Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch absoluut belachelijk om er zo'n gravelstrook in te steken. Was die klim op het asfalt al niet zwaar genoeg ofzo 🙄?

Hetzelfde met die plugstreets in Gent-Wevelgem. Vooral nuttig om er voor te zorgen dat één of andere kanshebber lek rijdt en zijn kansen verspeelt.
Inderdaad, ik snap die hedendaagse fetisj niet voor die gravelstroken. Het valt nog mee als die er goed bijligt maar deze was gewoon stenen ontwijken en hopen dat je niet lek rijdt.

Inderdaad, ik snap die hedendaagse fetisj niet voor die gravelstroken. Het valt nog mee als die er goed bijligt maar deze was gewoon stenen ontwijken en hopen dat je niet lek rijdt.
Desalniettemin zal er te pas en te onpas worden geschreeuwd om de Strade als 6de monument te erkennen.

Het is de ronde van Valencia, niemand maalt om deze koers. Zelfs al deze debiele sporza-rukkers mag je gewoon negeren.
Er is dan ook geen enkele noodzaak om te piekeren over wie er relevant is in Valencia.

Desalniettemin zal er te pas en te onpas worden geschreeuwd om de Strade als 6de monument te erkennen.
Er is ook nog een verschil tussen een koers bouwen rond gravel, en dus ook je materiaal er op aanpassen. Of in elke wegkoers maar wat gravel steken om het spektakel te verhogen.
Gisteren was toch veeleer een wegje vol met stenen, totaal niet vergelijkbaar met Strade.

Remember Porte in de tdf '20. Als ze bij Jumbo niet beslissen om met van Aert terug naar voor te rijden en Porte mee te pakken is zijn podiumplaats foetsie, gewoon omdat hij de pech heeft om lek te rijden op het gravel.

Ah, dan vind ik het opsplitsen onnozel. Dit heeft niks met de voorjaarsklassiekers te maken.
Als ik aan voorjaarsklassiekers denk, dan denk ik aan Omloop-Kuurne-Strade-MSR-E3-GW-DDV-RVV-PR-Amstel-Brabantse-Waalse-LBL en eventueel zo'n aantal semiklassiekers als Binche-Chimay-Binche etc.
Binche-Chimay-Binche mag gewoon in het najaar-topic hoor :unsure:

Was het te steil voor Remco? Misschien...
Maar in de ronde van Burgos heeft hij wel op een steile aankomst solo gewonnen (in 2020 denk ik, voor zijn val), dus als hij echt in topvorm is kan hij dit wel aan normaal.

Die gravel was niet nodig, was al lastig genoeg want het was al serieus kruipen voor de meeste.
Volgens mij had hij zonder die gravelstrook ook niet gewonnen gisteren maar zou het tijdsverschil wel een stuk beperkter geweest zijn met Vlasov. Gravel zal nooit zijn ding worden (al kan er wel nog aan gewerkt worden uiteraard). Ik had de indruk dat hij zijn grootste pijlen verschoten heeft door dat gat te moeten dichtrijden bij het begin van die gravelstrook (extra mannentje van zijn ploeg bij hem in steun had dit kunnen voorkomen maar duidelijk geen klimmersploeg in Valencia). Daarna kwam hij nog even op kop maar iets erna ging het licht snel uit.

Laat hem maar doen.. we zijn nog vroeg in het seizoen, het beste gaat nog komen

Het is de ronde van Valencia, niemand maalt om deze koers. Zelfs al deze debiele sporza-rukkers mag je gewoon negeren.
Er is dan ook geen enkele noodzaak om te piekeren over wie er relevant is in Valencia.

Zeer kort door de bocht, zeer kort.

Eendagswedstrijden met alternatieve wegen ok, maar meerdaagse is dat voor mij ook belachelijk (zelfs al is het alleen bergop).

Ook kasseien in de Tour etc moet voor mij niet.

Groenewegen toch al 2 zeges. Goed voor hem dat die weg is bij Jumbo Visma, BEX focust volledig op hem. Natuurlijk hebben we niet echt een h2h met Ewan gezien (Ewan te ver en vandaag lekke band), maar toch op de goede weg.

Van Gils de eindzege zoals verwacht binnengehaald. Niet meer in de problemen gekomen.

Of zo'n gravelstrook nu in zo'n koersen thuishoort of niet laat ik in het midden.

Wat mij wel stoort is dat Evenepoel daar achteraf over begint te klagen, terwijl je toch op voorhand weet dat die erin zit? Als zulke zaken je echt storen, kies je maar een andere voorbereidingskoers denk ik dan. Enfin, ik neem toch aan dat ze op voorhand het parcours bestuderen?

Of zo'n gravelstrook nu in zo'n koersen thuishoort of niet laat ik in het midden.

Wat mij wel stoort is dat Evenepoel daar achteraf over begint te klagen, terwijl je toch op voorhand weet dat die erin zit? Als zulke zaken je echt storen, kies je maar een andere voorbereidingskoers denk ik dan. Enfin, ik neem toch aan dat ze op voorhand het parcours bestuderen?
Deze keer hadden ze op voorhand al geklaagd. Quick-step was er gepasseerd op training en hadden niet in het weg gereden omdat het zo slecht was dat ze dachten dat hun gpx verkeerd was. Volgens de organisatie hadden ze het wegje net voor de wedstijd opgekuist en verbeterd.

Speciaal voor de grote fan van Sep Vanmarcke op dit forum. Grote kans dat hij gent-wevelgem wint. Deze nammidag hem 2x tegen gekomen eenmaal te wijtschate, en eenmaal op de plugstreets in ploegsteert. :biglaugh:

Speciaal voor de grote fan van Sep Vanmarcke op dit forum. Grote kans dat hij gent-wevelgem wint. Deze nammidag hem 2x tegen gekomen eenmaal te wijtschate, en eenmaal op de plugstreets in ploegsteert. :biglaugh:
Ik wist niet dat hij nog koerste.
Zijn vaste 3-4 ritjes in het voorjaar en dan niks meer?

Dat was van het domste dat ik Evenepoel al heb zien doen, ik ga niet liegen. Zo sterk, maar qua sprinttrein moet hij precies nog wat leren :biglaugh: Als uw team te ver zit, moet ge niet zomaar blijven doorknallen he. Eerste fout is wel van Lampaert (denk ik) die Evenepoel niet volgt met 2.5 km te gaan, waarschijnlijk denkend dat het te vroeg is.
Jammer voor Wanty dat ze zo een zwakke sprinter hebben binnengehaald want ze kregen de perfecte leadout.

Laatst bewerkt:
Dat was van het domste dat ik Evenepoel al heb zien doen, ik ga niet liegen. Zo sterk, maar qua sprinttrein moet hij precies nog wat leren :biglaugh: Als uw team te ver zit, moet ge niet zomaar blijven doorknallen he. Eerste fout is wel van Lampaert (denk ik) die Evenepoel niet volgt met 2.5 km te gaan, waarschijnlijk denkend dat het te vroeg is.
Jammer voor Wanty dat ze zo een zwakke sprinter hebben binnengehaald want ze kregen de perfecte leadout.

Morkov zat constant te praten die zal dus wel Evenepoel aangestuurd hebben. Als Evenepoel zijn benen stilhoudt dan gaat alles breed en schuif je ook niet meer op, als je alles op een lint houd heb je tenminste nog ruimte.

Morkov zat constant te praten die zal dus wel Evenepoel aangestuurd hebben. Als Evenepoel zijn benen stilhoudt dan gaat alles breed en schuif je ook niet meer op, als je alles op een lint houd heb je tenminste nog ruimte.

Toch niet akkoord mee hoor. Het kan zijn dat het orders van Morkov waren hé, maar dan zijn die toch maar raar. Ze zaten simpelweg veel te ver en Evenepoel houdt de snelheid zo hoog dat het enorm moeilijk is om op te schuiven. Als Evenepoel het aan Wanty had gelaten hadden die gegarandeerd een mannetje te kort gehad en had je daarop kunnen rekenen. Maar nog eens, eerste fout imo van Lampaert, die kon gerust in Evenepoel zijn wiel zitten met Morkov en Jakobsen achter hem en dan wint Jakobsen met de vingers in de neus. Yves geloofde waarschijnlijk zelf niet dat Remco dat zomaar even anderhalve kilometer volhoudt.

Nu, wel weer eens bewezen wat voor zotte hardrijder hij is eigenlijk, die pull is eigenlijk wereldklasse.

Toch niet akkoord mee hoor. Het kan zijn dat het orders van Morkov waren hé, maar dan zijn die toch maar raar. Ze zaten simpelweg veel te ver en Evenepoel houdt de snelheid zo hoog dat het enorm moeilijk is om op te schuiven. Als Evenepoel het aan Wanty had gelaten hadden die gegarandeerd een mannetje te kort gehad en had je daarop kunnen rekenen. Maar nog eens, eerste fout imo van Lampaert, die kon gerust in Evenepoel zijn wiel zitten met Morkov en Jakobsen achter hem en dan wint Jakobsen met de vingers in de neus. Yves geloofde waarschijnlijk zelf niet dat Remco dat zomaar even anderhalve kilometer volhoudt.

Nu, wel weer eens bewezen wat voor zotte hardrijder hij is eigenlijk, die pull is eigenlijk wereldklasse.

Zat ook wel met die val die veel ontregelde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan