WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

M'enfin, waarom doet die Poolse trut dat daar nog? Zorgt er gewoon eigenhandig voor dat Kopecky "maar" brons pakt ipv zilver en had zelf niks meer te winnen.

Punten voor de OS hé... die 10 punten schelen mss nog een paar plaatsen voor Polen.

Heerlijk dat baanwielrennen. Toch die punten-/omnium nummers. Die achtervolgings- en sprint/keirin nummers voel ik weinig voor. Gisteren mooie madison gezien met een pijnlijke laatste 100m... vandaag sterke Kopecky en goeie Vandenbossche gezien.

Het wordt wel een beetje belachelijk als je VA zijn 2e plaatsen in touretappes er bij haalt om je punt te maken. Vdp wint één ritje en is voor de rest nooit meer in de buurt geweest van een zege. En dat is plots positief ofzo?
'Een rit in de Tour is een klassieker', had ik hier ooit eens gelezen.
Om de 'net-niet'-situatie te plaatsen van VA in redelijk wat belangrijke koersen.
VDP weet wat hij wil in de Tour. In zijn eerste wou hij een rit winnen om grootvader te eren en eens proberen in de TT.
Tweede Tour was werken voor Philipsen en klaarstomen voor het WK. Wordt dan WK, is redelijk positief, peins ik.

Ik zou Remco wel graag eens zien starten in de Tirreno of Parijs-Nice om het daar al eens op te nemen tegen de andere Tour grootheden. Door tegen die mannen te rijden kan hij toch enkel maar groeien.
Zoals vorig jaar waar hij Tirreno en Baskenland reed? In de Tirreno 11de (na de anderen) en in Baskenland 4de (maar voor Roglic en Vignegaard)Pogacar reed geen Baskenland omdat hij in België was waar hij oa 2de eindigde in de RVV.

VDP weet wat hij wil in de Tour. In zijn eerste wou hij een rit winnen om grootvader te eren en eens proberen in de TT.
Tweede Tour was werken voor Philipsen en klaarstomen voor het WK. Wordt dan WK, is redelijk positief, peins ik.

Dit was zijn derde Tour. Zijn tweede bestond vooral uit harken om het peloton te proberen volgen en ontmoedigd opgeven meteen na één keer mee te zijn gegaan met Van Aert in een vroege ontsnapping. ;-)

MVDP Zou op de 5de rij mogen starten ipv op de laatste rij waar hij normaal moet staan.

De UCI wilde hem zelf op de eerste rij zetten blijkbaar , maar daar is protest opgekomen.

Mooi voor ons , maar toch helemaal fout en niet correct.

Punten voor de OS hé... die 10 punten schelen mss nog een paar plaatsen voor Polen.

Heerlijk dat baanwielrennen. Toch die punten-/omnium nummers. Die achtervolgings- en sprint/keirin nummers voel ik weinig voor. Gisteren mooie madison gezien met een pijnlijke laatste 100m... vandaag sterke Kopecky en goeie Vandenbossche gezien.
Scheelden heel wat plaatsen op het WK zelf ook gewoon. Als je kunt zeggen 'ik werd zevende' of 'ik werd elfde' op het WK. (het was iets in die aard) Dan ga ik niet bewust 11de worden hoor. Dan kies ik wel voor 7de.

Morgen starten om de 1'20 vreemde tijd normaal toch om de 1'30. Het moet vooruit gaan blijkbaar.
Ik zie dat Jay Vine een beetje als 'vreemde eend' daar tussen Pogacar en Ganna start. Dat vind ik toch een beetje vreemd, daar gaat Ganna toch een serieus voordeel aan hebben want ik veronderstel dat Ganna die gaat inhalen...

Jurnioren Wereldkampioen op de weg, Albert Philipsen Withen is vandaag ook wereldkampioen MTB geworden. Zoals verwacht, want daar was hij wel torenhoog favoriet. Ontzettend groot talent, alleskunner. "Maar" 8e op het laatste WK veldrijden, maar dat kwam enkel en alleen omdat de jongeman voor dat WK nog geen noemenswaardige (internationale) veldrit had gereden en daarom vanop de laatste rij moest vertrekken. Hij is nog maar 16, maar ik heb zo een gevoel dat het niet echt lang zal duren vooraleer die ook bij de profs zich gaat tonen, in elke discipline.

Gezien zijn multidisciplinaire achtergrond moet Alpecin/Canyon er alles aan doen om hem binnen te halen. Elke ploeg ter wereld zal hem willen, maar Alpecin heeft ervaring met de mix. Hij kan dé opvolger van Van der Poel worden imo.

Ik zie dat Jay Vine een beetje als 'vreemde eend' daar tussen Pogacar en Ganna start. Dat vind ik toch een beetje vreemd, daar gaat Ganna toch een serieus voordeel aan hebben want ik veronderstel dat Ganna die gaat inhalen...

Onderschat Vine niet als tijdrijder. Geen idee wat die zijn vorm is maar die werd NK TT dus kan het in principe wel. Maar 1'20 is natuurlijk redelijk weinig zeker over zo'n lange tijdrit. VA start ook maar 1'20 achter Tarling is wel toptalent maar die kan ook zomaar ingehaald worden. En zo zullen er nog wel zijn met maar 1'20 tussen.

Ben ik enige die denkt 'verdomme Kopecky had WK TT kunnen winnen'?
hoewel ik het superWK als concept heel tof vind, is dit wel een van de gevolgen.
Langs de andere kant, hoeveel renners zijn er die op verschillende diciplines kans maken op de medailles en een kans moeten laten liggen door de andere discipline.

Kopecky had hier niet gewonnen, net zoals ik ook niet begrijp waarom ik overal Vollering tegenkwam in favorietenlijstjes. Zo'n losstaande tijdrit is toch een heel ander gegeven dan een tijdrit in een ronde, zeker als die dan nog eens op het eind valt.

Reusser, Dygert en Brown waren hier de enige favorieten op goud en ik ben heel blij dat Dygert hem pakt na alle miserie van de afgelopen jaren. Daarnet nog eens die foto's gezien van haar vleeswonde in 2020, ongelofelijke eigenlijk dat die nog kan fietsen. Intrinsiek is zij ook gewoon de beste tijdrijdster en dit had evengoed al haar 5e kunnen geweest zijn.

Terug
Bovenaan