Wijntopic!

Die pouilly fumé van Ah scoort anders ook niet slecht. Ik denk dat ik die barolo ga scoren voor m'n vader en die fumé voor mezelf.

Overigens nog een kist Margaux gekocht dame de malescot 2018.

Nice, ik dacht altijd dat je voor die Sassicaia op een of andere lijst moest staan.
Niet gelijk Rolex idd, maar de kunst is om ze lang genoeg te laten liggen :D
Mijn schoonpa heeft kratje van 6x2016 gekocht aan een hele zachte prijs in Italië, voor recente jaren zit je wel al gauw aan 300+EUR per fles vrees ik.

Net langs de AH gepasseerd en ik heb er 4 mee. Het gaat om het jaar 2017 en het is wel degelijk een echte barolo.
Volgens de wbesite van de producent zou hij 10 jaar houdbaar zijn en dus vanaf nu ga ik elk jaar eentje kraken.
We zien wel wat het heeft :)
Allez, ik heb ze ook in huis gehaald. Twee stuks. Het is dan misschien geen Grote Wijn vergeleken met barolo's van 50 euro of meer, maar als hij al meer dan gewoon lekker is vind ik 10 euro per fles wel acceptabel.

Allez, ik heb ze ook in huis gehaald. Twee stuks. Het is dan misschien geen Grote Wijn vergeleken met barolo's van 50 euro of meer, maar als hij al meer dan gewoon lekker is vind ik 10 euro per fles wel acceptabel.
Goh onderschat dat ook niet hé, het blijft wel Barolo. Tussen een fles van 10 EUR of 50 EUR ga je zeker verschil proeven, maar mogelijks minder dan je denkt. En tussen één van 50EUR en 100EUR zit nog minder (proefbaar) verschil. En bij 500EUR+ gaat het enkel nog om prestige en betaal je meestal real estate (exclusiviteit) van de wijngaard.

Goh onderschat dat ook niet hé, het blijft wel Barolo. Tussen een fles van 10 EUR of 50 EUR ga je zeker verschil proeven, maar mogelijks minder dan je denkt. En tussen één van 50EUR en 100EUR zit nog minder (proefbaar) verschil. En bij 500EUR+ gaat het enkel nog om prestige en betaal je meestal real estate (exclusiviteit) van de wijngaard.
Ik wil gerust een comparatieve analyse maken maar mijn bankrekening staat het niet toe. :unsure:

Normaal kosten die flessen 20 euro en dat is nog altijd behoorlijk weinig voor een barolo, lijkt me. Die prijzen worden ook wel serieus opgeblazen omdat die naam nu eenmaal prestigieus is. Bourgogne is daar een gekend voorbeeld van, maar ook champagne. Er zijn wel kleinere champagnehuizen waar je een meer dan degelijke champagne kan vinden van 15 euro, terwijl de instapchampagne van een Taittinger of Möet toch al snel 30 euro kost.

Ik wil gerust een comparatieve analyse maken maar mijn bankrekening staat het niet toe. :unsure:

Normaal kosten die flessen 20 euro en dat is nog altijd behoorlijk weinig voor een barolo, lijkt me. Die prijzen worden ook wel serieus opgeblazen omdat die naam nu eenmaal prestigieus is. Bourgogne is daar een gekend voorbeeld van, maar ook champagne. Er zijn wel kleinere champagnehuizen waar je een meer dan degelijke champagne kan vinden van 15 euro, terwijl de instapchampagne van een Taittinger of Möet toch al snel 30 euro kost.
Over champagne gesproken, bij jumbo gooien ze nu Heidsieck-monopole naar buiten voor 15/fles...

De feestwijntjes liggen klaar.

Voor kerst:
- Champagne: Taittinger Brut
- Wit: Paul Cluver Chardonnay 2020 uit Zuid-Afrika, Elgin
- Rood: Labastide Dauzac Margaux 2012 , klassieke Bourdeaux
- Dessertwijn: Pajzos Tokaji , Hongaarse zoete wijn

Voor oudejaar:
- Champagne: Heritage Paul Forget
- Wit: Beaumont Hope Marguerite 2019, Chenin Blanc uit Zuid-Afrika, Walker Bay
- Rood: Domaine de la Jasse Réserve d'Excellence 2014, Pays D'oc Frankrijk
- Dessert: Quinta da Gaivosa 10y, witte Porto

Kijk er al naar uit. Wat drinken jullie zoal?

Voor rode wijn laat ik mij meestal verrassen via de Vivino webshop.

Ik koop meestal 4 flessen rode wijn voor oudjaar tss de €10 en €20 en met scores van 4.1 of hoger. Al zijn die scores uiteraard subjectief.

Mijne kameraad die op oudjaar elk jaar langs komt mag dan 2 flessen kiezen die we opendoen.

Meestal doen we er nog 3de open en soms die 4de maar die geraakt niet altijd op.

Als aperitief 1 of andere cocktail of ne goeie spumante.

Ik kon het niet laten en heb er eentje opengedaan en ik vind hem wel lekker en de 10 euro zeker waard. Afgelopen oktober duurdere flessen gedronken maar die waren nog te jong en veel te gesloten. Deze van 2018 is meer op dronk. Teneinde mijn comparatieve analyse af te werken mag iemand me altijd een representatieve barolo sponsoren van 100 euro. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik kon het niet laten en heb er eentje opengedaan en ik vind hem wel lekker en de 10 euro zeker waard. Afgelopen oktober duurdere flessen gedronken maar die waren nog te jong en veel te gesloten. Deze van 2018 is meer op dronk. Teneinde mijn comparatieve analyse af te werken mag iemand me altijd een representatieve barolo sponsoren van 100 euro. :unsure:
We kunnen altijd een groepspot leggen hé, en dan een foto-meet afsluiten met een wijnbespreking :D

Voor een goede comparatieve analyse zou ik dan minstens 4 flessen voorstellen: één Barolo van 10-20 EUR, en ééntje van 100 EUR; en van elke fles een vintage van 2012 en ééntje van 2018 :D

We kunnen altijd een groepspot leggen hé, en dan een foto-meet afsluiten met een wijnbespreking :D

Voor een goede comparatieve analyse zou ik dan minstens 4 flessen voorstellen: één Barolo van 10-20 EUR, en ééntje van 100 EUR; en van elke fles een vintage van 2012 en ééntje van 2018 :D
BeyondBarolo meet. Geen slecht idee.

Benieuwd naar jullie wijnen voor de feesten. Heb nog wat inspiratie nodig

Edit

Iemand ervaring met een van deze?
Bekijk deze wijn. Ik heb hem gescand met de @Vivino app:https://www.vivino.com/wines/167232252

Bekijk deze wijn. Ik heb hem gescand met de @Vivino app:https://www.vivino.com/wines/153310542

Bekijk deze wijn. Ik heb hem gescand met de @Vivino app:https://www.vivino.com/wines/171054941

Deze heeft gewoon een leuk label in combi met recensie:
Bekijk deze wijn. Ik heb hem gescand met de @Vivino app:https://www.vivino.com/wines/172434588

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan