Cancel culture strikes again.
219 likes, 200 comments - la_cucina_belga op January 3, 2022: "⭐⭐WHY IS THE SILENCE SO LOUD⭐⭐ Lieve vrienden, de voorbije dagen kreeg ik heel wat berichtjes van mensen die zich zorgen maakten om mij. Ik kan jullie verzekeren dat alles ok is 👍. Je zal misschien gemerkt hebben dat mijn account...
www.instagram.com
Iemand die ik ken. Iemand die door een depressie in een rolstoel is geraakt en door oa te koken daaruit is geraakt.
Hij maakte altijd wat flauwe grapjes.
2 weken geleden door in een Chinees gerechtje de "r" door de "l" te vervangen.
Post wordt gedeeld door "anti-racisme"-kanaal.
Met gevolg dat de paar partners waar hij mee werkte bestookt werden. Hij werd bestookt door haat-berichten langs alle kanten.
In die mate dat hij zelfs oa daardoor de handdoek in de ring gooit nu.
Dit is nu eens het toon voorbeeld van wat heel dit woke-klimaat te weeg brengt.
Mensen menen dat bij het minste wat zij als racisme zien, de mensen aan een schandpaal te nagelen een legitieme strategie is.
Foute woordmopjes zijn een drama. Maar een gerichte haat-campagne is geen probleem voor deze mensen die voor "inclusiviteit" zijn. Voor een "warme samenleving" waar iedereen zich thuis voelt.
Als je denkt als hen natuurlijk.
Ze mogen er heel fier op zijn. Iemand die zo hard heeft moeten vechten om uit zijn rolstoel te geraken en de moed te vinden er over te praten, zo neerhalen.
Echt knap werk, maar ach wat maakt het. Het is maar een "witte hetero man".