WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Ik vind dat ploeggevoel bij de vrouwen altijd de max. Is het nu in het wielrennen of in basket, die hangen precies echt veel meer aan elkaar dan bij de mannen.

Vas en Kopecky WK. Een betere dag bestaat niet :love:.

Ghekiere, Justine... Damn. Drietal jaar renster en mag Lotte' titel voor een aanzienlijk deel op haar naam schrijven.

Renaat zonet bij Lotte: "Zou je de titel opdragen aan iemand?"
Een vraag eerder over haar moeilijke jaar.
Lotte is dan nuchter genoeg om daar niet op te reageren en datgene privé te houden. Klasse!
Waarom moeten onze journalisten zo geilen op emotionele reacties?
Renaat heeft toch wat afgedaan bij me.

niet gezien maar dat is echt beneden alle niveau zo een vraag... Schandalig...

Heb wel meerdere rare dingen gehoord. Was plots bezig over hoe rap de mannen over een bepaald deel gereden met de woorden: Zij rijden hier xx km/h gemiddeld en de profs reden er aan 40 km/h gemiddeld over.

Like what? Precies of die toppers zijn geen profs, er gaan veel prof mannen zweten als ze eens een toertje met Lotte gaan doen.

niet gezien maar dat is echt beneden alle niveau zo een vraag... Schandalig...
Niet alleen de kennis is beneden alle professionele peil bij enkele commentatoren, zowel de tact en hier was het frappant.
Kvloekte naar Schotte tegen de tv. De eerste keer dat hij me zo fel ergerde en een klap verdiende.

Uit curiositeit de vorige Belgische WK erbij gehaald en haar tegenstanders.
Op PCS staan alleen maar nationale- en WK-resultaten. Reden die toen alleen maar NK' en WK'?
Heb wel meerdere rare dingen gehoord. Was plots bezig over hoe rap de mannen over een bepaald deel gereden met de woorden: Zij rijden hier xx km/h gemiddeld en de profs reden er aan 40 km/h gemiddeld over.

Like what? Precies of die toppers zijn geen profs, er gaan veel prof mannen zweten als ze eens een toertje met Lotte gaan doen.
Dat betwijfel ik.
Heb het enkele jaren geleden eens opgezocht, een RVV bij de elite dames en de mannen junioren.
De winnares van een of andere editie zou niet eens gewonnen hebben bij de junioren mannen.
Zo'n andere manier van koersen is dat nu ook weer niet bij die twee categorieën, denk ik.
Een Valverde kan wel zeggen dat Van Vleuten goed meedraait op training, maar hij zal nog lief geweest zijn.

Niet alleen de kennis is beneden alle professionele peil bij enkele commentatoren, zowel de tact en hier was het frappant.
Kvloekte naar Schotte tegen de tv. De eerste keer dat hij me zo fel ergerde en een klap verdiende.

Uit curiositeit de vorige Belgische WK erbij gehaald en haar tegenstanders.
Op PCS staan alleen maar nationale- en WK-resultaten. Reden die toen alleen maar NK' en WK'?

Dat betwijfel ik.
Heb het enkele jaren geleden eens opgezocht, een RVV bij de elite dames en de mannen junioren.
De winnares van een of andere editie zou niet eens gewonnen hebben bij de junioren mannen.
Zo'n andere manier van koersen is dat nu ook weer niet bij die twee categorieën, denk ik.
Een Valverde kan wel zeggen dat Van Vleuten goed meedraait op training, maar hij zal nog lief geweest zijn.

Ik bedoel niet met de toppers, nu de afstanden zijn ook wel anders dus moeilijk te vergelijken. Maar bij de mindere profs van het peloton zou ik wel eens benieuwd zijn.

Zoals @SnakeGodRovinin aanhaalt is dat heel onwaarschijnlijk

Lotte heeft er 4u02 over gedaan, beloften gisteren in slechter weer 4u04

En de beloften hebben rondje extra gereden he

TT was exact even ver, 4min verschil

Lotte heeft in juni een lokale wedstrijd met junioren meegedaan en daarin was ze 22e

Ludwig is toch ook een gigantische sleeper. Als ze niet probeert te ontsnappen doet ze nooit kopwerk.
Das ook wel een beetje geweten maar ze was eerlijkheidshalve niet alleen, hoeveel kopbeurten heeft Vollering vandaag gedaan waar ze écht niet anders meer kon? Geen denk ik...

Dat die mindere goden als Ludwig en Deignan hier wat pokeren is ergens niet meer dan normaal, zij weten zelf goed genoeg dat ze 1v1 gewoon tekort komen. Maar dat Vollering als gedeeld topfavoriete pertinent weigert van ook maar 1 poot uit te steken terwijl al de rest incl. Kopecky en Van Vleuten wel gewoon hun deel doen in de 'achtervolging' op Chabbey dat vond ik echt beneden alle pijl.
Ook dat ostentatief omkijken bij het ingang van de laatste ronde van "Oei, waar zit Van Vleuten nu??? En hoe moet ik nu heel die groep hier op mezelf gaan controleren???"... de onzekerheid straalt daar vanaf, ik vind dat jammer voor een renster met die fysieke kwaliteiten.

haha, no way Str8_6sé.
Lotte Kopecky rijdt mee met de junioren om wedstrijdritme op te doen.
Kopecky wordt compleet aan flarden gereden door alle mannen in het profpeloton.

Gecorrigeerd naar gender is zij uiteraard de betere; maar puur qua snelheid, kansloos.
Ze kan zelfs niet mee met elite zonder contract.

edit: in sommige mtb-wedstrijden die ik meerijd, rijden er ook vaak prof-mtb'ers en -renners mee.
De beste dames finishen altijd tussen de amateurmannen.

Die zitten gewoon in een volledig andere categorie.
De beste vrouwelijke klimmers rijden sneller een berg naar boven dan de zwaardere prof mannen, maar dat is de enige plek waar ze sneller kunnen zijn dan sommige mannelijke renners.

Vas en Kopecky WK. Een betere dag bestaat niet :love:.

Ghekiere, Justine... Damn. Drietal jaar renster en mag Lotte' titel voor een aanzienlijk deel op haar naam schrijven.

Renaat zonet bij Lotte: "Zou je de titel opdragen aan iemand?"
Een vraag eerder over haar moeilijke jaar.
Lotte is dan nuchter genoeg om daar niet op te reageren en datgene privé te houden. Klasse!
Waarom moeten onze journalisten zo geilen op emotionele reacties?
Renaat heeft toch wat afgedaan bij me.
Enkele dagen geleden ook wel een schandalig interview gezien van Carl Berteele die Nicky Degrendele met zijn vragen de grond in boort tot ze ontgoocheld vol tranen naar de grond staart.

Anderzijds, op de piste durf ik wel geloven dat mannelijke profs zonder ervaring, gaan zweten als ze Lotte moeten volgen of tegen haar moeten racen.
Enkele dagen geleden ook wel een schandalig interview gezien van Carl Berteele die Nicky Degrendele met zijn vragen de grond in boort tot ze ontgoocheld vol tranen naar de grond staart.
Heb je een link?

Juliette Labous werd in de TT 5e met 259w. Te bedenken dat zelfs @SomeDude een ftp heeft van 280w 🤡.

Nee, de vrouwen zijn geen match voor de mannelijke wielerprofs, zelfs niet voor nationale junioren.

Vorig jaar was het WK TT bij de vrouwen en mannen gelijk 34.2km Van Dijk was toen 5km/u trager dan Foss. Kopecky (9e bij de vrouwen) reed ongeveer even snel als een Hong Konger, een Mongool en 2 Indonesiers.

Als ze niet valt is het binnen. Gewoon wederom veruit de sterkste, dan maakt het niet uit of je ploegmaten hebt of niet.
Amai dan heb je duidelijk de fenomenale beurten van Ghekiere gemist.
Lotte haar winst is echt wel te danken aan de Belgische ploeg.
er gaan veel prof mannen zweten als ze eens een toertje met Lotte gaan doen.
Om dat onmiddellijk te weerleggen moet je de tijden op de Col d’aspin eens opzoeken.
De mannen reden deze tour erop, de vrouwen ook.
Van Vleuten deed er 34:29 over. Jonas Rickaert deed er 34:47 over.
Rickaert is bezwaarlijk een klimmer, Van Vleuten is klimster avant la lettre.
Lucinda brand trapte in stage 5 van de tour 213w NP op 56kg, met intensiteit van 77%. Zelfs al is haar FTP in zwift niet correct liegt die NP niet. Dat zijn waarden van een herstelrit een doorsnee prof bij de mannen.

Lotte zal met een gemiddelde prof bij de mannen zeker niet zomaar uit het wiel gereden worden op een training. Maar echt pijn doen zal haar niet lukken.

Terug
Bovenaan