Verlaag je tóch zelf je prijs, kunnen zij enkel jouw
verlaagde prijs nog verlagen en dus kun je weer helemaal van vooraf aan beginnen.
Na ettelijke pogingen waarin er niets veranderde en er maar niet duidelijk werd wat juist het probleem was, moest ik bovenstaande dus uitvoeren (zoekertje opnieuw aanmaken). Nu, alsof dit nog niet omslachtig en belachelijk genoeg is, pas op... nu komt het... zijn ze er zelfs hierna,
nog stééds niet in geslaagd om die verdomde prijswijziging te tonen. Hierdoor heb ik op minder dan 24 uur tijd (op
hun verzoek) mijn zoekertje voor de
tweede maal opnieuw mogen aanmaken, en en, op dit moment gaat het gepruts gewoon verder, want telkens er iemand aan mijn zoekertje bezig is krijg ik daar mail van. Afgelopen uren zeker zo een stuk of 5 mails gekregen, en sinds de tweede poging opnieuw een paar mails (nu net nog één, ik denk de derde). Ik ga af en toe zelf kijken om te zien of de moeilijkste IT-opdacht ooit volbracht is, maar nee,
nog steeds geen zichtbare prijsverlaging te zien.
(Ben "gelukkig" ook zo slim geweest in mijn beschrijving te zetten dat de regelmatige prijsveranderingen en herpublicaties aan Immoweb liggen, want het is nu ook niet dat je op deze manier een hele goede indruk maakt als verkoper.)
Ik heb ze klaar en duidelijk gezegd dat als het uiteindelijk wéér niet lukt, ik alles offline ga halen en hun platform definitief links laat liggen. (Heel jammer van het geld, maar ja.)
Ik zou iedereen dan ook willen vragen om serieus na te denken eer je hier iets gaat opzetten, en vooral op zoek te gaan naar betere alternatieven.
"Ja maar, meer bezoekers, blabla", ja, maar als niemand iets doet, gaat er nooit iets veranderen. Immoweb is echt verschrikkelijk en het wordt echt hoog tijd dat iedereen deze zwaar verouderde én ook nog eens overpricete rommel links laat liggen. Ze maken zichzelf ook echt compleet belachelijk bij de verkopers, maar ja, wat doet het ertoe als mensen dit blijven gebruiken en er (veel te veel) voor blijven betalen?
Zimmo is pakken beter en ikverkoopuitdehand.be ziet er op het eerste zicht ook niet slecht uit.
Al deze f#%@$ng miserie voor een zichtbare prijsverlaging. Dit houdt je toch gewoon niet voor mogelijk.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.