Wijntopic!

Lang geleden dat ik nog een Chateauneuf du Pâpe heb gedronken, helaas hangt daar altijd wel een prijskaartje aan en ik ben wat voorzichtig om die wat voordeliger aan te kopen bij een supermarkt. Dit jaar zou er opnieuw eentje te koop staan aan 17,99 euro die uiteraard erg wordt aangeprezen door de Aldi-sommelier. Zou anders nog wel eens smaken, die wijn is niet bepaald subtiel maar ideaal bij een stukje wild.

Een witte Chateauneuf zou trouwens ook erg lekker zijn.
Hier ook getriggered door het Aldi-blaadje om deze te kopen maar ga het maar niet doen.
“Deze wijn is al meteen te genieten, maar zal wellicht na 5-6 kelderjaren zeer mooi op dronk komen en kan beslist tot 8 jaar oud het beste van zichzelf geven.”
Meer dan 5jaar bijhouden, dan openen en hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zijn, nee, dank u.

Hier ook getriggered door het Aldi-blaadje om deze te kopen maar ga het maar niet doen.
“Deze wijn is al meteen te genieten, maar zal wellicht na 5-6 kelderjaren zeer mooi op dronk komen en kan beslist tot 8 jaar oud het beste van zichzelf geven.”
Meer dan 5jaar bijhouden, dan openen en hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zijn, nee, dank u.
Dan investeer je beter meteen in een duurdere fles.

Als je wat rondzoekt op Vivino kan je zeker deftige Chateau-Neuf flessen vinden voor rond de 20 EUR.

Al veel besteld via die app en nog nooit teleurgesteld geweest eerlijk gezegd.

Als je wat rondzoekt op Vivino kan je zeker deftige Chateau-Neuf flessen vinden voor rond de 20 EUR.

Al veel besteld via die app en nog nooit teleurgesteld geweest eerlijk gezegd.
In het beste geval kan je de wijn proeven voor je hem koopt, maar de reviews op Vivino hebben me tot hiertoe nog niet misleid.

In het beste geval kan je de wijn proeven voor je hem koopt, maar de reviews op Vivino hebben me tot hiertoe nog niet misleid.
Zeker, een goede wijnhandelaar in de buurt is natuurlijk de beste oplossing :)

Bij Vivino heb je soms wel wijnen die wat gehyped worden en dan een hele hoge score hebben zonder echt uitzonderlijk te zijn. Dat is zowat het grootste risico dat je loopt.

Bij Vivino heb je soms wel wijnen die wat gehyped worden en dan een hele hoge score hebben zonder echt uitzonderlijk te zijn. Dat is zowat het grootste risico dat je loopt.
Ik vraag me dat inderdaad soms af of dat hype is of populariteit dat hoge scores verklaard. Ik heb de indruk dat Italiaanse wijnen vaker hoge scores hebben dan Franse bijvoorbeeld. Of als ik bij de wijnhandel ga en hij geeft me dan een fles die op vivino weinig reviews heeft en score van "maar" 3,6 of 3,7 of dat echt minder is dan een populaire wijn die 4.1 heeft. Merk van mezelf dat ik me door die vivino scores soms laat verleiden om een fles niet te kopen als de score te laag is en vind dat wel ambetant :unsure:

Mja zelfs dan nog met die gehypete wijnen kunt ge al bijna gene miskoop doen. Vivino is een godsgeschenk.

Zijn twee flessen van die Chateauneuf gaan halen. Zoals eigenlijk elk jaar. Altijd een goed wijntje voor bij de feesten.

Gisteren laten verleiden tot een toast van rozijnenbrood, fois gras (Ik weet het, maar 2x/jaar koop ik het), uien konfijt en een flesje Marcel Deiss Rotenberg 2014 - deze laatste is echt één van mijn favoriete wijnen, fris / fruitig met een zoetje, mooie afdronk. Een perfecte match met o.a. fois gras. Mocht deze je pad kruisen- neem zeker een flesje mee.

Vivino is een godsgeschenk.
Ja... ik gebruik het ook... MAAR het steekt dat die ook data hongerig is... het is eigenlijk Google, maar Vivino moet het toelaten. 12 pogingen op een paar dagen om voor 30 zaken een "Phone home" te doen.

Screenshot_20221123-193848_DuckDuckGo.jpg

@SlashDotDash : idd teleurstellend... maar Vivino is bijlange niet de ergste. Ik had een ski-app staan die in een paar uur tijd meer dan 2500 pogingen had gedaan. Die is er ondertussen al af. Maar zelfs de VRT Max app doet het ook...

Is een recente nieuwe feature van de privacy vriendelijke DuckDuckGo browser app. Het is nog in bèta momenteel. De ski app was Skiinfo.... maar we wijken nu wel ver af van het wijn-topic.

De 1000 stories Zinfandel staat nu idd in vermindering. 60 euro (afgerond) voor een doos van 6 flessen, dus 10 euro de fles (of 2 voor 19.98 euro). Dit WE eens eentje kraken...
Bij Delhaize staat die 1+1, dus 20 euro voor twee flessen in plaats van 40 euro. Vorig jaar had ik die ook in huis gehaald en dat was toch de moeite. Die kraak ik wel eens bij een stoofpot of stukje wild.

Moeder die barolo uit de Aldi gehaald.
Moet zeggen is meer dan ok voor zijn 12 euro.
Ga er nog zelf achter moeten.
Is het niet absurd om een Barolo van 2017 (?) nu reeds te drinken?

Tijdens de maaltijd gisteren (familiefeestje) eerst een jonge Bolgheri super Tuscan (2020) geserveerd, gevolgd door een wat oudere Chianti Classico (2016). Leuke combo :) Die Chianti had ik voor 15EUR gescoord op Vivino en staat ondertussen aan het dubbele van de prijs. Gek hoe dat zo kan varieren.

Via de nieuwsbrief van een wijnwinkel krijg ik updates over "speciale" releases van wijnen die je lang kan bewaren. Vandaag kon je intekenen op een 2019 Beaulieu Vineyard Georges de Latour, max 6 flessen aan 175EUR per fles. Ondertussen kan je ze ook gewoon op Vivino bestellen aan 115EUR... :unsure:

Is het niet absurd om een Barolo van 2017 (?) nu reeds te drinken?

Tijdens de maaltijd gisteren (familiefeestje) eerst een jonge Bolgheri super Tuscan (2020) geserveerd, gevolgd door een wat oudere Chianti Classico (2016). Leuke combo :) Die Chianti had ik voor 15EUR gescoord op Vivino en staat ondertussen aan het dubbele van de prijs. Gek hoe dat zo kan varieren.

Via de nieuwsbrief van een wijnwinkel krijg ik updates over "speciale" releases van wijnen die je lang kan bewaren. Vandaag kon je intekenen op een 2019 Beaulieu Vineyard Georges de Latour, max 6 flessen aan 175EUR per fles. Ondertussen kan je ze ook gewoon op Vivino bestellen aan 115EUR... :unsure:
Kwetet.. Ze had er nog een paar gekocht maar wou die perse proeven. De rest ligt weg.

Na de tips hier - 2 flesjes 1000 Stories Zinfantel besteld- om te proeven (en 6 flessen Faustino Gran Reserva - vaste waarde hier), beiden in promo bij Delhaize.

Terug
Bovenaan