@KnightOfCydonia
Elke keer die verontwaardigdheid dat uw visie als Islamofoob wordt bestempeld, maar bij elke discussie die over moslims of Islam gaat in dit forum zijn er van u meerdere paragrafen over hoe erg het wel niet gesteld is met de samenleving door de Islamisering. Ge hebt hier zelfs eens zitten dwepen met "The strange Death of Europe" van Douglas Murray, een boek dat stelt dat de Europese samenleving ten onder zal gaan door immigratie. Niet iets wat ik als een gematigd standpunt zou beschouwen ..
Een boek waar ik het niet helemaal mee eens ben, ik zie graag meer cijfers en dat boek is inderdaad in te grote mate emotioneel, maar het legt wel de vinger op een aantal pijnlijke wonden. Je kan zeggen wat je wilt, maar ik passeer voor mijn werk nog af en toe bij Brussel-Noord en een paar andere gure buurten van Brussel, ik zat ten tijde van de aanslagen in Brussel gedurende enkele weken dagelijks op diezelfde metrolijn (weliswaar in de andere richting, maar detail). ik zie ook meer en meer hoofddoeken in het straatbeeld in mijn stadje in Limburg.
De teloorgang is zichtbaar en voelbaar.
Maar mooie aanval op de man in plaats van op de bal in deze discussie. Dit ging eerst over héél andere zaken: mensen cancellen omdat ze kritiek hebben op burka's en hoofddoeken. Geen zin om hier naast het hoofddoekendebat ook nog eens het hele immigratiedebat te voeren.
Laten we wel wezen: als mevrouw Meilandt nonnen met pinguïns had vergeleken, dan had er geen haan naar gekraaid, maar oh nee, ze heeft d de moslims beledigd... ze moet misschien blij zijn dat ze geen doodsbedreigingen krijgt.
De ironie van andere mensen te beschuldigen van 'labeltjes gebruiken' terwijl ge ze benoemt als 'regressief links' en 'politiek hypercorrect' in dezelfde zin, lol. Haja maar dat zijn 'feitelijke beschrijvingen', Islamofoob genoemd worden natuurlijk niet. Volgens uzelf dan. Handig wel zo.
Ook oneerlijk om te stellen dat het enkel gaat omdat ge kritiek zou hebben want het is niet eens dat uw kritiek geen grond van waarheid bevat, maar ze is vaak heel erg dramatisch en geëmotioneerd. Ik heb in deze post toch ook kritiek op het conservatieve gedachtegoed van de Islam en ik ben er vrij zeker van dat niemand mij hiervoor als Islamofoob gaat wegzetten hoor.
Gemakkelijk toch hé, de uitleg wegknippen die ik gegeven heb waarom ik regressief verdedigbaar vind en Islamofobie niet.
Neem de woordelijke oorsprong van die begrippen:
Regressief? mensen die zorgen voor meer Islam in deze samenleving zorgen actief voor een achteruitgang van rechten waar progressief links vroeger mee voor gestreden heeft, waar je vroeger progressief links had, heb je nu dus daarnaast ook regressief links: de politieke incarnatie van de paradox van de tolerantie.
Islamofobie? Nogmaals: een fobie impliceert irrationele angst, en dat is hier eenvoudig weg niet van toepassing. Angst voor verdere islamisering kan zéér rationeel zijn als je de gevolgen ervan ziet.
Mag ik misschien eens vragen wat gij zelf onder het label Islamofoob verstaat eigenlijk?
Een orwelliaanse term waarmee men kritiek op de islam tracht af te doen als irrationele haat of zelfs racisme - omdat veel moslims natuurlijk omwille van geografische redenen/afkomst niet blank zijn - en zo critici monddood trachten te maken, terwijl die kritiek vaak ofwel terecht is, ofwel hoewel misschien niet "proper" wél gevrijwaard onder de vrijheid van meningsuiting. Blasfemie moet kunnen bijvoorbeeld, zelfs al vind je het niet netjes.
Dat laatste past natuurlijk bij uitstek in deze thread over het woke gedachtegoed, woorden herdefiniëren, betekenissen van bestaande begrippen uithollen, ...